Zeer grote brand (tuincentrum) De Run - Veldhoven 13-07-2012

Auteur Topic: Zeer grote brand (tuincentrum) De Run - Veldhoven 13-07-2012  (gelezen 14019 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #40 Gepost op: 14 juli 2012, 12:59:47
13 juli 2012 - Grote brand tuincentrum Veldhoven
Published on Jul 14, 2012 by Mediakijkenklik
VELDHOVEN - Vrijdagavond is bij een tuincentrum in Veldhoven brand uitgebroken. De brandweer is massaal uitgerukt. De brand is opgeschaald naar "zeer groot". De vlammen slaan uit het dak en de zwarte rookwolken drijven richting de snelweg A67. De Onze Lieve Vrouwendijk vanuit Waalre is afgesloten.
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #41 Gepost op: 14 juli 2012, 13:01:17
Brand in tuincentrum Veldhoven
Published on Jul 14, 2012 by edtvnl
In tuincentrum Veldhoven is vrijdagavond verwoest door een zeer grote uitslaande brand. Ook een aangrenzende woning liep forse schade op. Er vielen geen gewonden.
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #42 Gepost op: 14 juli 2012, 13:02:34
Rookontwikkeling bij brand Veldhoven
Published on Jul 13, 2012 by omroepbrabant
Bij de brand die vrijdagavond Tuincentrum Veldhoven verwoestte, is geen rook gemeten die schadelijk is voor de bevolking. Dat bevestigt de brandweer zaterdagochtend. Wel is er asbest vrijgekomen.
Samen sterk in de hulpverlening!


EricSeugling

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 52
Reactie #43 Gepost op: 14 juli 2012, 15:30:48
En weer de grote fout de indruk te wekken dat er geen gevaarlijke stoffen zijn vrijgekomen. Ik word zo moet van dat soort fouten. Kunnen we nu niet eens massaal de mensen die dit nog steeds durven te beweren, publiek te ´kakken´zetten.
Hulpverleningsvrienden rook is altijd giftig, ook in kleine concentraties. Het feit alleen al dat je er een prikkelende keel van krijgt en moet hoesten zegt al genoeg


Alexander

  • Brandweer - integrale veiligheid - EHBO - BHV - adviseur - docent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
    • Blog
Reactie #44 Gepost op: 14 juli 2012, 15:45:46
Eric, inderdaad wie brengt die boodschap de wereld in.....

Woordvoerder politie, brandweer of de regionale omroep in dit geval omroep Brabant!?

Rook is altijd gevaarlijk en erg slecht. En de effecten op langere termijn zijn niet te meten maar de kans op kanker is groot.
Ik reageer op persoonlijke titel. Mijn vragen en/of opmerkingen zijn geen kritiek maar ik ben hooguit open en direct. Daarnaast altijd op zoek naar le


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #45 Gepost op: 14 juli 2012, 15:54:14
Spreek de media er maar op aan.

In dit geval moet je de boodschapper eerst maar eens afschieten, totdat de uiteindelijke voorlichters eens ophouden met liegen.


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Reactie #46 Gepost op: 14 juli 2012, 16:19:27
Spreek de media er maar op aan.

In dit geval moet je de boodschapper eerst maar eens afschieten, totdat de uiteindelijke voorlichters eens ophouden met liegen.

Starten bij een brandweerwoordvoerder bij een brand ipv één van de politie.
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


Collin1974

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 120
Reactie #47 Gepost op: 14 juli 2012, 16:20:27
Misschien rare vraag maar waarom is er geen GRIP1 afgegeven?


Alexander

  • Brandweer - integrale veiligheid - EHBO - BHV - adviseur - docent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
    • Blog
Reactie #48 Gepost op: 14 juli 2012, 16:33:21
Inderdaad zou het schelen als de woordvoerder verstand van zaken heeft.

Tegenwoordig zie je steeds vaker iemand met een communicatieopleiding de voorlichting doen. In het verleden zag je meer brandweermensen die een cursus hadden gedaan maar wel verstand van het vak hadden. Voorbeeld is Fred Lek Haaglanden die inmiddels met pensioen is. Een mix van beiden zou dus ideaal zijn.

En laten we de mensen standaard aanleren dat alle rook bij brand schadelijk is. Dat voorkomt een hoop onduidelijkheid.
Ik reageer op persoonlijke titel. Mijn vragen en/of opmerkingen zijn geen kritiek maar ik ben hooguit open en direct. Daarnaast altijd op zoek naar le


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #49 Gepost op: 14 juli 2012, 19:50:16
Dat zeg ik.

Straks krijg je namelijk twitteraars met verstand van zaken (lees: die weten dat de rook uit je BBQ alles bevat wat God zo'n beetje verboden heeft!) die dus gaan roepen dat er weldegelijk gevaarlijke stoffen zijn vrijgekomen. Wat dan weer verkeerd wordt opgepakt en dan zijn dus de rapen gaar.  998765

Never let a good mindfuck slip away. >:D