Ik hoop niet dat je mij bedoelt, maar ik vond de beelden gezien hebbende, met lachende collega,s recht in de camera en daarna het verhaal van de garagehouder die nu alles kwijt is nogal in schril contrast staan.
Ik ben meer dan genoeg bij grote branden geweest, maar heb daar altijd rekening mee gehouden.
Dit soort dingen gebeuren nu eenmaal, dit soort dingen worden zichtbaar met de media er vlak bovenop. Het is precies zoals Alexander al aangeeft, alle brandweermensen zullen direct betrokkenen, slachtoffers van zo,n brand met respect behandelen. Dat brengt je werk nu eenmaal met zich mee.
Maar dit zijn momentopnames waar dan toevallig een camera bij staat. Als ik aan het werk ben bij een ongeval of een brand ben ik niet bezig om in de gaten te houden waar de camera staat, en of die camera wellicht mij staat te filmen. Dan ben ik met mijn werk bezig, dat vindt ik belangrijker. En als er dan toevallig een keer gelachen wordt, wat wordt vastgelegt door een camera. Jammer, maar dat is dan maar zo.