Slachtoffer in auto

Auteur Topic: Slachtoffer in auto  (gelezen 7798 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #30 Gepost op: 2 maart 2005, 16:32:15
Ja, en nu in de context van jouw zin:

"Vooral iemand met nekklachten lekker laten zitten waar hij zit, mits er brand uitbreekt":

mits = op voorwaarde dat

"Vooral iemand met nekklachten lekker laten zitten waar hij zit, op voorwaarde dat er brand uitbreekt"

Heb jij nederlands gestudeerd  ???
Ik denk dat ik maar een cursus moet gaan volgen, maar aangezien ik daar geen tijd voor heb, zul je het toch maar moeten doen met hetgeen ik hier neer zet.  ;D


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #31 Gepost op: 2 maart 2005, 16:50:33
laten we de nederlandse taalstudie verder doen via de persoonlijke mailtjes,kunnen we hier verder met de topic


Ridder Pim

  • Gast
Reactie #32 Gepost op: 3 maart 2005, 11:02:31
S.O. met nekklachten niet verplaatsen en rekening houden met onderkoeling!
Ik weet het percentage niet meer, maar een zeer groot aantal traumapatiënten komt onderkoeld in het ziekenhuis.
Dus ook al is het voor de hulpverlener behaaglijk; lekker een dekentje om het slachtoffer...


Paul SEH

  • Gast
Reactie #33 Gepost op: 4 maart 2005, 22:39:46
Ja in de winter meer als in de zomer.  8)


Miekje

  • Gast
Reactie #34 Gepost op: 27 maart 2005, 14:09:11
Stel nou......... Ik haal het s.o. uit het wrak en zet hem in mijn auto. 5 minuten later wordt daar het dak afgeknipt (altijd al een cabrio willen hebben maar niet zo). Valt dit dan gewoon onder de verzekering. Toch lullig als je alleen de dagwaarde terugkrijgt.


Gast

  • Gast
Reactie #35 Gepost op: 27 maart 2005, 16:24:10
Je krijgt niks van de verzekering!
Je hebt het zelf en vrijwillig gedaan!

De zaak heeft al eens een tijdje geleden gedraaid in een politie wagen geloof ik.

Zet hem / haar altijd in een auto van overheids wegen die krijgen eerder een nieuwe dan wij snap je !  :'(

Kost on ook geld maar dan de maatschappij en anders draai je er persoonlijk voor op!  ;D


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #36 Gepost op: 28 maart 2005, 01:01:03
Beetje apart, een persoon met nekklachten en vooral uitvalsverschijnselen in een andere auto laten stappen omdat het koud is. Op zich is dit een legitieme reden, alleen kunnen personen met uitvalsverschijnselen nauwelijks zichzelf verplaatsen, in dat geval dus fijn de patient laten zitten/liggen waar die is en dekentje eroverheen. Bij iemand met nekklachten zonder uitvalsverschijnsleen hoeft echt niet het dak eraf te worden geknipt die kan ook met een normale methode uit auto worden bevrijd!.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #37 Gepost op: 28 maart 2005, 13:54:13
Beetje apart, een persoon met nekklachten en vooral uitvalsverschijnselen in een andere auto laten stappen omdat het koud is. Op zich is dit een legitieme reden, alleen kunnen personen met uitvalsverschijnselen nauwelijks zichzelf verplaatsen, in dat geval dus fijn de patient laten zitten/liggen waar die is en dekentje eroverheen. Bij iemand met nekklachten zonder uitvalsverschijnsleen hoeft echt niet het dak eraf te worden geknipt die kan ook met een normale methode uit auto worden bevrijd!.

Er lekte ook vloeistof uit zijn auto he... Als dat brandstof is...
Arts  www.alphalog.nl


sigmario

  • Gast
Reactie #38 Gepost op: 28 maart 2005, 14:00:37
Als je ter plaatse komt ga je eerst uit van je eigen veiligheid toch???

Vreemde vloeistof ......... brandstof daar zit toch een luchtje aan!


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #39 Gepost op: 28 maart 2005, 14:40:56
Er lekte ook vloeistof uit zijn auto he... Als dat brandstof is...
schep zand erover en klaar  ::)
Dit was aan de voorzijde van de auto,10 tegen 1 dat dat altijd koelvloeistof is.Pas als de lekage aan de achterzijde is heb je een iets groter probleem