ruzie om aanpassingen hoogwerkers

Auteur Topic: ruzie om aanpassingen hoogwerkers  (gelezen 2019 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Gepost op: 1 maart 2005, 17:06:02
Brandweer maakt ruzie om brancard
Door Ed Sluis

WOERDEN/UTRECHT - Een nieuw type brancard is inzet van een ruzie tussen verschillende Utrechtse brandweerkorpsen.

De Utrechtse brandweer weigert namelijk een aanpassingssetje te installeren op hun hoogwerkers, waardoor korpsen uit andere gemeenten moeten bijspringen als er problemen zijn.

Sinds twee weken zijn alle 46 ambulances van het Regionaal Ambulance Vervoer Utrecht (RAVU) uitgerust met nieuwe, gemoderniseerde brancards. Volgens manager Van Engelen voldeden de oude exemplaren niet meer, omdat die ’ slechts’ 150 kilo konden tillen.

Ook wat betreft lengte kwamen de oude brancards steeds vaker centimeters tekort. Er was echter over het hoofd gezien dat de nieuwe brancards niet meer op de hoogwerkers van de brandweer passen. En hoewel er volgens Van Engelen een aanpassingssetje bestaat, wil het Utrechtse korps daar niet aan. Het is geen onwil van het korps, zegt hoofd van de regionale brandweer Verheul, maar een kwestie van financiering. ,,De RAVU is een semi- commerciële organisatie. Die stuurt gewoon zijn rekeningen door. Wij doen dat niet. De gemeente Utrecht en daarmee de burgers, moeten opdraaien voor de aanpassingen. De nieuwe bevestiging moet ook nog eens jaarlijks gekeurd worden.’’

Volgens Verheul heeft niemand er echt last van, omdat het ziekenvervoer met een hoogwerker nooit spoedeisend is. Commandant Roumans van de Woerdense brandweer zegt waar nodig bij te springen. ,, Wij rijden van Vinkeveen tot Oudewater, dat maakt ons niets uit. Wij zijn nog wel zo soepel en volgens mij komt dat omdat wij een vrijwilligerskorps zijn. Dat vindt het altijd mooi om uit te rukken, waarheen dan ook.’’ Als het moet rijden zijn brandweermannen zo naar Utrecht. De kosten zijn dan voor de gemeente Woerden.

Utrechts Nieuwsblad | 01-03-2005 | -  

Copyright © 2005 Utrechts Nieuwsblad

lijkt me wel handig dat als je een nieuwe brancard invoert,je wel ff gaat kijken of dat ook past op de hoogwerkers van de brandweer.Wel zo makkelijk met afhijsingen  :-\

Firechief P

• Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #1 Gepost op: 1 maart 2005, 17:09:09
Citaat
Volgens Verheul heeft niemand er echt last van, omdat het ziekenvervoer met een hoogwerker nooit spoedeisend is.

Nooit spoedeisend?? Hoor toch weleens meldingen om met prio 1 terplaatste te gaan voor assistentie CPA.

Citaat
Commandant Roumans van de Woerdense brandweer zegt waar nodig bij te springen. ,, Wij rijden van Vinkeveen tot Oudewater, dat maakt ons niets uit. Wij zijn nog wel zo soepel en volgens mij komt dat omdat wij een vrijwilligerskorps zijn. Dat vindt het altijd mooi om uit te rukken, waarheen dan ook.’’ Als het moet rijden zijn brandweermannen zo naar Utrecht. De kosten zijn dan voor de gemeente Woerden.

De vrijwilligers zullen het idd wel leuk vinden, nu de gemeente Woerden nog. die mogen betalen....

Zouden ze dat echt leuk vinden??

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2 Gepost op: 1 maart 2005, 17:33:20
precies dat dacht ik ook, en ja qua centimeters komen die brancards wel een beetje te kort
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

7194

• Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 1 maart 2005, 17:51:46
Jep,
En weer is geld belangrijker dan de gezondheid van mensen.

Nederland ohhh Nederland... :-X :-\

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #4 Gepost op: 1 maart 2005, 19:10:35
In zeist is de hoogwerker inmiddels al aangepast,maar die aanpassing moet dus gekeurd worden en is dus afgekeurd  :-[

Siebert

• Forum gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 2 maart 2005, 08:29:00
Citaat
Een nieuw type brancard is inzet van een ruzie tussen verschillende Utrechtse brandweerkorpsen.

Ik haal nergens uit het stukje dat er ruzie is tussen de korpsen. Weer een mooi staaltje stemmingmakerij van de media >:(

Firechief P

• Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #6 Gepost op: 6 april 2005, 08:52:41
Inmiddels zijn we ruim een maand verder en nog steeds mag de autoladder Bilthoven naar Utrecht voor assistentie CPA (dit keer met prio 2, maar vaak ook met prio 1)

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #7 Gepost op: 6 april 2005, 20:07:07
Inmiddels zijn we ruim een maand verder en nog steeds mag de autoladder Bilthoven naar Utrecht voor assistentie CPA (dit keer met prio 2, maar vaak ook met prio 1)
ik zal vrijdagavond eens informeren hoe de stand van zaken is in Zeist