C2000 brengt hulpverleners nog steeds in gevaar

Auteur Topic: C2000 brengt hulpverleners nog steeds in gevaar  (gelezen 55221 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #110 Gepost op: 28 september 2009, 14:34:57
Vergeet ook de vergunningsverlening niet, inclusief inspraakprocedure. Menig burger zit niet te wachten op een C2000-mast in z'n achtertuin. Even een mast erbij hier en daar - het klint zo makkelijk maar de praktijk blijkt weerbarstiger. (Wat overigens niets afdoet aan de noodzaak ertoe)

Alhoewel ik vermoed dat je het ''buiten'' de woonwijken ook goed op kunt lossen (Hoek van Holland, Pernis, strand / landelijke gebieden). Ik zie liever een eenzame C2000 mast in een weiland als 10 windmolens  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Bart S

  • Gast
Reactie #111 Gepost op: 28 september 2009, 15:44:48
Ik zie liever een eenzame C2000 mast in een weiland als 10 windmolens  ::)

Zou dat allemaal trouwens niet te combineren zijn? GSM antennes verschijnen toch ook overal op en aan, al dan niet gecamoufleerd?


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #112 Gepost op: 28 september 2009, 15:54:46
Waarom de GSM providers niet verplichten bij de veilingen van de frequenties om bij hun masten ruimte vrij te houden voor een C2000 installatie?


Bart S

  • Gast
Reactie #113 Gepost op: 28 september 2009, 16:19:45
Waarom de GSM providers niet verplichten bij de veilingen van de frequenties om bij hun masten ruimte vrij te houden voor een C2000 installatie?

Andersom gebeurt volgens mij wel..... als ik het goed heb hangt in de C2000 mast bij ons ook GSM....


Waterkanon

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 102
Reactie #114 Gepost op: 28 september 2009, 17:08:44
Ik vond het wel erg over de dekkingsgraad van het systeem gaan (dit moet op te lossen zijn ) maar er zijn meer redenen, bijvoorbeeld

- de looptijd is veel te lang waardoor er per definitie met achterhaalde technieken gewerkt gaat worden
- tijdens die looptijd zijn er veel te veel mensen bij betrokken die ook steeds weer wisselende functies krijgen of helemaal weggaan en de opvolgers verzinnen weer wat nieuws
- er wordt vrijwel niet naar de eindgebruikers geluisterd en op deze manier komen er functionaliteiten in zo'n systeem die handenvol geld kosten en nauwelijks waarde hebben
- naar goed nederlands gebruik is er niet gekeken hoe bijvoorbeeld steden als London, New York en Tokio hun communicatie ontworpen hebben. Volgens mij moet je daarmee beginnen want waarvoor zou je het wiel opnieuw uitvinden ?


Wat betreft die looptijd nog het volgende : C2000 is als project gestart begin 90er jaren. In die tijd spraken we nog over de analoge (!) autotelefoon die enorm kostbaar was. Iedereen weet hoe het verloop van de mobiele communicatie daarna is geweest : maw woorden C2000 is links en rechts ingehaald door elke provider. Met enige aanpassing hadden de gezamenlijke providers een perfect systeem kunnen ontwikkelen, gebruik kunnen maken van hun infrastructuur en hun deskundigheid.

Verder wat de SCL's betreft : ten onrechte werd gemeld dat het systeem in tunnels niet aanwezig zou zijn : in de Rijkstunnels is de aanleg van C2000 gerealiseerd (al lang) Of het daar werkt is een tweede.

Ik heb verder geen ervaring met het systeem en ik zou graag eens horen of brandweermensen nou zo vaak via dit systeem communiceren met bijvoorbeeld hun collega’s van de politie. En dan bedoel ik de werkvloer tijdens een inzet.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #115 Gepost op: 28 september 2009, 17:24:21
De lijsten staan nu ook online:
Pagina 1
Pagina 2

Eerlijk gezegd herken ik de problemen niet helemaal, het bereik is bij mij enkel weggevallen in de kelders maar nooit binnenshuis! Blijkbaar is de dekking rondom mijn werkgebied goed. Wel herken ik dat je batterij soms erg snel leeg is. En dat het van de zotte is dat er ook externe diensten als parkeerpolitie op ons hoofdkanaal zitten. Daardoor krijg je snel teveel gebruikers.

Wel vind ik het van de zotte dat als er meerdere mensen tegelijk op de noodknop duwen alles uitvalt en zo kan ik nog wel meer noemen. C2000 bied veel voordelen maar het gaat nu kapot doordat de staat Nederland weer bezuinigd op veiligheid.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Sam Hendrix

  • Gast
Reactie #116 Gepost op: 28 september 2009, 17:38:14
Waar ik overigens wel van schrik is dat veiligheidsregio's weigeren te reageren in Zembla. Als er één programma in het Nederlands Publieke bestel zit wat bekend staat om zijn uiterst goede research en kloppende feiten is dat het wel. In mijn ogen ben je dan ook tamelijk zwak als je weigert te reageren in Zembla.

Sam


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #117 Gepost op: 28 september 2009, 17:39:35
Waar ik overigens wel van schrik is dat veiligheidsregio's weigeren te reageren in Zembla. Als er één programma in het Nederlands Publieke bestel zit wat bekend staat om zijn uiterst goede research en kloppende feiten is dat het wel. In mijn ogen ben je dan ook tamelijk zwak als je weigert te reageren in Zembla.

Sam

Misschien hadden ze inschatting gemaakt dat niet reageren minder schadelijk is dan wel reageren...  ::) ;) :-X


voske83

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,368
Reactie #118 Gepost op: 28 september 2009, 17:43:17
Tilburg is een van de plaatsen die genoemd wordt. Vandaag een reactie vanuit de regio:

Citaat
"Problemen C2000 Tilburg snel opgelost"    
 
TILBURG - De problemen met het communicatiesysteem C2000 van brandweer, politie en ambulances in Tilburg zijn groot, maar die worden binnen afzienbare tijd opgelost. Ook is voor evenementen en grote calamiteiten een mobiele noodzender beschikbaar.
Tilburg is een van de 65 plekken in Nederland waar C2000 slecht te ontvangen is. Dat meldde het televisieprogramma Zembla zondagavond. De nieuwe, digitale portofoons hebben niet overal bereik en dat leidt tot problemen.

Volgens woordvoerder Willem van Hooijdonk van de korpsleiding van de politie Midden- en West-Brabant is de veiligheid niet in het geding.

Er zijn 65 gebieden in Nederland waar te weinig masten zijn om het communicatiesysteem goed te laten werken. De Extra Beveiligde Inrichting in Vught is zo'n risicogebied, net als de Tilburgse binnenstad.
http://www.omroepbrabant.nl/?news/124617882/Problemen+C2000+Tilburg+snel+opgelost.aspx


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #119 Gepost op: 28 september 2009, 17:46:50
Tilburg is een van de plaatsen die genoemd wordt. Vandaag een reactie vanuit de regio:
http://www.omroepbrabant.nl/?news/124617882/Problemen+C2000+Tilburg+snel+opgelost.aspx

Geen bereik maar is de veiligheid niet in geding.... Waarom wordt er dan een tijdelijke mast geplaatst?  ??? ??? ??? Is dat niet in tegenspraak?