C2000 brengt hulpverleners nog steeds in gevaar

Auteur Topic: C2000 brengt hulpverleners nog steeds in gevaar  (gelezen 55214 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

PA2RA

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 29
Reactie #140 Gepost op: 28 september 2009, 21:56:33
Waarom de GSM providers niet verplichten bij de veilingen van de frequenties om bij hun masten ruimte vrij te houden voor een C2000 installatie?

C2000-masten dulden geen andere apparatuur in de mast, voor zover ik weet. Dus de 'liefde' stopt aan de C2000-kant, ben ik bang. Ik denk dat GSM-providers er geen probleem mee hebben, want co-locatie is al langer een verplichting.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #141 Gepost op: 28 september 2009, 21:58:09
http://www.rtvnoord.nl/nieuws/indexwm.asp?actie=totaalbericht&pid=85306

'Aan verbetering C2000 wordt hard gewerkt'

GRONINGEN - In Groningen wordt hard gewerkt aan de verbetering van het digitale communicatiesysteem C2000. Dat zegt de brandweer.

TV-programma Zembla maakte zondagavond bekend dat het communicatiesysteem in Nederland nog steeds voor problemen zorgt. Dat geldt ook voor de stad Groningen. Zo is er in de parkeerkelder van de Euroborg geen bereik en laat het systeem het in de binnenstad vooral binnen afweten, aldus Walter Welting van de Algemene Nederlandse Politievakvereniging.

Volgens de brandweer is er echter wel veel verbeterd. Zo is het bereik op het politiebureau aan de Rademarkt nu goed, evenals in het UMCG. Aan het oplossen van de problemen in de Euroborg wordt gewerkt, zegt de brandweer.

Het CDA in provinciale staten heeft inmiddels vragen gesteld over de situatie op het platteland.


Tijgernest

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,805
Reactie #142 Gepost op: 28 september 2009, 21:59:48
Ze kunnen ook stoppen met 4 miljard in een bodemloze put gooien en uitgeven bij de hulpdiensten/steunzender enz
Dat kan niet, want dat is een ander potje, van een ander ministerie (nog een sarcastische grijns)
Interesse in wereldwijde OGS-incidenten? Volg @tijgernest op twitter


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #143 Gepost op: 28 september 2009, 22:01:01
C2000-masten dulden geen andere apparatuur in de mast, voor zover ik weet. Dus de 'liefde' stopt aan de C2000-kant, ben ik bang. Ik denk dat GSM-providers er geen probleem mee hebben, want co-locatie is al langer een verplichting.
Medegebruik C2000 antennemasten ;)
http://www.c2000.nl/pagina/?itemID=1773&menuitemID[]=110&menuitemID[]=272&currentMenuitemID=272&switch=1
(^even kopiëren naar de browser)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


PA2RA

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 29
Reactie #144 Gepost op: 28 september 2009, 22:02:40
Oude systeem is al ontmanteld zover ik weet... dus mens zal een nieuw analoog systeem moeten bouwen als met een analoge back up wil...

Zoals een ander schreef: DARES is er gewoon, up-en-running, analoog.


AVN

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 227
Reactie #145 Gepost op: 28 september 2009, 22:05:01
Eerlijk ruilen: veiligheid tegen vrije tijd.  

Deal  O0
Ik denk (als burger) nu dat andere zaken veel belangrijker zijn dan de kleine tekortkomingen van C2000.
Mijn vrije tijd is veel belangrijker, dan dat kleine beetje extra veiligheid dat een perfect C2000 mij als burger zal geven.


PA2RA

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 29
Reactie #146 Gepost op: 28 september 2009, 22:08:55
Wat zijn vanuit jou ervaring dat wel 'goede' frequenties voor binnenhuisdekking?

Die zijn er niet, als de antenne buiten de deur staat


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #147 Gepost op: 28 september 2009, 22:10:03
en nu is de SP in Rotterdam voor C2000...... zie ook: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,29490.msg663210.html#msg663210

Mede dankzij de SP is er nu geen goede dekking in Rotterdam...


http://www.rotterdam.sp.nl/bericht/37103/090928-c2000_moet_hl_rotterdam_dekken.html

C2000 moet héél Rotterdam dekken

28-09-2009 • Gisterenavond was in de uitzending van Zembla te zien dat er nogal wat schort aan het C2000-netwerk. Het communicatiesysteem voor de hulpdiensten faalt (zoals bij de rellen in Hoek van Holland) of de dekking laat te wensen over, zoals in Pernis. De SP wil donderdag in de raad van het college weten wat het gaat doen om de problemen op te lossen.

SP-fractievoorzitter Theo CoskunIn de uitzending kwam aan het licht dat met het systeem niet heel Nederland wordt gedekt. In het gebied rond Pernis zijn de hulpdiensten niet in staat met elkaar via C2000 te communiceren. SP-fractievoorzitter Theo Coşkun: “Rondom Pernis is juist veel risicovolle industrie gevestigd. Je wil niet denken aan wat er gebeurt als zich bij een van die bedrijven een calamiteit voordoet en de brandweer kan het ziekenhuis niet laten weten hoeveel wagens ze moeten sturen.”

In de uitzending kwam ook naar voren dat in een groot aantal gebouwen de zogenaamde binnenhuisdekking niet op orde was. Te denken valt aan ziekenhuizen en winkelcentra maar ook andere plaatsen waar veel mensen samenkomen zoals de Kuip en Ahoy. Coşkun: “Hulpverleners moeten blind kunnen vertrouwen op hun communicatiesysteem, dus ik wil weten wat het college gaat doen om druk te zetten op de minister van Binnenlandse Zaken om deze problemen te verhelpen.”
 
Eerder dit jaar ondersteunde de SP bewoners aan de Essenburgsingel in hun protest tegen het plaatsen van een C2000-mast aan de Suze Groeneweglaan. Coşkun: “Wij steunden dat protest niet omdat we tegen een communicatiesysteem van de hulpdiensten zijn, maar omdat de minister de bewoners voor een voldongen feit stelde en heel arrogant haar zin doordrukte.”


PA2RA

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 29
Reactie #148 Gepost op: 28 september 2009, 22:11:35
Medegebruik C2000 antennemasten ;)
http://www.c2000.nl/pagina/?itemID=1773&menuitemID[]=110&menuitemID[]=272&currentMenuitemID=272&switch=1
(^even kopiëren naar de browser)

Ja, gebruik in een C2000-mast. Maar nu andersom: C2000-apparatuur in een bestaande GSM-mast. Dat bedoelde ik.


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #149 Gepost op: 28 september 2009, 22:21:38
C2000 apparatuur zal nooit in een andere (commerciele) mast hangen.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.