Soms hè, soms...Zijn hulpverleners ook maar gewone mensen, en ook bij die mensen kan een keer de emmer vol zijn. En dan ook soms verlaat zo,n hulpverlener voor even zijn professionele gedrag, en soms kan ik me dat erg goed voorstellen.
Dus ja, naar mijn mening ben je de enige die er moeite mee heeft.
Ik vraag mij af of hulpverleners nog gewone mensen zijn. Als er 1 beroepsgroep in Nederland is die haarfijn weet wat er speelt in de maatschappij dan zijn het wel de hulpverleners, in alle takken van sport.
En dat fascineert mij ook zo. Ook bij discussies op o.a. dit forum. Dat politieke correcte geleuter dat het niet hoort, dat het allemaal schandalig is enzovoort enzovoort. Natuurlijk hoort het allemaal niet. Natuurlijk is het schandalig. Maar het is wel de realiteit van alledag. Mensen zijn enorm, overdreven kritisch geworden. Hebben vaak enorm korte lontjes. De individualisering en het egoïsme in de maatschappij neemt enorm toe. Daarnaast bestaat de maatschappij tegenwoordig uit vele verschillende culturen waarvan soms zeer licht ontvlambare.
Natuurlijk kan je vinden dat het niet zo hoort. Maar het zal niet meer veranderen, hoogstens nog erger worden. Wil je als hulpverlener overleven in deze jungle, dan zal je je uit lijfsbehoud moeten aanpassen. Dus oprecht respect uitstralen. Je attitude aanpassen. En je vooral niet gek laten makken door dreigen en obstinaat gedrag. Zaken die ik in dit filmpje mis. Bijvoorbeeld ook door de ambulancemedewerkers die gewoon door blijven telefoneren. Wordt, terecht of onterecht, door de andere partij weer als een stuk minachting ervaren en kan ook als de rode lap op de stier werken. En schelden is helemaal not done. Dat zou in een emotionele uitbarsting kunnen gebeuren, maar in dit filmpje worden er grenzen overschreden.
Elders zegt iemand als reactie op mijn posting:"...daar heb je weer zo'n zeikerd". Als dat al je instelling is als je weer eens geconfronteerd wordt met een lastige klant dan maak je het jezelf erg moeilijk......