Hulpdiensten belaagd bij scooterongeluk De Grent - Noordwijk 12-08-2012

Auteur Topic: Hulpdiensten belaagd bij scooterongeluk De Grent - Noordwijk 12-08-2012  (gelezen 11733 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Bijdragen op persoonlijke titel.




sylvester1986

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 13 augustus 2012, 11:26:17
Ik zeg doen.
+1
Men moet hier maar eens laten zien dat je je te gedragen hebt.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 13 augustus 2012, 13:33:16
Belachelijk als je als hulpverlener zo je werk moet doen en dan "slechts" twee aanhoudingen wegens belediging...
Dit zal vast gigantisch veel indruk op de menigte hebben gemaakt.


INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
Reactie #24 Gepost op: 13 augustus 2012, 13:37:14
Dit zal vast gigantisch veel indruk op de menigte hebben gemaakt.
Nee, 30 man oppakken en die dezelfde nacht weer vrijlaten vanwege gebrek aan bewijs zal ze flink bang maken  :-X We moeten in dit soort situatie's ook realistisch blijven... Maar ben het met jullie eens dat dit natuurlijk van de zotte is.


Alexander

  • Brandweer - integrale veiligheid - EHBO - BHV - adviseur - docent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
    • Blog
Reactie #25 Gepost op: 13 augustus 2012, 13:54:25
DvDW, wat ik al eerder zei. Maak baldadig en agressief groepsgedrag strafbaar. Misdragen met een groep is allemaal schuldig. Dan moet je elkaar maar corrigeren of weglopen. Blijf je hangen dan ben je net zo fout en schuldig. Mijn kinderen leren op school alles over het kanjerproject met kleuren petten. Zwarte (aanstichter) is fout maar de rode pet (meeloper/clown/lacher) is net zo fout. Als je het kleine kinderen kan leren dan moet dat toch ook bij andere mensen lukken!?

Agressie/baldadigheid dan direct oppakken en minimaal 1 maand vastzetten. Geweld tegen hulpverleners is direct minimaal 90 dagen vastzitten. Lip op stuk beleid dus.

Hebben ze ruim de tijd om eens rustig over hun daden na te denken in plaats stoergedrag te vertonen dat ze alweer vrij zijn en dat niemand ze kan maken.
Ik reageer op persoonlijke titel. Mijn vragen en/of opmerkingen zijn geen kritiek maar ik ben hooguit open en direct. Daarnaast altijd op zoek naar le


INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
Reactie #26 Gepost op: 13 augustus 2012, 14:02:19
Alexander, nogmaals. Ik vind dit net zo van de zotte als iedereen hier, maar je moet gewoon reeël blijven. Totdat de wet veranderd is kun je (volgens mij) gewoon niet meer doen dan hier gedaan is. Lik op stuk beleid prima, maar leg het dan ook gewoon wettelijk vast, dan pas kun je handelen. Anders wordt het gewoon 1 ritje naar het bureau en binnen een paar uur weer buiten staan...


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #27 Gepost op: 13 augustus 2012, 14:17:53
Alexander en DvdW:

Baldadigheid is strafbaar... men had dus een behoorlijk aantal boetes uit kunnen schrijven en de hoogte daarvan wordt bepaald door de OvJ. Met andere woorden de omstanders waren eenvoudig aan te pakken. Daarvoor moet je je wel (en dat is best wet wel een lastige denk ik als je reeel wilt blijven) afvragen of het in de situatie waarin je verzeild bent geraakt wenselijk is om "groots" op te treden, ons gevoel zegt terecht ja maar als we er wat langer over nadenken (die tijd hebben we gelukkig wel) denk ik dat je eerlijkheidshalve op het antwoord gaat komen dat je dat niet moet doen. Immers de kans dat de situatie verder escaleerd is behoorlijk groot en je kunt je je afvragen of dat wenselijk is inverband met de situatie van het SO helaas heb ik de indruk dat ook de omstanders zich hiervan bewust zijn en zich daarmee een vrij brief voor hun gedrag geven. Wellicht moet de handhaver zich afvragen of men achteraf nog kan optreden, het kwaad is dan echter al geschied maar men komt er dan in elk geval niet zomaar mee weg.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #28 Gepost op: 13 augustus 2012, 14:36:32
Politie zoekt relschoppers Noordwijk

NOORDWIJK -  De politie is op zoek naar meer omstanders die in de nacht van zaterdag op zondag in Noordwijk het werk van agenten en ambulancepersoneel hebben bemoeilijkt na een ongeval. Dat heeft een woordvoerder maandag laten weten.

De politie hoopt de betrokkenen te identificeren op basis van onder meer getuigenverklaringen en beelden die er van het voorval zijn gemaakt. Tijdens het incident is al iemand aangehouden. „We sluiten nieuwe aanhoudingen niet uit”, aldus de woordvoerder.

De politie moest de wapenstok hanteren om ervoor te zorgen dat de weg werd vrijgemaakt voor een ambulance die op weg was naar een 16-jarige scooterrijder die een aanrijding had gehad. Volgens de politie gaf het uitgaanspubliek, dat zich kort na sluitingstijd op straat begaf, geen gehoor aan oproepen om de weg vrij te maken voor de ambulance. Agenten die daarop de weg leegmaakten, zijn onder meer met flessen bekogeld.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/12746810/__Politie_zoekt_relschoppers__.html
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #29 Gepost op: 13 augustus 2012, 20:27:13
'Politie Noordwijk was agressief'

NOORDWIJK - De situatie in Noordwijk kon zo uit de hand lopen door het gedrag van de politie.
 
Dat stelde VVD-raadslid Dennis Salman maandag tegen Omroep West.

Afgelopen weekend zouden uitgaande jongeren het werk van ambulancepersoneel hebben bemoeilijkt na een ongeval met een scooter.

''De politie stelt zich bijna agressief op. Ik wil het woord uitlokking niet gebruiken, maar daar heeft het wel wat van weg. Afgelopen weekend was de politie al ruim voor het incident met de scooter in groten getale aanwezig met hondengeleiders.''

''Het is niet zo dat de politie op kwam draven, omdat er bezoekers de hulpdiensten belemmerden. De politie is medeveroorzaker van de agressie'', aldus Salman, die zich al langer opwindt over het gedrag van de politie.


Te ver

Volgens Dick van Gooswilligen van de politie Hollands-Midden gaat de term uitlokking te ver. ''Er viel iemand met een scooter en het leek erop dat er sprake was van ernstig hoofdletsel. De mensen werd verzocht om ruimte te maken.

Een aantal mensen gaf daar gehoor aan, een aantal niet. Uiteindelijk ontstonden er vechtpartijen en werd de politie bekogeld met flessen.''

Later bevestigde Gooswilligen dat er in eerste instantie geen sprake was van agressie, maar hij herkent evenmin het geluid dat de politie agressief zou hebben gereageerd. ''Als daar verkeerd gehandeld is, moeten mensen vooral een klacht indienen. Wij hebben het liefst gewoon een rustige nacht.''

http://www.nu.nl/binnenland/2883729/politie-noordwijk-was-agressief.html?utm_source=twitter&utm_medium=socialmedia&utm_campaign=nunl_twitter