Reddingsbrigade Wassenaar (zoals ze volgens mij nog steeds heten, hebben nog steeds het structuur van een Reddingsbrigade. Wat inhoud dat zij voor hun eigen geld zorgen (en dus niet zoals een KNRM station leunen op het hoofdkantoor)
Dat houd vooral ook in dat de scooters die zij hebben, door hun aangekocht zijn. Zo ook de wetsuits.
Zij rijden idd nog steeds in een RB auto. De bewaking die zij voeren is ook nog op de manier van RB (dus zonder vlaggen en met een bezetting zoals bij een RB hoort.)
Zij eten van 2 walletjes, en geef ze eens ongelijk! Zij hebben het beste van 2 werelden.
Ps: dit was tot nu toe!! of ze nu andere afspraken hebben gemaakt, dat weet ik niet.
maar dan krijg je idd een foto als deze:
Als het artikel van Kapitein lees, lijkt het alsof er steeds minder van een samenwerking wordt gesproken. Het was inderdaad wat jij schetst, maar als ik het zo lees, is dat de KNRM toch meer gaat betekenen.
@highfield,
Klopt, als leek wil je gered worden. Als Redder vind ik het jammer dat er geconcurreert wordt op de reddingsmarkt. Ik geef toe, concurrentie zorgt soms voor verbetering, alleen vraag ik mij af of de badgast er beter van wordt. Volgens mij alleen de gemeentes.
Mij als lid van een RB doet deze ontwikkeling pijn. Nederland moet trots zijn, dat zij een eigen manier hanteert, welke werkt. (Hoe vaak gebeurd er nu iets, waarbij uiteindelijk hulp te laat was) Ik zie mijn grootste hobby binnenkort wel ingepikt worden door een student welke het erbij doet.
En nee, er is geen compromis, dat bleek wel in Heemskerk. Daar schijnen (ik heb het van horen zeggen) ze voor Rredned gekozen te hebben, omdat de KNRM niet wilde samenwerken met de al bestaande reddingsbrigade van dit dorp.