Communicatie via Zello op je telefoon

Auteur Topic: Communicatie via Zello op je telefoon  (gelezen 14975 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #10 Gepost op: 9 september 2012, 15:08:40
Wij zijn van mening dat een 'Hulpverleningsforumportofoonkanaal' - ondanks de goede bedoelingen - niet onder de verantwoordelijkheid valt van het moderatorteam. Aangezien het moderatorteam niet de mogelijkheid heeft hier aandacht aan te besteden en de naam 'Hulpverleningsforum' of 'HVforumNL' dan niet gebruikt kan worden, willen wij bij deze kenbaar maken niet achter dit initiatief te staan.

Het staat een ieder uiteraard vrij een 'kanaal' aan te maken en forumgenoten hierop uit te nodigen.

Met vriendelijke groet,

Moderatorteam Hulpverleningsforum.


Dank voor deze uitleg. Het is ook begrijpelijk, dergelijke akties betekenen een extra belasting op het moderatorsteam en die hebben al genoeg te doen.  ;)

Misschien dat iemand zich geroepen voelt om een kanaal te openen, ik zelf begin er ook niet aan. (gezien mijn schaarse tijd die ik beschikbaar heb voor deze hobby)
Als voorstel voor een naam van het kanaal kan men ook denken aan b.v. incidentennet of P2000NET o.i.d.
Tevens heb ik nog steeds het probleem dat men mij wel kan horen maar ik hoor de tegenpartij niet op mijn PC-installatie.
Misschien een bug, of een instelling. Ik heb al een vraag neergelegd bij Zello.
(alle instellingen lijken goed te zijn)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Alwin-R09

  • Belangstellende/Amateurfotograaf
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 128
    • HV-Assen
Reactie #11 Gepost op: 9 september 2012, 15:36:24
Ik gebruik zelf Zello en Zello@Work al een tijd en ik vind het een goed systeem! Ik gebruik het op de pc en smartphone en geen problemen gehad met de verstaanbaarheid! Zello@Work is het tot 5 gebruikers gratis en beschikt over Dynamische en Statische kanalen. Je creëert een eigen netwerk binnen het Zello netwerk. Overigens heb ik een kanaal met de naam Incidentennet aangemaakt. Deze is wel wachtwoord beveiligd en wel met het wachtwoord HV2012.

Mvg,

Alwin


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,542
Reactie #12 Gepost op: 9 september 2012, 15:58:23
De gespreksgroepen aanmaken werkt wel handig, het enige nadeel hieraan is dat je vanuit elke gespreksgroep de berichten ontvangt, ook als je je niet in die gespreksgroep bevindt.

Ik schakel de betreffende groepen die ik niet wil horen dan uit. Ze blijven dan in je lijst staan alleen je staat er niet op ingemeld en hoort dus niet wat er op die groepen gezegd word. Met de huidige telefoon app (voor Android) zijn de groepen met een klik aan en uit te zetten.

Mooi systeem overigens! Het werkt inmiddels lekker stabiel en is ook prima te gebruiken in de auto met een AUX kabeltje of bluetooth.


erdebee

  • EHV+AED / BHV / IT / Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 593
    • Erdebees website
Reactie #13 Gepost op: 9 september 2012, 23:06:35
Let wel, gebruik in de auto valt (voor zover mijn informatie strekt) onder dezelfde categorie als mobiel bellen.
Klopt. Het is niet het niet-handsfree bellen dat verboden is, het is het 'vasthouden van de mobiele telefoon tijdens het rijden' dat is verboden:
Citaat
RVV1990, Artikel 61a
Het is degene die een motorvoertuig, bromfiets, snorfiets of gehandicaptenvoertuig dat is uitgerust met een motor bestuurt verboden tijdens het rijden een mobiele telefoon vast te houden.

Het vasthouden / gebruik van een echte portofoon tijdens het rijden is niet verboden (net als het vasthouden / eten van een broodje), zolang je geen gevaar of hinder veroorzaakt of kunt veroorzaken (art. 5 WVW).


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #14 Gepost op: 10 september 2012, 10:46:12
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe veel batterij power het vreet heb hierover op de linkjes die hier staan nog geen info over gevonden.
Als ik nu met mijn Iphone redelijk twitter dan verlies ik aardig wat batterij power in een paar uur.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


TheBeast

  • Incident-service Manager
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 531
  • BHV
Reactie #15 Gepost op: 10 september 2012, 12:34:05
dat komt vooral door gebruik van het beeldscherm dan gebruikt van de applicatie.

Ook moet je locatievoorzieningen zo veel mogelijk uit zetten voor de appicatie die het niet nodig hebben.

Ik gebruik zello ook op mijn PC en Iphone, in begin logde ik vaak in. tegenwoorden veel minder.
Gebruik is dan meer voor groepje mensen voor Burgernet.


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #16 Gepost op: 10 september 2012, 13:56:07
Rene, hoe heet jouw gespreksgroep?(evt via SMS) :D


ArjanSPL

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 324
  • Schiphol-fiel, HV Geïnteresseerd
Reactie #17 Gepost op: 10 september 2012, 15:26:02
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe veel batterij power het vreet heb hierover op de linkjes die hier staan nog geen info over gevonden.
Als ik nu met mijn Iphone redelijk twitter dan verlies ik aardig wat batterij power in een paar uur.
Wij hebben het 2 jaar geleden gebruikt op het werk (toen hete het nog LoudTalks) . LT stond geïnstalleerd op onze Blackberry 9700's en de batterij was razend snel leeg.
Alex van officeverse (maker van Loudtalks) en ik hebben toen nog wat versies doorlopen en getest waarna de levensduur iets beter werd, maar zelfs toen was de telefoon na een goede 6 uur al leeg.
Ook wat testjes gedaan op onze Androids en met m'n iPhone, maar helaas ook hier een hoog batterij verbruik al is het stukken minder dan 2 jaar terug.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #18 Gepost op: 10 september 2012, 15:32:46
Dank voor de info mannen. Denk niet dat ik het ga proberen dan.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Wpie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
    • EHBO Enkhuizen
Reactie #19 Gepost op: 10 september 2012, 18:17:15
zojuist geinstaleerd op mijn sony experia
nu benieuw of het inderdaad werkt

ik sta met de sony als willem hvf
en met de pc als lonewolf
Groet Willem Hulpverlener EHBO Reanimatie AED Website: http://www.ehboenkhuizen.nl