Actie Greenpeace bij Shell stations inzet brandweer en politie 14-09-2012

Auteur Topic: Actie Greenpeace bij Shell stations inzet brandweer en politie 14-09-2012  (gelezen 24716 keer)

0 gebruikers (en 13 gasten bekijken dit topic.

Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Reactie #60 Gepost op: 14 september 2012, 14:19:46
You say?



Los van van het feit dat er hier vonken vrijkomen bij een tankstation, vind ik dit nou niet de meest veilige aanpak. Als de slijpschijf vast loopt in het slot zit de collega met zijn handen wel heel erg dicht bij. Zou dus eerder voor de schaar gekozen hebben.


brandweermanjef

  • Hoofdbrandwacht / Beveiliging
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 823
  • De brandweer blust niet alleen branden !
Reactie #61 Gepost op: 14 september 2012, 14:31:32
You say?



Ook ik zou niet snel voor deze optie gekozen hebben hoor, maar aan de andere kant vind ik dit er al iets meer veiliger uitzien als de medewerker van de pomp zelf aan het doen is.

Veiligheidskleding, oor- en oogbescherming, handschoenen, zo te zien een deken over de slangen en een blusser achter hem, vonkenregen van zich af......... Maar goed zoals ik zij had ik denk ik toch voor een andere optie gekozen  ;)


guest13155

  • Gast
Reactie #62 Gepost op: 14 september 2012, 14:41:40
Gelukkig dat inderdaad op de meeste plekken de brandweer actief is geweest. Genoeg risico's bij dergelijke "snelle" klussen door personeel. Hopelijk gebruikte deze man wel goede oor- en oogbescherming, handschoenen, afgerolde kabelhaspel etc. etc.

Helaas... zie de foto


Dimeg

  • Brandweervrijwilliger
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
Reactie #63 Gepost op: 14 september 2012, 15:02:05
Helaas... zie de foto
ligt er aan hoeveel Watt je gebruikt toch? als het goed is staat dat aangegeven op de haspel dacht ik..


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #64 Gepost op: 14 september 2012, 15:08:00
ligt er aan hoeveel Watt je gebruikt toch? als het goed is staat dat aangegeven op de haspel dacht ik..

Hangt van veel zaken af. Inderdaad het vermogen maar ook de duur. Bij kortstondig gebruik zal de haspel niet snel opwarmen, zoiets is meer van toepassing bij langdurig gebruik. Daarnaast is het buiten, er zijn continu mensen bij, al met al valt het -in mijn ogen, los van eventuele regelgeving- best wel mee.


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Reactie #65 Gepost op: 14 september 2012, 15:21:57
Ook ik zou niet snel voor deze optie gekozen hebben hoor, maar aan de andere kant vind ik dit er al iets meer veiliger uitzien als de medewerker van de pomp zelf aan het doen is.

Veiligheidskleding, oor- en oogbescherming, handschoenen, zo te zien een deken over de slangen en een blusser achter hem, vonkenregen van zich af......... Maar goed zoals ik zij had ik denk ik toch voor een andere optie gekozen  ;)

Mensen, het gaat over een slot open maken. Ik gok dat dit 1000x per dag door een huisvader in een schuurtje gebeurt omdat zoonlief z'n sleutel verloren is en nog eens 1000x per dag door minder legitieme figuren die hun waar op het station hebben meegenomen. Deze lieden gebruiken een haakse slijper en zijn binnen seconden klaar. Deze mannen zijn mijns inziens uitmuntend voorbereid op deze heftig zware taak en om hier welke discussie dan ook over te voren is de moeite van het typen niet eens waard. Common sense is de belangrijkste kerncompetentie van ieder mens, dus kom op zeg..
Bijdragen op persoonlijke titel.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #66 Gepost op: 14 september 2012, 16:15:13
Achttien aanhoudingen bij tankstations

 • De politie heeft 18 aanhoudingen verricht bij verschillende tankstations in Nederland. Actievoerders bezochten 60 tot 70 tankstations en saboteerden de pompinstallaties. De aanhoudingen vonden plaats in Alphen aan den Rijn (3), Den Haag (4), Apeldoorn (4), Amersfoort (3) en Hengelo (4).

Er lopen nog een aantal onderzoeken en meerdere aanhoudingen worden niet uitgesloten.
Rond 05.00 uur kreeg de politie meerdere sabotagemeldingen binnen. In een aantal gevallen konden actievoerders op heterdaad worden aangehouden. In samenwerking met de brandweer zijn de pompinstallaties weer in orde gebracht. De vulpistolen waren met kettingen en/of sloten onklaar gemaakt. De acties vonden voornamelijk plaats in de Randstad.
http://www.politie.nl/klpd/nieuws/120914.asp


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #67 Gepost op: 14 september 2012, 16:42:41
Arrestaties in Amersfoort bij Greenpeace-actie  

PROVINCIE UTRECHT - Bij een landelijke actie van Greenpeace Nederland heeft de politie drie demonstranten aangehouden in Amersfoort. Ook in Alphen aan den Rijn, Hengelo, Den Haag en Apeldoorn werden activisten gearresteerd.

Greenpeace saboteerde vrijdagochtend bij 67 tankstations vulpistolen door ze met kettingen en sloten vast te maken. In totaal eindigden achttien activisten zelf in de boeien.

Greenpeace protesteert met de actie tegen olieboringen van Shell op de Noordpool. Volgens de milieubeweging kunnen die rampzalig zijn voor de natuur in het poolgebied. Greenpeace benadrukt dat alleen de verkoop van brandstof is stilgelegd. Automobilisten kunnen als het aan de actievoerders ligt wel bij de tankstations terecht voor een kop koffie of een snel ontbijt.

IJSBEER
De kern van de actie vond plaats op Ruwiel langs de A2 bij Breukelen. Ruim twintig actievoerders waren daar verzameld om flyers uit te delen en op een groot spandoek staat de tekst "Bescherm de Noordpool". Ook scharrelde er een levensechte ijsbeer rond.

De politie zette het tankstation bij Breukelen echter af, zodat automobilisten het terrein niet op konden. Tegen half acht werden de actievoerders gesommeerd te vertrekken en daar gaven ze gehoor aan. De brandweer knipte de sloten open, waarmee de pompen waren gesaboteerd. Rond acht uur was Ruwiel weer in bedrijf.

ONVEILIG
Op andere plaatsen in het land zijn aanhoudingen verricht. Shell noemt de actie van Greenpeace "onveilig en respectloos". Dit soort acties vindt vaker plaats, niet alleen in Nederland, maar ook in het buitenland.

"Het is vervelend en we betreuren de overlast die onze klanten ondervinden," meldde een woordvoerster. "Greenpeace heeft het recht om het met ons oneens te zijn, maar wij zijn bang dat de veiligheid van klanten en medewerkers bij dit soort acties gevaar loopt."


http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/858027/arrestaties-in-amersfoort-bij-greenpeaceactie


trancefreak

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 906
Reactie #68 Gepost op: 14 september 2012, 17:31:12
Politiehelikopter ‏@DePolitieheli

De #tweet dat een gehandicapt kindje zou zijn overleden door de actie van #Greenpeace is een verzonnen verhaal en berust niet op waarheid.


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #69 Gepost op: 14 september 2012, 18:05:41
Jongens toch, het is een tweet van Pritt...... Eerst een korreltje zout innemen, en dan lezen.



https://www.google.nl/search?q=pritt&hl=nl&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=GVVTUJ-HLqqs0QW9i4DADQ&sqi=2&ved=0CGEQsAQ&biw=1024&bih=560
Volgende keer deze gebruiken voor dichtplakken is mijn advies aan Greenpeace.... ;D 098uo