Kwam de video tegen die inmiddels al 3x in dit topic gepost is: "Brandweer Drenthe neemt afscheid van de brandkraan", na een zoektocht(je) kwam ik in dit topic uit, en heb afgelopen uren de discussie en berichten in dit topic gelezen. Ik ben benieuwd naar de feedback van brandweer uit de regio. Werkt het systeem naar verwachting? Of zelfs beter dan de verwachtingen?
Als ik het goed begrijp blijft de eerste TW als buffer ter plaatse, en wordt deze gevoed d.m.v. extra pendel-TW's. De pomp van de buffer-TW voed andere brandweervoertuig(en), en de pomp van de pendel-TW voed de buffer-TW als ik het goed begrijp?
Met welk debiet gaat dit? Is dit op vol vermogen? (4000 l/min) Is er ergens een lijst beschikbaar die aangeeft hoeveel water een HD straal verbruikt, en een oscillerend waterkanon, en een redvoertuig? Een lijst met alle blusmiddelen en het verbruik zeg maar, niet veel te maken met dit topic, maar toch leuk voor de heb. Al dan niet met werkdruk en toevoegende informatie.
1.Bij de door jou genoemde investering van 7.000.000.-- moet je ook even kijken naar de jaarlijkse kosten.
1.Rente+afschrijving 10% (20 jaar, 5% gem.) 700.000.--
2.Onderhoud reparatie, huisvesting 35 tankwagens 700.000.--
3.Bem 35 tankwagens 70 tot 100 man 700.000.--
4.Divers,brandstof,communicatie etc 100.000.--
Jaarlijkse kosten tankwagens globaal 2.200.000.--
Volgens jou berekening heb je een eenmalige investering van 7.000.000, namelijk de aanschafkosten van 35x TW. Vervolgens heb je jaarlijkse kosten van 1.500.000 en niet 2.200.000, de 700.000 aan 'afschrijving' is namelijk al betaald bij de aanschaf.