Bluswatervoorziening met tankwagens

Auteur Topic: Bluswatervoorziening met tankwagens  (gelezen 125720 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

wjr307

  • Hoofdbrandwacht en ChauffeurPompbediende en Oefenleider
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Reactie #280 Gepost op: 31 oktober 2014, 14:11:32
Citaat van: honderd link=msg=1305440 date=1414758288

Zo is het! Dat gedonder is nog altijd beter dan de burgers die roepen dat de brandweer erbij stond te kijken en niet kon blussen.

Amen het zou mij iig niet overkomen inderdaad, ik wil later best verantwoorden dat ik illegaal een putje gebruikt heb en daarmee een woning heb kunnen redden.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #281 Gepost op: 1 november 2014, 03:11:25
Citaat van: wjr307 link=msg=1305413 date=1414752767
stel nu je rukt uit met ts en tw naar brand tw krijgt ongeval en je hebt dus geen waterw.

Een ongeval met de TW is altijd weer zo'n verhaal wat afgeschoven wordt op overmacht, waar men ook wel een beetje gelijk in heeft.
Daarom kan je beter als reden noemen dat er gewoonweg niet genoeg mensen opkomen om met de TW uit te rukken. Assen heeft vaak moeite met bezetting, dus is 't goed mogelijk dat het een keer gebeurd dat de TS wel vol komt en de TW niet. Ik denk dat je dat niet kunt afschuiven op overmacht.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


wjr307

  • Hoofdbrandwacht en ChauffeurPompbediende en Oefenleider
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Reactie #282 Gepost op: 1 november 2014, 08:31:03
Probleem is dat je afhankelijk bent van een 2e voertuig met daarbij het risico dat deze later of niet aankomt daar had je bij de brandkranen geen last van.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #283 Gepost op: 1 november 2014, 09:02:30
Citaat van: wjr307 link=msg=1305620 date=1414827063
Probleem is dat je afhankelijk bent van een 2e voertuig met daarbij het risico dat deze later of niet aankomt daar had je bij de brandkranen geen last van.
En dan komen we dus weer op het punt terecht dat het helemaal niet handig is als je een contract opzegt met het waterleidingbedrijf waardoor je "geen" gebruik meer kan maken van brandkranen op het moment dat je waterwinning middels tankwagens even niet efficient is. Het cirkeltje is weer rond.


Heijnsbergen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 388
Reactie #284 Gepost op: 1 november 2014, 09:15:48
Een cirkel is per definitie rond, anders is het geen cirkel......... x kwadraat + y kwadraat = straal kwadraat.............


jelte

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 426
Reactie #285 Gepost op: 1 november 2014, 09:35:41
Even een waarschijnlijk voor de specialisten domme vraag. Waarom met 8 man uitrukken als het moeilijk is om de wagen vol te krijgen? Als je de TS met 4 of 5 man laat uitrukken en de TW met 1 of 2 dan heb je ter plaatse toch een volledige bemanning want voorheen werd de water opbouw en eerste aanval toch ook door 6 man gedaan en niet door 8. Is de TW leeg zet de 2de opgeroepen TW de auto neer stapt in de lege en gaat hem vullen om daarna weer om te ruilen. Of is dit wel heel erg kort door de bocht?


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #286 Gepost op: 1 november 2014, 10:00:44
Citaat van: jelte link=msg=1305629 date=1414830941
Even een waarschijnlijk voor de specialisten domme vraag. Waarom met 8 man uitrukken als het moeilijk is om de wagen vol te krijgen? Als je de TS met 4 of 5 man laat uitrukken en de TW met 1 of 2 dan heb je ter plaatse toch een volledige bemanning want voorheen werd de water opbouw en eerste aanval toch ook door 6 man gedaan en niet door 8. Is de TW leeg zet de 2de opgeroepen TW de auto neer stapt in de lege en gaat hem vullen om daarna weer om te ruilen. Of is dit wel heel erg kort door de bocht?
Een standaard bezetting van een TS is nog steeds 6 man.


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #287 Gepost op: 1 november 2014, 10:40:08
Citaat van: jelte link=msg=1305629 date=1414830941
Even een waarschijnlijk voor de specialisten domme vraag. Waarom met 8 man uitrukken als het moeilijk is om de wagen vol te krijgen? Als je de TS met 4 of 5 man laat uitrukken en de TW met 1 of 2 dan heb je ter plaatse toch een volledige bemanning want voorheen werd de water opbouw en eerste aanval toch ook door 6 man gedaan en niet door 8. Is de TW leeg zet de 2de opgeroepen TW de auto neer stapt in de lege en gaat hem vullen om daarna weer om te ruilen. Of is dit wel heel erg kort door de bocht?
er is van twee  verschillende kazernes gealarmeerd voor de eerste inzet en dan zou er toch 12 man beschikbaar moeten zijn op zijn minst.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #288 Gepost op: 1 november 2014, 10:51:23
Citaat van: JJ75 link=msg=1305640 date=1414834808
er is van twee  verschillende kazernes gealarmeerd voor de eerste inzet en dan zou er toch 12 man beschikbaar moeten zijn op zijn minst.
Tja, eerste TS zal altijd starten met blussing of redding, is de waterwinning voor de tweede TS, als die gereed is kan de tweede TS zich bezig gaan houden met het assisteren van de bemanning eerste TS. Maarja, moet je wel een waterwinning hebben. >:D


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #289 Gepost op: 1 november 2014, 11:16:06
Citaat van: Peter71 link=msg=1305644 date=1414835483
Tja, eerste TS zal altijd starten met blussing of redding, is de waterwinning voor de tweede TS, als die gereed is kan de tweede TS zich bezig gaan houden met het assisteren van de bemanning eerste TS. Maarja, moet je wel een waterwinning hebben. >:D
In oproep volgorde is als eerste zowel een TW van de hoofdpost als een TS van de nevenpost opgeroepen. Pas later zijn andere voertuigen gealarmeerd. Ik ga ervan uit dat ook in die volgorde uitgerukt wordt....