Veelgestelde Vragen Algemene vragen
Vraag: Wanneer begin het feest?
Antwoord: Er is geen feest in Haren. We verwachten wel bezoekers. Hoeveel, kunnen we niet goed inschatten. We houden rekening met verschillende scenario’s, van een kleine groep nieuwsgierigen tot een grote groep met een paar raddraaiers. Bij alle scenario’s hebben we de passende maatregelen direct bij de hand.
Vraag: Is Haren vanavond per auto bereikbaar?
Antwoord: Ja. Vooralsnog wel. Wel wordt de Stationsweg afgesloten. We houden de verkeerscirculatie nauwlettend in de gaten en handelen wanneer nodig. Hoeft u vanavond niet in Haren te zijn? Kom dan niet.
Vraag: Rijdt de trein naar Haren?
Antwoord: Ja. Vooralsnog rijden de treinen volgens schema. We houden het openbaar vervoer in de gaten en handelen wanneer dat nodig is. Kijk voor meer informatie op
www.ns.nl of op
www.9292ov.nlVraag: Rijdt vanavond de bus?
Antwoord: Ja. Vooralsnog rijden de bussen volgens schema. We houden het openbaar vervoer in de gaten en handelen wanneer dat nodig is. Kijk voor meer informatie op
www.qbuzz.nl of op
www.9292ov.nlVraag: Waar kan ik terecht voor meer informatie?
Antwoord: Houd voor actuele informatie deze website in de gaten. En volg ons op Twitter: @GemHaren.
Informatie voor bewoners
Vraag: Waar kan ik mijn auto veilig parkeren?
Antwoord: Wij houden de situatie goed in de gaten. We zetten alles op alles om schade aan uw persoonlijke eigendommen te voorkomen. Zet uw auto binnen of op eigen terrein, als dat mogelijk is.
Vraag: Is de Stationsweg afgesloten?
Antwoord: We houden de toestroom van bezoekers naar Haren in het algemeen en naar de Stationsweg in het bijzonder in de gaten. Wij sluiten de Stationsweg af op het moment dat een stroom van bezoekers daarheen trekt. Bewoners en ander bestemmingsverkeer kunnen wel de straat in en uit. Meldt u zich bij de afzetting.
Vraag: Worden er nog andere straten in de omgeving van de Stationsweg afgesloten?
Antwoord: Vooralsnog niet. Wel wordt de Stationsweg afgesloten. We houden de verkeerscirculatie nauwlettend in de gaten en handelen wanneer nodig. Hoeft u vanavond niet in Haren te zijn? Kom dan niet.
Vraag: Waar kan ik terecht voor meer informatie?
Antwoord: Houd voor actuele informatie deze website in de gaten. En volg ons op Twitter: @GemHaren.
Informatie voor ondernemers
Vraag: Moeten de winkels eerder dicht vanavond?
Antwoord: Dat is nog niet bekend. Wij laten daarin vooralsnog de keuze bij de ondernemer.
Vraag: Gaat de koopavond door?
Antwoord: Dat is nog niet bekend.
Vraag: Moeten de winkeliers hun spullen binnenzetten?
Antwoord: Ja. We adviseren u om zo min mogelijk spullen buiten te laten staan. Zet vooral de spullen binnen die los staan of makkelijk los te maken zijn.
Vraag: Gaat de markt door?
Antwoord: Ja. We weten alleen nog niet of de markt zoals gebruikelijk eindigt om 20.00 uur of eerder. Wij laten daarin vooralsnog de keuze bij de marktlieden.
Vraag: De feesten in de horeca die al eerder zijn gepland, gaan die door?
Antwoord: De vossenjacht en de hogehakkenrace gaan niet door.
Vraag: Waar kan ik terecht voor meer informatie?
http://www.haren.nl/projectx/veelgestelde-vragen_42063/