Is het als Belg mogelijk om ambulanceverpleegkundige te worden?

Auteur Topic: Is het als Belg mogelijk om ambulanceverpleegkundige te worden?  (gelezen 3173 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Siegie

  • Ambulancier
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 232
Ik ben een 30 jarige Ambulancier uit West-Vlaanderen e, bentewerkgesteld bij een private dienst .Maar ik wil meer kunnen en ook profesioneler werken maar in Belgie zal dat nooit lukken.Graag zou ik de opleiding Amblanceschauffeur volgen bij jullie en ook gaan werken dan bij jullie zelf eventueel als ik zeker ben van vast werk te verhuizen naar Nederland.

Wie kan me helpen aan verderre informatie omtrent deze,ik zou jullie daar voor hartelijk dankbaar zijn. ;)


Ambulancier ambulancedienst Turnhout


Ridder Pim

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 11 maart 2005, 02:30:46
Hey Ambulord,

Kijk eens op http://www.gobnet.nl/beroepen/b003amx.htm, daar staat een hoop informatie op.

Ook op de site van de SOSA (opleidingsinstituut voor ambulancehulpverlening) kun je een hoop info vinden.
http://www.ambulanceopleidingen.nl/

Tot slot nog een .PDF file over de opbouw van de cursus...
http://www.vumc.nl/amstelacademie/pdf/ambulance_chauffeur.pdf

Succes!!

Donny


112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #2 Gepost op: 19 maart 2005, 13:01:44
Bij de ambulancedienst in Valkenswaard (Regio Zuidoost-Brabant) werkt een Belgische ambulance-verpleegkundige. Ken zijn naam niet maar wellicht dat je hem toch op een of andere manier zou kunnen bereiken.
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !


VPKAalst

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 29
Reactie #3 Gepost op: 21 juni 2010, 12:55:43
Hallo,

Al een tijdje heb ik belangstelling voor de functie van ambulanceverpleegkundige en hoop dit in de toekomst (ten vroegste binnen 3-5 jaar) te verwezenlijken.

Ik ben een verpleegkundige op de spoedafdeling en werk daar nu ongeveer 5 jaar.  Mijn diploma's zijn de volgende: Bachelor in de ziekenhuisverpleegkunde, Bachelor in de Spoed- en Intensieve Zorgen verpleegkunde e, op dit ogenblik volg ik de opleiding tot kinderverpleegkundige.

Daarnaast heb ik nog bijkomende opleidingen gevolgd: Advanced Life Support, Advanced Pediatric Life Support en Pre-Hospital Trauma Life Support.

Ondertussen werk ik ook 2 jaar pre-hospitaal als verpleegkundige binnen de MUG-equipe.

Is het mogelijk om 1. als Belg en 2. met deze diploma's te solliciteren in Nederland om ambulanceverpleegkundige te worden?  Uit de informatie die ik verzameld heb, moet je blijkbaar eerst solliciteren voor een job alvorens je kan starten met de opleiding tot ambulanceverpleekundige.

Hopelijk kan iemand me hier verder op weg helpen.  Alvast bedankt voor de informatie!


Groetjes, Andy.


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #4 Gepost op: 22 juni 2010, 07:28:42
Hoi Andy,

Ik zou de afd. personeelszaken van een ambu dienst benaderen.
Indien je je bachelor hebt, die is europees geaccrediteerd.
aan de diploma's zal het niet liggen geloof ik ;)
In Nederland moet je wel de SOSA behalen, maar als je aangenomen bent dan volgt die opleiding vanzelf

groetjes en succes


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #5 Gepost op: 22 juni 2010, 13:49:28
Andy,

Kijk je mailbox even na. Ik heb je een PM gestuurd!

WM

PS- als een Engelsman het kan, dan kan een Belg het al helemaal worden!!!
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


freudsap

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
  • GGZ verpleegkundige, vrijwilliger dienst 112
    • VZW First Response
Reactie #6 Gepost op: 23 juni 2010, 08:53:24
Je info zit goed hoor.

Je kan als Belg zeker in Nederland gaan werken op ambu.

Je moet idd soliciteren en dan via de ambulancedienst SOSA-ambulanceverpleegkunde opleiding volgen (is terwijl je aan het werken bent)
Vrijwilliger verpleegkundige - ambulancier dienst 112  Banaba GGZ verpleegkundige | Banaba IZ en spoedgevallenzorg | Informatiesysteemver


Loekie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 274
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #7 Gepost op: 25 juni 2010, 17:49:44
Klopt, aangezien ik als Belg nu ook werk als ambupleeg. Het beste is je bachelor ziekenhuisverpleegkunde te laten registreren in het BIG-register (RIBIZ). Dat duurt evenwel een tijdje, zeker als je de verkeerde documenten meestuurt. ;D Als je BIG-geregistreerd bent kan je vrij snel aan de slag.
Als je meer informatie wil, pb of mail me dan maar. Freudsap heeft als het goed is mijn mailadres doorgegeven.