Wel of niet naar de linkerrijbaan?????

Auteur Topic: Wel of niet naar de linkerrijbaan?????  (gelezen 5375 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ricardo B

• Senior gebruiker
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #20 Gepost op: 8 april 2005, 23:19:35
Ik heb vorige week mijn theorie examen in 1x gehaald en ik kan jullie vertellen dat dit wel mag indien je natuurlijk naar links kan en het overige verkeer niet hindert.

Gr. Ricardo
HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #21 Gepost op: 9 april 2005, 01:03:30
Ik heb vorige week mijn theorie examen in 1x gehaald en ik kan jullie vertellen dat dit wel mag indien je natuurlijk naar links kan en het overige verkeer niet hindert.

Gr. Ricardo

Daar kan ik mij helemaal in vinden, Ricardo! Maar zo invoegen dat je een ander verplicht om naar links te gaan omdat je je snelheid niet hebt aangepast aan het overige verkeer, blijf ik geen goed rijgedrag vinden. En kop staartbotsingen onstaan door te weinig afstand en niet door doorgetrokken strepen.

"Ja ik moest wel op U botsen want er was een doorgetrokken streep!" Ik weet niet of dat als geldig excuus wordt aanvaart. ???

Henk

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #22 Gepost op: 11 april 2005, 10:11:21
Invoegen verkeer van invoegstrook kan altijd doorrijden over de vluchtstrook als er te weinig ruimte / gelegenheid is om in te voegen. Tegenwoordig zijn er wel steeds meer medeweggebruikers die menen van de invoegstrook linea directa naar de meest linkerbaan (1e baan)te kunnen doorstomen. dat kan dus niet, gewoon netjes wachten totdat je de gelegenheid krijgt, er is weinig zo irritant (en gevaarlijk) als een automobilist die met 140 van de invoegstrook even een snelweg op wil scheuren... >:(
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

7194

• Senior gebruiker
Reactie #23 Gepost op: 11 april 2005, 11:40:37
Invoegen verkeer van invoegstrook kan altijd doorrijden over de vluchtstrook als er te weinig ruimte / gelegenheid is om in te voegen.
Dat kan inderdaad. Maar mag niet...  ::)

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #24 Gepost op: 11 april 2005, 12:39:26
Dat kan inderdaad. Maar mag niet...  ::)

Als er geen gelegenheid is om in te voegen mag het wel.

Ik dacht ook dat het niet mocht tot het in wegmisbruikers behandeld werd.

Henk

7194

• Senior gebruiker
Reactie #25 Gepost op: 11 april 2005, 12:57:57
Als er geen gelegenheid is om in te voegen mag het wel.

Ik dacht ook dat het niet mocht tot het in wegmisbruikers behandeld werd.

Henk
Heb ook wel eens gehoord dat wegmisbruikers foute info geeft  ::) Mij is geleerd dat het verboden is.

Dat wil niet zeggen dat ik het er niet mee eens ben. Als er niets anders opzit  ::) Ik zie remmen op een invoegstrook ook niet erg zitten.

Of wat dacht je van een auto voor je op de oprit die niet harder dan 60km/u gaat. Ook erg fijn  :-X

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #26 Gepost op: 11 april 2005, 14:10:26
Heb ook wel eens gehoord dat wegmisbruikers foute info geeft  ::) Mij is geleerd dat het verboden is.

Dat wil niet zeggen dat ik het er niet mee eens ben. Als er niets anders opzit  ::) Ik zie remmen op een invoegstrook ook niet erg zitten.

Of wat dacht je van een auto voor je op de oprit die niet harder dan 60km/u gaat. Ook erg fijn  :-X

Ja, die dan als jij invoegd en gas geeft denkt: hé, nu kan ik ook!

Henk

Joffry Ambu-Vpk

• Senior gebruiker
Reactie #27 Gepost op: 11 april 2005, 14:15:09
Dat kan inderdaad. Maar mag niet...  ::)

Mijn rij-instructeur gaf de wijze raad om dan gewoon door te rijden via vluchtstrook en dan in te voegen indien mogelijk al in 1990. En doorrrijden is beter dan stilstaan op de vluchtstrook, dan is het snelheidsverschil helemaal zo groot dat je er niet meer tussenkomt denk ik zo. Nu maar hopen dat men er dan wel tussen gelaten wordt  ;)
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod