Aan je eerste wens heb ik natuurlijk voldaan.. Hoewel er nog meer is maar die heb ik niet direct paraat.. Diverse artikelen over waterjel staan gewoon in pubned.
Wat betreft het absorberen gel in de foam: het lijkt mij dat het foamkompres in de verpakking al volledig verzadigd is met de gel, en dus extra absorbatie niet echt plaatsvind.
Dat dacht ik ook altijd. Echter als je een foamcompres uitknijpt komt er nog lucht uit. En omdat burnshield zegt met verdampingstechnieken te werken, zal het dus ook uit de foam verdampen. en zakken in de gel tot op de huid.
Ik ken nog niet alle klinische studies, maar een burnshield compres raakt zelf meestal de huid.
Het mooie van watergel vind ik dat de compres zelf inprincipe niet de huidraakt maar zweeft in/op de gel..
Juist daarom zal wel het coolen doorgaan, maar de wond niet beschadigen door het compres.
Iedereen weet dat ondanks de metaline niet aan de wond hecht. En toch weet bijna iedereen uit ervaring dat het wel aan de wond kleeft.. Dat zelfde geld met foam, door de openstructuur zakt het door de gel heen en komt rechtstreeks in contact met het wond gebied. Het mooie van watergel vind ik dat de compres zelf inprincipe niet de huidraakt maar zweeft in/op de gel..
Juist daarom zal wel het coolen doorgaan, maar de wond niet beschadigen door het compres.