Wat heb jij allemaal aan je koppel hangen?

Auteur Topic: Wat heb jij allemaal aan je koppel hangen?  (gelezen 101033 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #120 Gepost op: 5 maart 2013, 01:38:12
Na er twee te hebben gesloopt ben ik weer op de standaard lederen houder overgestapt. Geen succes dat ding (het principe wel, de plastic borg niet).

Idem dito... Binnen 2 (!!) maanden. Volgens de leverancier kon het niet bij normaal gebruik (iets met verwijtbaar gedrag o.i.d.). Nadeel van het Ghost holster, bij onverwachte bewegingen (springen, klauteren etc) zitten de boeien vast en hou je er een blauwe plek aan over, op je bovenbeen  :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Markzelf

  • IVP docent rijopleidingen POAC Rotterdam
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 17
Reactie #121 Gepost op: 5 maart 2013, 22:28:49
Heb net even wat onverwacht gesprongen....niks  niet blauwe plekken  0098
We are the barbed wire that separates the wolves from the sheep...


Edwinvw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 594
Reactie #122 Gepost op: 7 maart 2013, 17:26:35


Van rechts naar links...
Sleutelhouder, pepperspray, vwp, leatherman kick, zaklamp fenix pd30, klein stukje niks, maglite-houder, tasje voor handschoentjes, porto, wapenstokhouder (gaat na de opleiding af), handboeien in Radar1957-tasje, patroonhouder (met deurklem).


R.3144

  • Onderofficier KMar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Reactie #123 Gepost op: 8 maart 2013, 14:27:40

Ik werk zelf inmiddels al een tijdje niet meer in uniform met koppel maar in burger met burger holster en verborgen handboeientas.
Maar aangezien hij in m'n kast ligt maar even een fotootje gemaakt voor hen die het interesseert.
Van links naar rechts:
Portofoonhouder- sleutelhouder met verlengde handboeiensleutel- handboeien in originele houder.
Normaal gebruik ik altijd de Ghost hard plastic houder! Erg tevreden over! Op dit moment alleen even uitgeleend aan een collega.
Verder mini verkeerskegel voor de LED lenser (niet altijd bij), led lenser zaklamp, wapenstokring incl. wapenstok, sleutelhaak, Pocket mask, maglite ring, lus voor koppeling met beenholster, Ghost Glock holster, pepperspray holster met deurklem.
(Met uitzondering van de pocket mask, alles door de baas verstrekt)


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #124 Gepost op: 8 maart 2013, 14:32:35


Van rechts naar links...
Sleutelhouder, pepperspray, vwp, leatherman kick, zaklamp fenix pd30, klein stukje niks, maglite-houder, tasje voor handschoentjes, porto, wapenstokhouder (gaat na de opleiding af), handboeien in Radar1957-tasje, patroonhouder (met deurklem).

Is het een bewuste keuze om de sleutelhouder op z'n kop te plaatsen (werkt dit makkelijker?)? Of zie ik het verkeerd?
Senior GGP / Oost-Brabant


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #125 Gepost op: 8 maart 2013, 16:06:37


V.L.N.R.: telefoontas BB, portofoon Sepura, patroonhouder(in tasje), handboeien. Rug lekker vrij. Walter, Fenix zaklamp en pepperspray.
Zaklamp is zo geplaatst dat ik hem met links kan pakken en direct voor mij heb.

Ik hou niet van al te veel poespas aan mijn heupen. Ik had er eerst wat meer aan hangen (oa beademingsmasker etc) maar ik moet zeggen dat ik mij zonder veel vrijer voel in mijn bewegingen en ik toch wel voel dat ik minder zooi mee sjouw. Handboeisleutel e.d. zit gewoon aan sleutelbosje in mijn zak. Handschoenen e.d. gewoon in mijn zak.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Edwinvw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 594
Reactie #126 Gepost op: 8 maart 2013, 16:43:48
Is het een bewuste keuze om de sleutelhouder op z'n kop te plaatsen (werkt dit makkelijker?)? Of zie ik het verkeerd?

Het is een bewuste keuze, omdat als ik er sleutels aan hang niet tegen mijn been tikt ;) (maar helpt niet heel veel)


tuinkabouter

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 46
Reactie #127 Gepost op: 8 maart 2013, 18:03:21
Aan een gewone leren riem:
- portofoon,
- sleutelbos,
- toegangspasje,
- ehbo handschoenen,
- lampje (alleen avonddiensten),


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #128 Gepost op: 8 maart 2013, 20:08:16
Het is een bewuste keuze, omdat als ik er sleutels aan hang niet tegen mijn been tikt ;) (maar helpt niet heel veel)

Op die fiets, bedankt voor je toelichting!
Senior GGP / Oost-Brabant


Mister81

  • Senior Handhaver - Praktijk begeleider HTV
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 30
Reactie #129 Gepost op: 30 augustus 2013, 21:13:24
Ik ben gemeente handhaver/boa en dit hangt er aan mijn koppel.

-Handboeien (zwart) in standaard leren houder van SPE
-Handboeisleutel aan een  SPE houder
-swiffelhouder voor C2000 motorola porto
-Smartphone hoesje voor mīn dienst telefoon
-SPE steekwerende handschoenen t.b.v. veiligheidsfouillering door de dienst verstrekt in koppelhouder
-Klein cordura tasje met latex handschoenen(voor milieu controle en overige situaties)
-silent key holder voor alle dienstsleutels (dienstlokatie, 3 lockers en kantoor druppel en reserve boeien sleutel)
-Swiffelhouder voor motorola pda waar we de pvīs mee schrijven

Voorheen had ik ook een maglitehouder maar die gebruikte ik niet meer dus niet nodig dan er af. Ook mijn houder voor mijn pv printer draag ik niet meer, dit rammelde teveel, de printer draag ik met voetsurveillance aan een metalen klem, met bike dienst samen met pda in de fietstas en met auto surveillance liggen deze of in het dashboardkastje of in het deurvakje. Als ik in burger surveilleer (ja dat doen boas ook hoor) heb ik mijn handboeien in een gesloten tasje aan mn koppel, mijn porto meestal in mn binnenzak met oortje. pda gebruik ik niet, ik neem dan miniīs mee.

De zwarte SPE handboeien zijn niet mijn favoriet, nog voordat ik ze in de praktijk had gebruikt begon de verf al af te bladderen? na een keer of 5 gebruiken zien ze er echt niet meer uit, ik heb toen een tijdje een setje zilveren LIPS gebruikt welke uit mijn broers politie carričre afkomstig waren , maar dat mocht niet meer van mijn werkgever omdat dit niet conform uniform regels was. Tevens is de leren SPE boeienhouder niet zo goed als die van de politie, ze worden heel snel slap, schieten regelmatig open bij de lichste aanraking, de boeien kunnen niet naar beneden gedragen worden en ik ben ze in een worsteling al eens verloren. Hetzelfde geldt voor de SPE steekwerende handschoenen je kan hier amper je handen in samenknijpen laat staan je boeien pakken, maar ja ik heb ze enkele keren maar gebruikt bij lastige daklozen. Binnenkort vertrek ik naar een andere gemeente waar ze ook de wapenstok dragen, ik heb geen idee of dat aan de koppel wordt of in de broek, gezien het regelmatige gebruik van dienstautoīs lijkt in de broek me het handigste.
Je goede daden worden vaak vergeten, je fouten meestal niet.