Nou moet ik de kleding nog passen (als ik de selectie doorsta), maar er bestaan ook houders voor de deurklemmen. Wat me ook beter lijkt (zeker voor de mensen die wel gebruik willen maken van de Maglite) is er een tasje waar je de lamp in kunt steken (ja, ook de D-cell) zodat deze er niet tijdens wedstrijdjes met de hangjeugd (ja, ik doel op achtervolgingen te voet) uit valt. Lijkt me wel zo prettig, ook al kan de Mag wel tegen een stootje.
Wie maakt er trouwens gebruik van beltkeepers en waarom? (ja, om de riem op te houden, maar verder enige reden) En wat zijn de ervaringen. Aan te raden?
Ik ken deze tasjes voor de D-cell maglite wel, maar ik denk dat je je de aanschaf hiervan beter kunt besparen.
Je neemt een maglite mee uit de auto omdat het donker is en je iets moet zoeken, deze heb je in je hand en dan moet je opeens achter een verdachte aan rennen. Je hebt dan echt niet de tijd om je maglite in een tasje te gaan doen en dit te sluiten. Je rent dan gewoon met de maglite in je handen.
Daarnaast wil je de maglite, ongeacht in welke houder, niet aan je koppel hebben hangen als je moet rennen. Dat ding is lompzwart en beukt continu tegen je been. De maglite heeft gewoon zijn beste tijd gehad en er zijn tegenwoordig vele praktische (kleiner, lichter, meer lichtopbrengst) alternatieven. De enige reden om de maglite mee uit de auto te nemen is in combinatie met een rode kegel om verkeer te regelen en zelfs daar zijn tegenwoordig betere alternatieven voor.
Voor wat betreft de beltkeepers. Ja, die gebruik ik. Bij een nieuwe koppel werkt de klittenband van de binnenriem en buitenriem (koppel) best prima, maar naar verloop van tijd "plakken" deze niet meer zo goed aan elkaar. Het gevolg hiervan is dat de koppel bij bepaalde bewegingen omhoog kruipt zoals CopVR3 al aangaf. Beltkeepers zijn dan een prima oplossing om de koppel vast te maken aan de binnenriem.