Onderzoek: Vragenlijst voor het verbeteren van de ambulancezorg in Nederland

Auteur Topic: Onderzoek: Vragenlijst voor het verbeteren van de ambulancezorg in Nederland  (gelezen 2854 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

SOS/Care

• Nieuwe gebruiker
  • *
Geachte beroepsbeoefenaars in de zorg,

wij zijn een groep studenten van de Technische Universiteit Delft. Op dit moment zijn wij bezig met een project voor Ambulancezorg Nederland in samenwerking met de Regionale Ambulance Dienst Hollands Midden en het LUMC. Graag zouden wij u willen vragen naar uw ervaring rondom de ambulancezorg in Nederland. Deze informatie kan erg informatief voor ons zijn om de ambulancezorg in Nederland mogelijk te kunnen verbeteren. De vragenlijst is beperkt, omdat het ons veel helpt om u zo veel mogelijk uw eigen verhaal te laten doen.

Klikt u aub op de volgende link om de vragenlijst in te vullen: http://www.thesistools.com/web/?id=294848

Vriendelijke Groeten,

SOS/Care

http://jmp24soscare.wix.com/soscare#!home/mainPage

Golly

• Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Sorry, maar ik heb even naar jullie vragenlijst gekeken, maar wat willen jullie hiermee bereiken? 98uiye

Jullie willen ervaringen van professionals maar de hele vraagstelling is gericht op een incident vanuit het oogpunt van de patiënt.
Wat is het doel van het verzamelen van dit anekdotische bewijs? Wat is jullie vraagstelling, en wanneer je wilt dat mensen hun eigen verhaal doen moet je interviews houden.
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Sorry, maar ik heb even naar jullie vragenlijst gekeken, maar wat willen jullie hiermee bereiken? 98uiye

Jullie willen ervaringen van professionals maar de hele vraagstelling is gericht op een incident vanuit het oogpunt van de patiënt.
Wat is het doel van het verzamelen van dit anekdotische bewijs? Wat is jullie vraagstelling, en wanneer je wilt dat mensen hun eigen verhaal doen moet je interviews houden.
Ik ga daar inderdaad mijn tijd niet aan verspillen...  welk verhaal wil je horen? ik doe 1000+ ritten per jaar......
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

vesalius

• Senior gebruiker
Topic gaat even op slot totdat er meer duidelijkheid is.

Duidelijkheid is gegeven, vandaar dat dit topic vanaf nu weer open is. Voor meer achtergrond betreffende dit project zie de website in de startpost en onderstaand citaat van die website:

Goal of this project is to develop a new solution (product/service/or a combination of both) to assure a safe and comfortable transportation of patients from their personal environment to the ambulance. Part of the project will be to develop a business plan for this new product/service, by looking for possible producers/organisations, to make sure that the solution can be implemented.
The project will start with an analysis of the current situation, to make an overview of the problems ambulance personal encounters, and to define the target group the project will focus on.

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • Ambulanceverpleegkundige
De website van SOS/care is weliswaar in de engels taal maar kort en bondig. Een ideaal vervoermiddel dat gebruikt kan worden om afstand en hoogte mee te overbruggen is misschien lastig te bedenken, te ontwerpen of uit te voeren en moet ook nog eens haalbaar zijn in de praktijk. Maar dat de werkers in de ambulancezorg dit soort tools nodig hebben om fysieke (over)belasting te voorkomen is wel duidelijk.
er zijn al een anatal materialen zoals de diverse glijstoetljes en brancards met extra flexibele wielen en brancards die omgevorm kunnen worden in stoelvorm. Nieuwe brancards zijn vaak log, zwaar en rigide en gebruiken soms meer ruimte dan de oude brancards. Hoogwerker is niet overal haalbaar qua aanrijtijd of bereikbaarheid. in de USA zijn er brancards verkrijgbaar die in hoogte verstelbaar zijn dmv electra/batterij evenals speciale hefkussens om de aptient op te rollen en omhoog te krijgen voor de zgn. volumineuze patienten /''bariatric patients''.

Een uitdaging dit project zou ik zeggen  ;)
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
De website van SOS/care is weliswaar in de engels taal maar kort en bondig. Een ideaal vervoermiddel dat gebruikt kan worden om afstand en hoogte mee te overbruggen is misschien lastig te bedenken, te ontwerpen of uit te voeren en moet ook nog eens haalbaar zijn in de praktijk. Maar dat de werkers in de ambulancezorg dit soort tools nodig hebben om fysieke (over)belasting te voorkomen is wel duidelijk.
er zijn al een anatal materialen zoals de diverse glijstoetljes en brancards met extra flexibele wielen en brancards die omgevorm kunnen worden in stoelvorm. Nieuwe brancards zijn vaak log, zwaar en rigide en gebruiken soms meer ruimte dan de oude brancards. Hoogwerker is niet overal haalbaar qua aanrijtijd of bereikbaarheid. in de USA zijn er brancards verkrijgbaar die in hoogte verstelbaar zijn dmv electra/batterij evenals speciale hefkussens om de aptient op te rollen en omhoog te krijgen voor de zgn. volumineuze patienten /''bariatric patients''.

Een uitdaging dit project zou ik zeggen  ;)

Lijkt me ook.... maar die website stond er nog niet bij toen ik reageerde... en het maakt de enquete nog niet beter invulbaar ;)

Uitdaging genoeg lijkt me, hoe krijg ik een patient die unresponsive is uit een woning die in een amsterdamse straat 50 meter van de berijdbare straat is gelegen op de 2e verdieping... ik hoor het graag :)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-