hoe kan iemand eigenlijk 1,1 miljoen schuld hebben en dan toch een wajong uitkering krijgen.
wajong krijg je niet voor je schulden maar voor arbeidsongeschiktheid. Gelukkig kun je die nog steeds krijgen als je diep in de schulden zit.
Als vrijwilliger bij een voedselbank zie ik veel mensen die diep in de schulden zitten zonder dat ze er zelf echt wat aan hebben kunnen doen. Ik zal hier geen voorbeelden noemen van de soms meest trieste gevallen hoe instanties naar elkaar blijven wijzen waardoor mensen soms letterlijk niets krijgen, of zelfs nog op straat gezet worden. Executieverkopen gebeuren zelfs in Nederland nog steeds. Ik heb ooit een vrouw met 5 kinderen gezien die letterlijk op straat gezet werden met NIETS.
In dit geval is het misschien onbegrijpbaar dat meneer nog een uitkering krijgt, Maar vergeet niet dat mensen die in dezelfde situatie zitten misschien wel een begrijpbaar verhaal hebben. Als je regels maakt om die oplichter uit te sluiten van een uitkering, krijg je ALTIJD situaties waarin onschuldige mensen ook niets meer krijgen.
Maar laten we even realistisch blijven. We leven in een welvarend land. En we kunnen deze jongen toch niet gewoon laten verhongeren.