Het ging om een extreem geval (nl een enorme bosbrand) en dan zou je prima 2 stralen hogedruk (desnoods vanuit je raam) kunnen bedienen, maakt qua vluchttijd weinig uit... tuurlijk is een bosbrandpakket een stuk sneller en veiliger bij een bosbrand maar dat je andere 4x4's niet kan inzetten en dat een bosbrand daardoor gigantisch uit de hand loopt lijkt me een beetje onzin
Volgens mij snap jij niet dat bijna elke grote bosbrand in zo uit de hand kan lopen en die extra 30 tot 60 seconde vluchttijd kan het verschil zijn tussen wel of niet kunnen vluchten en wel of niet overleven.
Maar dat zie je wel meer bij mensen die nog nooit de snelheid waarmee juist een bosbrand zich kan uitbreiden hebben gezien.
Het voertuig in Schoorl was een net zo goed aangepast voertuig als waar jij het over hebt, alles van een natuurbrandvoertuig behalve dakblussing.
Het was 1 van de eerste eenheden welke ingezet zijn en op dat moment was het nog geen enorme bosbrand dat werd het waarschijnlijk pas later door het ontbreken van zelfs voldoende 4x4 TSsen welke snelle slagkracht en voldoende inzetsnelheid(voordeel dakblussing) hadden.
En wat denk jij met 1 HD straaltje uit je raampje uit te richten bij een grote bosbrand
PS: Waar heb ik het over dat een bosbrand door het ontbreken van dakblussing uit de hand loopt, ik heb het over eigen veiligheid, en die komt wel eerder in het geding als de brand uit de hand loopt.