AED-Alert en AED-Locator gaan over in HartslagNU

Auteur Topic: AED-Alert en AED-Locator gaan over in HartslagNU  (gelezen 28141 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #70 Gepost op: 13 december 2012, 12:56:43
Het enige waar ik over twijfel is het formaat van het ingevulde 06 nummer. Dit is 316xxxxxxxx wat een vrij onbekend formaat is. Meestal is het +316 of gewoon 06. Weet jij of dat zo wel klopt, of is dit een conversiefout?

Dit is goed, geen conversiefout.
Facebook is niet een manier om iedereen op de hoogte te stellen, toevallig zag ik hun update, maar ik ken voldoende mensen die dit dus niet zien en een +44 nummer neiet zien als dit systeem. Jouw argument klinkt zeer logisch en aannemelijk, maar ze zouden er slim aan doen om een mail uit te sturen met deze informatie.

Ik neem aan dat een mail nog volgt. Wij zullen er iig zodadelijk even om gaan vragen als ik einde van de dag nog niets in de mailbox heb.
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


T4tinus

  • BHVer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 348
  • Met en zonder
Reactie #71 Gepost op: 13 december 2012, 14:22:07
Ik heb iets gevonden op http://countrycode.org/jersey

Het nummer heeft een prefix van Mobile Phones - Jersey Telecom.
Het lijkt erop dat hier een of andere stichtingsdirecteur rijk probeert te worden via een brievenbus-firma op Jersey.

Ik ga meteen vanavond een pissige mail opstellen richting de politiek.
Ik vind dat de complete boekhouding van HArtslagNU boven tafel moet komen, inclusief de bedrijven achter dit initiatief, anders zal ik iedereen afraden om zich hiervoor aan te melden.   >:(

Zelfverrijking en kostenstijging in de zorg zullen we zelf moeten bestrijden...  >:(


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #72 Gepost op: 13 december 2012, 15:13:58
Ze maken gewoon gebruik van een SMS-Provider..

Maar de Stichting Hartslag.NU valt onder Axira-Groep. En via KvK onderzoek kan je heel goed zien, wie welke belangen heeft bij wat.  
Zorg even dat je verdiept voor dat je "Boze" brief schrijft..


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #73 Gepost op: 13 december 2012, 15:24:13
Ze maken gewoon gebruik van een SMS-Provider..

Maar de Stichting Hartslag.NU valt onder Axira-Groep. En via KvK onderzoek kan je heel goed zien, wie welke belangen heeft bij wat.  
Zorg even dat je verdiept voor dat je "Boze" brief schrijft..

Axira is een virtuele organisatie zonder hoofdkantoor. Zeg maar een soort brievenbusfirma , een vernieuwer van ambulancediensten bla bla. Een cooperatie onder het motto wat met supermarkten kan dat kan ook prima met de zorg.

Een systeem waar veel achter schuil gaat en waar een boos forumlid heen kan mailen tot hij een ons weegt. Ook een prachtig systeem voor hoge managers van de zeven betrokken ambulancediensten, je kan dan prima een paar keer jaar veel borrels drinken op een 5-sterren locatie om samen te brainstormen. Alles onder het mom van kwaliteitsverbetering. Desondanks succes.


Lunatum

  • Arts
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 959
Reactie #74 Gepost op: 13 december 2012, 15:35:28
Ik heb iets gevonden op http://countrycode.org/jersey

Het nummer heeft een prefix van Mobile Phones - Jersey Telecom.
Het lijkt erop dat hier een of andere stichtingsdirecteur rijk probeert te worden via een brievenbus-firma op Jersey.

Ik ga meteen vanavond een pissige mail opstellen richting de politiek.
Ik vind dat de complete boekhouding van HArtslagNU boven tafel moet komen, inclusief de bedrijven achter dit initiatief, anders zal ik iedereen afraden om zich hiervoor aan te melden.   >:(

Zelfverrijking en kostenstijging in de zorg zullen we zelf moeten bestrijden...  >:(

Maak je niet zo druk joh! :)

Feit is dat twee projecten zijn samengevoegd tot 1 en dat daarmee het landelijke AED netwerk verder wordt uitgerold en versterkt. Het is tegenwoordig hip om overal een 'vernieuwingssausje' overheen te gieten. Belangen spelen er altijd, en -helaas- is het soms nodig om de bobo's wat te laten brainstormen met een drankje en een bitterbal ;). Het is een beetje te vroeg om nu al dingen te roepen over de kosten en boekhouding...


T4tinus

  • BHVer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 348
  • Met en zonder
Reactie #75 Gepost op: 13 december 2012, 15:41:48
En je kunt ook mensen afraden om vrijwilliger te worden voor een club die geleid wordt door dit soort borrelaars.

Dit forum is een goede plek om de mensen te bereiken, die ehbo-ers kunnen beinvloeden bij hun keuze voor een bepaalde bonafide AED-alerting organisatie.

De meldkamers van de veiligheidsregio's kunnen via de politiek gedwongen worden om alleen aan niet-commerciele initiatieven hun medewerking te verlenen.

Je hoort mij niet zeggen dat het systeem malafide is, maar met een afzender op een eiland vol met brievenbusfirma's heeft men de schijn tegen zich en dus iets uit te leggen...


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #76 Gepost op: 13 december 2012, 15:49:32
En je kunt ook mensen afraden om vrijwilliger te worden voor een club die geleid wordt door dit soort borrelaars.

Dit forum is een goede plek om de mensen te bereiken, die ehbo-ers kunnen beinvloeden bij hun keuze voor een bepaalde bonafide AED-alerting organisatie.

De meldkamers van de veiligheidsregio's kunnen via de politiek gedwongen worden om alleen aan niet-commerciele initiatieven hun medewerking te verlenen.

Je hoort mij niet zeggen dat het systeem malafide is, maar met een afzender op een eiland vol met brievenbusfirma's heeft men de schijn tegen zich en dus iets uit te leggen...

Dat klopt ook. Juist op dit forum zijn veel mensen boordevol idealisme. Iets wat lovenswaardig is.

Ik roep niemand op om zuur of bitter te zijn maar ben zeker van mening dat er best eens nagedacht mag worden. In Nederland kan alles verkocht worden als kwaliteitsverbetering, opheffen van een afdeling verloskunde is kwaliteitsverbetering, concentratie van patienten met splinter in de vinger is kwaliteitsverbetering, weghalen van ambulances in dunbevolkte delen van het land is kwaliteitsverbetering, ga zo maar door.

Waar men aan voorbij gaat is dat er declaraties wordt verzonden door de ambulancediensten aan de zorgverzekeraars. Er zijn ook codes voor solo inzetten, behoorlijk omvangrijke lijsten met codes.

Ik zie veel eerder gebeuren dat de stichting en het overkoepelende virtuele bedrijf geen boekhouding heeft. Als men het wil ontdekken zal je boekhoudingen moeten zien van de zeven betrokken ambulancediensten. Alleen kan je daar niet in terugvinden welke codes gedeclareerd zijn per incident. Niemand die kan zeggen dat er geen constructie is dat een burger met AED onder de snelbinders door een ambulancedienst wordt gedeclareerd als zijnde een solo inzet of iets van die strekking.

In de Nederlandse zorg moet iedereen die declaraties mag sturen naar de zorgverzekeraars toch zelf zien dat de schoorsteen blijft roken.


Lunatum

  • Arts
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 959
Reactie #77 Gepost op: 13 december 2012, 15:52:45
En je kunt ook mensen afraden om vrijwilliger te worden voor een club die geleid wordt door dit soort borrelaars.
En daar is niemand mee geholpen!

Wat betreft de afzender, zoals Rescue al zei, ze maken gebruik van een SMS-provider. De organisatie achter HartslagNU zit niet op Jersey, daar zit alleen de provider waarvan zij een dienst afnemen.


Lunatum

  • Arts
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 959
Reactie #78 Gepost op: 13 december 2012, 15:57:28
Ik roep niemand op om zuur of bitter te zijn maar ben zeker van mening dat er best eens nagedacht mag worden. In Nederland kan alles verkocht worden als kwaliteitsverbetering, opheffen van een afdeling verloskunde is kwaliteitsverbetering, concentratie van patienten met splinter in de vinger is kwaliteitsverbetering, weghalen van ambulances in dunbevolkte delen van het land is kwaliteitsverbetering, ga zo maar door.
Dat is iets waar ik het mee eens ben. Zoals ik al zei, het is hip om dingen te veranderen onder het mom van kwaliteitsverbetering en vernieuwing. Vaak zijn het verkapte bezuinigingen en worden met name de hogere regionen er beter van (en niet alleen vanwege het 'borrel-effect').


Maar om nu vanwege het feit dat HartslagNU een +44 nummer gebruikt meteen te roepen dat de boekhouding gecontroleerd moet worden en dat er van alles rammelt...

Los daarvan stranden niet-commerciële initiatieven vaak omdat de financiering misloopt. Het is een mooi ideaal dat gezondheidszorg nooit (semi)commercieel mag zijn, maar in de praktijk is het niet altijd haalbaar.


T4tinus

  • BHVer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 348
  • Met en zonder
Reactie #79 Gepost op: 13 december 2012, 16:06:45
Aan welke borrelaar wordt de management fee jaarlijks overgemaakt?   :(

Ik werk voor een organisatie die ook dit soort SMS-jes er dagelijks uit gooit en in bulk aangekocht zijn de kosten van de SMS-jes (je praat over tienden van een eurocent per SMS) verwaarloosbaar in vergelijking met de kosten voor het inrichten van organisatie en techniek.

Je maakt mij niet wijs dat een platform in het buitenland goedkoper is, omdat er in Nederland een redelijk volwassen markt is van dit soort SMS-providers.