Titulair bevorderen van aspiranten

Auteur Topic: Titulair bevorderen van aspiranten  (gelezen 8140 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #30 Gepost op: 30 november 2012, 16:52:42
Ben benieuwd wat de pilot (vuurwapen voor vrijwillige collega's) gaat betekenen voor de beroeps-surveillanten in de korpsen.
Zover ik weet komt niv 2 te vervallen. Binnen de NP zal 2 strepen gelijk komen te staan aan vrijwilliger. Inmiddels is het al lang geen pilot meer maar gewoon gebruikelijk! Na een x aantal jaar wordt de VP'er naar de 2+ opleiding gestuurd en vervolgens naar de niv 3 en e.v.t. verder.
Hobby Bobby eenheid Den Haag

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #31 Gepost op: 30 november 2012, 16:55:15
Ben benieuwd wat de pilot (vuurwapen voor vrijwillige collega's) gaat betekenen voor de beroeps-surveillanten in de korpsen.

Inderdaad! Weet dat er een collega in A-A zich hard maakte voor bewapende surveillanten, maar dat dit uiteindelijk niet mogelijk bleek (ik dacht door een juridisch probleem en de kosten). Nou heeft Amsterdam ook wel érg veel surveillanten, maar wie weet veranderd er iets met de komst van de nationale politie op dit onderwerp. Wel vraag ik me bij de bewapende vrijwilligers af of zij ook breder ingezet gaan worden als de surveillant zonder bewapening.

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #32 Gepost op: 30 november 2012, 16:58:48
Inderdaad! Weet dat er een collega in A-A zich hard maakte voor bewapende surveillanten, maar dat dit uiteindelijk niet mogelijk bleek (ik dacht door een juridisch probleem en de kosten). Nou heeft Amsterdam ook wel érg veel surveillanten, maar wie weet veranderd er iets met de komst van de nationale politie op dit onderwerp. Wel vraag ik me bij de bewapende vrijwilligers af of zij ook breder ingezet gaan worden als de surveillant zonder bewapening.
Ja absoluut, maar dit geeft dus weer een negatief rebound effect: voor kleinschalige evenementen (avondvierdaagse) zijn vervolgens weer geen mensen te vinden! Maar in HM doen de VP'ers in principe alle meldingen, als ze agent zijn ook noodhulp, maar wel gewoon prio-meldingen.
Hobby Bobby eenheid Den Haag

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #33 Gepost op: 30 november 2012, 17:30:15

Ik weet dat er in Hollands Midden bewapende surveillanten werken in de gevangenenzorg...
Net zoals dat Kennemerland en Haaglanden bewapende BOA's inzet voor de hoog risico beveiliging...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

YNPD

• Agent
  • Forum gebruiker
Reactie #34 Gepost op: 30 november 2012, 19:17:55
Volgens mij heb je als aspirant zelf altijd nog een mond en kan je prima aangeven waarvoor je wel en niet inzetbaar bent. Die extra streep werkt in mijn ogen alleen maar verwarrend. Ik word niet opgewonden van een extra streep tijdens de opleiding. Ik bewijs liever in m'n daden dat ik iets kan dan in m'n strepen.

Frank.

• Hoofdagent
  • Senior gebruiker
Reactie #35 Gepost op: 30 november 2012, 20:24:53
Inderdaad! Weet dat er een collega in A-A zich hard maakte voor bewapende surveillanten, maar dat dit uiteindelijk niet mogelijk bleek (ik dacht door een juridisch probleem en de kosten).
De regelgeving hieromtrent:

Citaat van: Artikel 2a, Bewapeningsregeling Politie
1. De bewapening van de surveillant van politie bestaat tijdens de uitoefening van de dienst uit:
    a. een korte wapenstok van een door de Minister goedgekeurd merk en type;
    b. de pepperspray.
2. De bewapening van de surveillant van politie bestaat mede uit het pistool:
    a. tijdens de uitoefening van de taken ten dienste van de justitie, genoemd in artikel 1, eerste lid, onderdeel g, 3°, van de Politiewet 1993;
    b. tijdens de uitvoering van een last voor de tenuitvoerlegging van beslissingen als bedoeld in artikel 556, eerste lid, van het Wetboek van Strafvordering;
    c. voor de duur van het gedeelte van de opleiding dat in het korps wordt doorgebracht tijdens de uitoefening van de dienst, indien de surveillant van politie een opleiding volgt op niveau 3 of hoger als bedoeld in artikel 13, derde lid, van de Wet op het LSOP en het politieonderwijs.
3. In andere gevallen dan bedoeld in het tweede lid, is het bewapenen van de surveillant van politie met het pistool alleen toegestaan indien de Minister daarvoor, op verzoek van korpsbeheerder, toestemming heeft verleend. Aan deze toestemming kunnen door de Minister voorwaarden worden verbonden.