Ik moet hier toch Danny772 een +1 geven.
We kunnen er niet om heen dat er iets is gebeurd wat niet is voorzien.
En dat moet onderzocht worden. Gezien de gevaarszetting is binnen blijven een zeer normale gang van zaken.
De regio verlangt van een busmaatschapij dat zij met aardgasbussen gaan rijden, dat is een keihard punt in het contract wat een regio aan gaat met een busmaatschapij.
Die bussen worden vervolgens besteld, en blijken een aantal veiligheidspunten te hebben die niet kloppen. Vervolgens wordt dus gesteld dat die dingen binnen moeten blijven, om te onderzoeken hoe nu verder. En of de afblaasrichting wel juist is. (Ik blijf erbij dat omhoog afblazen ook risico,s met zich meebrengt, zeker in binnensteden).
Dat zijn toch zaken die vooraf al nader onderzocht hadden moeten zijn. Dan ga je een busmaatschapij toch niet opzadelen met een miljoenenschade? Zeker niet als je als regio zelf de eis hebt neergelegt dat er aardgasbussen moeten rijden, dan zul je als regio zelf ook de schade moeten gaan vergoeden die een busmaatschapij oploopt als die dingen moeten binnenblijven.
Kan zo,n onderzoeker dit ook wel roepen dat die dingen naar boven moeten afblazen.
Maar iedereen houdt zijn mond, en die dingen rijden elke dag rond, elke dag weer is er een kans op een vergelijkbaar incident. Het beroemde mosterd na de maaltijd verhaal.
Voor de goede orde, en pin me er niet op vast op het aantal. Maar door de gehele regio Haaglanden rijden een slordige 150bussen van dat type. Die vervang je niet even op zeer korte termijn.