dat ben ik niet met je eens! brandweer heeft een "voorbeeldfunctie"en zou beter moeten weten.
En over die uitzondering omdat er een pto op zit, onzin, dan zouden ook alle kiepwagens e.d. met een kraan of iets dergelijks ook met rood mogen rijden, die hebben immers ook een pto, en rijden ook over openbare weg.
Brandweervoertuigen behoren gewoon witte diesel te tanken
daar ben ik het helemaal niet mee eens, ik ben mijzelf bewust dat ik de aanzet van deze topic ben, let op de reaktie van Peter daarop bij (stripings), ik probeer zelf ook even uit te zoeken onder welke regeling of toestemming het gebruik van rode diesel valt, ligt even buiten mijn vakgebied, ik weet dat veel korpsen in nederland rode diesel als brandstof gebruiken, ik vindt dit ook heel logisch, waarom, omdat de brandweer deels door de gemeenten, en deels door de overheid betaald moeten worden, en ja die hebben geen eigen geld, dat moeten ze dus halen bij de werkende burger, dus bij jou en mij (als je tenminste een produkt vervaardigd of een dienst levert wat uiteindelijk geld opleverd, de rest betaald wel belasting, maar hebben dit even van hun baas in handen gekregen, zodat hij dit later weer terug kan vorderen, maar ook dit geld komt bij de burger vandaan) m.a.w. de kosten van de brandweer worden door ons samen opgebracht, even als de BPM en andere overheids kosten is het niet nodig om die te heffen om zo de inkomsten van de staat onnodig te vergroten, je maakt de brandzorg, ambuzorg en andere diensten alleen maar onnodig duur en waarom , toch niet om de overheid extra te laten verdienen.
of zie het als vestzak broekzak, de brandweer staat ten dienste voor iedereen, dus waarom extra heffen als dit niet nodig is, nogmaals alleen maar om de staatskas te spekken, doen we al genoeg, en een voorbeeld functie door extra belasting te betalen, dat zie ik helemaal niet zitten.
de BPM is ook al jaren omstreden, in verenigd europa zijn wij voor zover ik weet de enige die deze belasting vorm kennen, en loopt ook al jaren een proefproces over, maar waarom haast mee maken, levert toch teveel op.
het grijs kenteken behouden voor ondernemers, ook maar tendele (de partikulier is hem gewoon kwijt), we mogen nu een bijtelling gaan betalen voor de bijrijdersstoel.(adertje onder het gras)