Honderden politiemedewerkers niet onkreukbaar

Auteur Topic: Honderden politiemedewerkers niet onkreukbaar  (gelezen 84575 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #140 Gepost op: 17 december 2015, 12:50:49
Citaat van: René van der Helm link=msg=1392440 date=1450343885
De afgelopen drie jaar werden 497 agenten ontslagen of voorwaardelijk ontslagen na een onderzoek van het bureau Veiligheid, Integriteit en Klachten van de politie. Bekijk de opvallendste redenen voor ontslag in ons overzicht. De omschrijvingen zijn letterlijk overgenomen van de politie.

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/overzicht-van-lekken-naar-criminelen-tot-112-melding-negeren-voor-mcdonalds

Er zitten een aantal hele bijzondere zaken tussen. Hoewel 497 strafmaatregelen in een organisatie van +/- 60.000 personeelsleden niet heel veel is, zou je van een politiemedewerker meer mogen verwachten dan wat hier genoemd staat. Heel jammer!
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #141 Gepost op: 20 december 2015, 14:23:36
Politiemedewerker buiten functie gesteld

Laatste update: 20-12-2015 | 09:55

Apeldoorn - Woensdag 16 december 2015 is een politiemedewerker uit de eenheid Oost-Nederland buiten functie gesteld.

Tegen de medewerker is aangifte gedaan van diefstal/verduistering. Het strafbare feit zou buiten diensttijd hebben plaatsgevonden. De afdeling Veiligheid, Integriteit en Klachten van de politie stelt een onderzoek in naar het strafbare feit, onder leiding van het Openbaar Ministerie Oost-Nederland. De medewerker is de toegang tot de politiegebouwen en –systemen ontzegd.
Samen sterk in de hulpverlening!


Fletwed

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 995
Reactie #142 Gepost op: 20 december 2015, 16:52:32
Citaat van: René van der Helm link=msg=1392440 date=1450343885
De afgelopen drie jaar werden 497 agenten ontslagen of voorwaardelijk ontslagen na een onderzoek van het bureau Veiligheid, Integriteit en Klachten van de politie. Bekijk de opvallendste redenen voor ontslag in ons overzicht. De omschrijvingen zijn letterlijk overgenomen van de politie.

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/overzicht-van-lekken-naar-criminelen-tot-112-melding-negeren-voor-mcdonalds

En dan uit regio IJsselland / Twente geen voorbeelden, net als Groningen en Drenthe. Moet toegeven dat dit wel erg transparant wordt zo, waarom men ontslagen wordt. Bij elke beroepsgroep zullen ook dezelfde gedragingen plaatsvinden: medici die niet alles uit de kast halen voor een patiënt, koeriers die een deel van lading achterover drukken of overval in scene zetten, medewerkers horeca die zeer onhygiënisch te werk gaan etc. waar we dan niets van horen...


R0N4NN

  • Student IVK
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 138
Reactie #143 Gepost op: 20 december 2015, 23:34:11
Citaat van: Fletwed link=msg=1393074 date=1450626752
En dan uit regio IJsselland / Twente geen voorbeelden, net als Groningen en Drenthe.

Je bedoelt zeker Friesland in plaats van Groningen? Ik heb over Groningen genoeg voorbeelden voorbij zien komen in het artikel.


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #144 Gepost op: 21 december 2015, 06:23:04
En dan uit regio IJsselland / Twente geen voorbeelden, net als Groningen en Drenthe

Ook IJsselland staat er (1 keer) bij:

Citaat
Regio IJsselland, 2014: betrokkene heeft veelvuldig van de diensttelefoon gebruik gemaakt om 0900-nummers te bellen, waardoor de politieorganisatie voor een hoog geldbedrag werd benadeeld. Onvoorwaardelijk ontslag.
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #145 Gepost op: 21 december 2015, 09:53:20

En dan uit regio IJsselland / Twente geen voorbeelden, net als Groningen en Drenthe. Moet toegeven dat dit wel erg transparant wordt zo, waarom men ontslagen wordt. Bij elke beroepsgroep zullen ook dezelfde gedragingen plaatsvinden: medici die niet alles uit de kast halen voor een patiënt, koeriers die een deel van lading achterover drukken of overval in scene zetten, medewerkers horeca die zeer onhygiënisch te werk gaan etc. waar we dan niets van horen...
Dat kan kloppen maar men verwacht dat een agent onkreukbaar en onfeilbaar is en dan is 500 maal wel veel.


Stefan92

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 22
Reactie #146 Gepost op: 22 december 2015, 18:37:10
Citaat van: Bert65 link=msg=1393212 date=1450688000
Dat kan kloppen maar men verwacht dat een agent onkreukbaar en onfeilbaar is en dan is 500 maal wel veel.

Mee eens. Zou natuurlijk nul moeten zijn. Mijns inziens een selectieprobleem, maar dan nog haal je niet alles er uit. Toch ben ik het ook met de anderen eens en ben ik benieuwd wat er gebeurt wanneer je bij een andere beroepsgroep zo intensief op integriteit gaat controleren. Ik denk dat de politie er dan nog best goed van af komt, en dat mag je ook van de politie verwachten.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #147 Gepost op: 29 december 2015, 02:10:18
Boete voor discriminerende politiedocent

GISTEREN, 15:04 BINNENLAND, TECH
ANP

Een politiemedewerker heeft een boete van 350 euro gekregen voor discriminerende uitlatingen over moslims op Facebook. Dat heeft een woordvoerder van het Openbaar Ministerie in Rotterdam bevestigd.

De politieman, die werkzaam was als docent bij het landelijke dienstencentrum van de politie, schreef in september vorig jaar op Facebook: "Ik haat moslims. Punt. Ben er klaar mee". Dat is volgens het OM onnodig grievend jegens een bepaalde groep mensen. Een maand later schreef hij: "Ik ben helemaal klaar met de K islamieten. Ik hoop dat ze allemaal zeer snel een langzame dood sterven. Oftewel dood aan de islam!!!". Die laatste uitspraak vat het OM op als kritiek op een godsdienst en dat is in Nederland niet strafbaar.

lees verder: http://nos.nl/artikel/2077561-boete-voor-discriminerende-politiedocent.html
Samen sterk in de hulpverlening!


emmer

  • Hoofdagent Eenheid DH
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 86
Reactie #148 Gepost op: 29 december 2015, 08:54:48
Boete voor discriminerende politiedocent
Ik zou ze omdraaien. "Ik haat moslims." is voor mij meer een mening. "Ik hoop dat ze een lanzame dood sterven" vind ik   niet echt kritiek op een godsdienst. Raar verhaal weer.


voske83

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,368
Reactie #149 Gepost op: 29 december 2015, 09:28:09
Gezien de tekst van artikel 137c en 137d WvSr slaat de "kritiek op een godsdienst" alleen op de laatste doodswens en niet op de rest van die opmerking. Als je niet de godsdienst maar de belijders van de godsdienst dood wenst, valt het onder 137c of onder 137d WvSr.