Dat advies wat je net gaf Bedankt
Btw... ik heb van een paar mensen gehoord dat ze stage liepen bij de politie?
Is dit ook mogelijk? Ik ga over 1 half jaar naar de 3e.
Hallo riekeltjuh!
Ik volg zelf momenteel de opleiding HTV-P , en aangezien jij het over deze opleiding had trok het wel mijn interesse. Canonfreak doet ook de opleiding, dus hem zou je ook vragen kunnen stellen.
Op het moment loop ik nu stage bij de politie. Stel, je begint aan de opleiding heb je 2 weken in November een soort oriëntatie week. Zo zal je 1 week stage lopen bij de politie, en de andere bij handhaving. Die 2 weken zijn vooral bedoeld om je kennis te laten maken met het bureau en het personeel, maar ook hoe de organisatie in elkaar steekt.
In totaal loop je 5 weken stage per jaar, dus 10 weken bij de politie in 2 jaar. Zo zal je onder andere aangifte's moeten opnemen, maar ook klantverzoeken aan de balie behandelen.
Als je de opleiding goed hebt doorlopen en als je ook je ''-P" examens haalt, heb je recht op 1 jaar studieduurverkorting bij de politieacademie. Oftewel, je stroomt in op het 2e jaar van de politieacademie.
Je moet natuurlijk wel de normale testen doorlopen, zowel het fysieke als mentale.
Ik hoop dat ik je hiermee heb geholpen! Zo niet, kan je altijd een vraag stellen.
Mvg,
Martijn