GRIP 1 Grote brand (industrie) Wolter Koops Logistics Ambachtsweg - Zeewolde 17-11-2012

Auteur Topic: GRIP 1 Grote brand (industrie) Wolter Koops Logistics Ambachtsweg - Zeewolde 17-11-2012  (gelezen 31237 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
p2kflex
10:38:28 18-11-12GROUP-1Grip 1 opkomstlocatie Gemeentehuis Zeewolde.
GRIP 10700001BRW Veiligheidsregio Flevoland (Monitorcode)
GRIP 10700014BRW Veiligheidsregio Flevoland (HOvD) (Alarmcode)
GRIP 10700017BRW Veiligheidsregio Flevoland (RCvD) (Alarmcode)
GRIP 10700027BRW Veiligheidsregio Flevoland (OvD Zuid) (Infocode)
GRIP 10700062BRW Veiligheidsregio Flevoland (Achterwacht RAC)
GRIP 10700902BRW Veiligheidsregio Flevoland (Hoofd Sectie Gemeente) (GRIP 1 Infocode)
GRIP 10700961BRW Zeewolde (OVD-gem)
GRIP 10700971BRW Veiligheidsregio Flevoland (Informatie Manager)
GRIP 10703455BRW Veiligheidsregio Gooi en Vechtstreek (Ambtenaren Rampenbestrijding)
GRIP 10704999Veiligheidsregio Gooi en Vechtstreek (Lichtkrant GMK)
GRIP 10720011MKA Flevoland (GRIP 1)


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Inderdaad, ik weet ook niet anders dan dat een redvoertuig en een Hulpverleningsvoertuig  2 geheel andere voertuigen zijn, en een HV zeer zeker niet onder de redvoertuigen valt. ;)

Nou, ik ben op zolder aan het zoeken geweest, maar kan het helaas nog niet vinden... Misschien al eerder eens opgeruimd...

Het zijn inderdaad twee totaal verschillende voertuigen, maar in mijn herinnering ging het vooral om het feit dat het een ondersteunend voertuig was voor redding van mensen, dan wel bij brand, dan wel bij THV. Je had de TS, met toen nog 8 man en een ondersteunend voertuig (AL of HV) en dat was bij ons in het korps altijd de 1e druksterkte. Ik praat nu over de jaren 80.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Gezien het GRIP1 overleg op het gemeentehuis van Zeewolde.
gezien de tweets vermoed ik dat de wind richting Putten  staat.

Edwin Broertjes ‏@EdwinBroertjes

Uch, kuch, lekker hoor die "niet-schadelijke" rook, laat de wind maar snel draaien! #Zeewolde

Henri - Wij Putten ‏@WijPutten

Stink inderdaad naar brand. “@wimvanoostende: Wat hangt er voor rare lucht buiten? Brandlucht? #putten #dtv”

1u Wim van Oostende Wim van Oostende ‏@wimvanoostende

Wat hangt er voor rare lucht buiten? Brandlucht? #putten #dtv


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
DelwelFotografie.nl ‏@DelwelFoto

De rook van de #brand in #Zeewolde trekt nu over #Harderwijk en #Ermelo heen, dit verklaard de #brandlucht in verschillende wijken.


scorpionadvies

  • beveiliger - verkeersregelaar - adviseur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 107
De brandlucht is inderdaad in Harderwijk goed te ruiken  >:( >:( >:(


pieterurk

  • Manschap A / Bv in opleiding
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 47
  • www.ri-s.com brandwachten brandbeveiliging
    • www.ri-s.com
Gisteravond stond de wind richting Urk, hierdoor was de brand goed te ruiken.


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Is er al een reactie/verklaring van het bedrijf over het voortbestaan? Wolter Koops is niet bepaald een kleine jongen in transportland, ik kan me indenken dat deze brand korte termijn problemen in logistiek nederland veroorzaakt?
Bijdragen op persoonlijke titel.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Is er al een reactie/verklaring van het bedrijf over het voortbestaan? Wolter Koops is niet bepaald een kleine jongen in transportland, ik kan me indenken dat deze brand korte termijn problemen in logistiek nederland veroorzaakt?
Nee, tot nog toe niet alleen op een transportsite

Grote brand Wolter Koops Logistics Zeewolde [+foto's&video]
Nieuwsartikel geplaatst op 17.11.2012, 06:22 door Marcel van der Voort

ZEEWOLDE - [update 14:43 uur] Er heeft bij Wolter Koops Logistics, aan de Ambachtsweg in Zeewolde een grote brand gewoed in de nacht van vrijdag op zaterdag. Daarbij is, volgens omroep Flevoland, het hele pand in de as gelegd. Voor zover bekend zijn er geen gewonden.

De brand is iets voor drie uur gemeld en opgeschaald tot Grip 1. Over de oorzaak van de brand is nog niets bekend.

Bij het pand stonden diverse vrachtwagens. Die zijn zoveel mogelijk weggehaald en elders op het industrieterrein ondergebracht.

Het familiebedrijf is een internationaal dienstverlener in de transportbranche van geconditioneerd transport en logistiek. het werkgebied beslaat een aanzien deel van Europa.

Ze verzorgen transport en de totale logistiek daaromheen van groupage, crossdocking,warehousing tot en met uitlevering op winkelniveau. Dit alles in een gesloten koelketen.

http://www.transport-online.nl/site/transportnieuws/index.php?news=10525


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Is er al een reactie/verklaring van het bedrijf over het voortbestaan? Wolter Koops is niet bepaald een kleine jongen in transportland, ik kan me indenken dat deze brand korte termijn problemen in logistiek nederland veroorzaakt?

De warehouse en crossdock capaciteit in Nederland is op dit moment sterk gereduceerd maar ze hebben nog 3 warehouse en crossdock facititeiten in Europa.
En de warehouse en crossdock capaciteit is waarschijnlijk binnen korte tijd in te huren in midden Nederland.
Dus de continuiteit is, als ze voldoende verzekerd zijn, niet het grootste probleem.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
p2kflex
12:03:07 18-11-12GROUP-1Prio 2 nabluswerkzaamheden Ambachtsweg 25 Zeewolde Wolter Koops
0700001BRW Veiligheidsregio Flevoland (Monitorcode)
0700140BRW Almere-Haven (Beroepsploeg)
0700163BRW Almere-Stad (Springbemanning)
0701101BRW Almere-Stad (Kazernealarm)