Hoe het niet moet... verkeersregelaars

Auteur Topic: Hoe het niet moet... verkeersregelaars  (gelezen 113322 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #100 Gepost op: 4 oktober 2013, 22:23:47
Citaat van: BVR den haag link=msg=1207146 date=1380909167
wat een waus zo geef je toch geen les?
Van hem zou ik geen les willen, zelfs niet op de zelfde kruising staan :o
Het commentaar op het filmpje is niet helemaal duidelijk.
verkeersregelaar op de pelinweg 14 06 2013 maar doen ze het nou juist goed of juist niet 1)

De gene die deze kruising Pleinweg met Wolphaertsbocht te Rotterdam heeft uitgezocht om praktijkles en/of examen te doen is echt niet wijs.
Deze kruising is daar echt niet voor geschikt, tenzij je het met minimaal 4 man doet en als je het goed doet zet je er 1 man extra bij die de tram regelt.
Op deze kruising is er namelijk niet 1 plek waar je je zodanig kan opstellen dat je voor alle verkeersstromen constant goed zichtbaar bent en voetgangers een fietsers kan je op deze kruising al helemaal niet in de hand houden.

Vraag me ook oprecht af of onze verkeersmariniers van Rotterdam dit zichzelf wel realiseren dat dit onverantwoord is ook al zou het alleen maar om lesgeven gaan.
Dit moet je zelfs als leerling gewoon durven te weigeren.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #101 Gepost op: 4 oktober 2013, 23:12:46
Citaat van: enrico1972 link=msg=1207166 date=1380918227
De gene die deze kruising Pleinweg met Wolphaertsbocht te Rotterdam heeft uitgezocht om praktijkles en/of examen te doen is echt niet wijs.
Deze kruising is daar echt niet voor geschikt, tenzij je het met minimaal 4 man doet en als je het goed doet zet je er 1 man extra bij die de tram regelt.
Op deze kruising is er namelijk niet 1 plek waar je je zodanig kan opstellen dat je voor alle verkeersstromen constant goed zichtbaar bent en voetgangers een fietsers kan je op deze kruising al helemaal niet in de hand houden.

Vraag me ook oprecht af of onze verkeersmariniers van Rotterdam dit zichzelf wel realiseren dat dit onverantwoord is ook al zou het alleen maar om lesgeven gaan.
Dit moet je zelfs als leerling gewoon durven te weigeren.

Als ik dit lees dan is het raadzaam om dus is contact op te nemen met de desbetreffende organisatie om hier even over te babbelen...
Denk dat de politie hier wel de juiste voor zijn...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #102 Gepost op: 4 oktober 2013, 23:42:26
Mijn stad kennende zal het eerder de Verkeersmarinier zijn om contact mee op te nemen dan de politie.
Dit omdat alle verkeersregelaars die in Rotterdam willen werken bij de verkeersmarinier aangemeld moeten zijn en zij ook de aanvragen goed en-of afkeuren die voor o.a. TVM ( Tijdelijke Verkeersmaatregel ) gedaan worden.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #103 Gepost op: 5 oktober 2013, 01:55:01
Citaat van: enrico1972 link=msg=1207187 date=1380922946
Mijn stad kennende zal het eerder de Verkeersmarinier zijn om contact mee op te nemen dan de politie.
Dit omdat alle verkeersregelaars die in Rotterdam willen werken bij de verkeersmarinier aangemeld moeten zijn en zij ook de aanvragen goed en-of afkeuren die voor o.a. TVM ( Tijdelijke Verkeersmaatregel ) gedaan worden.

Ofwel dit filmpje is bij jouw in goede handen om het even door te spelen naar die verkeersmarinier. Het gaat tenslotte erom dat de docent hier op aangesproken moet worden. Omdat de dingen die hij doet en laat zien niet juist zijn.
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


sylvester1986

  • Gast
Reactie #104 Gepost op: 27 december 2013, 21:19:14
Een compliment geven mag ook wel eens ;)
VKRC praktijkexamen verkeersregelaars Utrecht 18 december 2013
User: Forumlid Caprice


kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Reactie #105 Gepost op: 27 december 2013, 23:12:06
Citaat van: BVR den haag link=msg=1206839 date=1380818364
En het meest gevaarlijke:
Met een L-vormige betonnen fundering van 2 meter breed met een ketting aan de giek gebonden van een wielkraantje, zo de kruising op rijden waar bij het object 1.50 heen en weer zwenkt.
Na overleg met mijn werkgever mogen we niet meer ingrijpen omdat we dan ook de risico's lopen.

het kost ons moeite niets te doen maar soms kan of mag het gewoon niet.

Begrijp ik het goed dat een verkeersregelaar die ingehuurd wordt om onveilige verkeerssituaties te voorkomen rustig gaat toekijken hoe een object door mijn voorruit gaat omdat zijn werkgever vindt dat het onveilig is om het het verkeer te regelen of om de blauwe tak in kennis te stellen van (herhaaldelijk) voorkomende onveilige verkeerssituaties?
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #106 Gepost op: 28 december 2013, 13:43:01
Leuk Filmpje @Caprice  998765
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Bremmie

  • Eigenaar Van de Veer Infratransport, verkeersregelaar, specialist verkeersmaatregelen
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
  • Alleen de mens is tot het onmogelijke in staat.
Reactie #107 Gepost op: 30 januari 2014, 13:36:21
Citaat van: kens62 link=msg=1231877 date=1388182326
Begrijp ik het goed dat een verkeersregelaar die ingehuurd wordt om onveilige verkeerssituaties te voorkomen rustig gaat toekijken hoe een object door mijn voorruit gaat omdat zijn werkgever vindt dat het onveilig is om het het verkeer te regelen of om de blauwe tak in kennis te stellen van (herhaaldelijk) voorkomende onveilige verkeerssituaties?

Ik zie niet echt een probleem. Als ik als vkr er op gewezen heb dat er op een bepaalde manier niet veilig gewerkt kan worden of dat ik niet veilig mijn werk kan doen, dit aan de uitvoerder heb medegedeeld, maar deze geen extra maatregelen wil treffen of materieel wil inzetten, dan ga ik rustig met de armpjes aan de kant staan, hoor.

Eigen veiligheid is voor mij een klein beetje belangrijker. Mijn gezicht hoeft niet nog lelijker te worden, omdat iemand, koste wat kost, een klusje gedaan wil hebben zonder de veiligheid van zichzelf, van mij en het overige verkeer te waarborgen. Helaas is het zo dat veel uitvoerders wel op deze wijze werken.

Nu weet ik niet hoe de onderhavige situatie eruit ziet, maar in zo'n geval zit ik er niet mee.

Is het geval dat men het gewoon niet durfde, dan zou ik adviseren een andere hobby te zoeken. Je hebt namelijk niet altijd de gemakkelijkste kruisingen op je werk.
Er is niets dat zo onkennelijk van zichzelf vervreemdt als een mens die in een groep belandt. Bron: Het begeren


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #108 Gepost op: 15 mei 2014, 12:12:42
Citaat van: Bremmie link=msg=1240977 date=1391085381
Citaat
Ik zie niet echt een probleem. Als ik als vkr er op gewezen heb dat er op een bepaalde manier niet veilig gewerkt kan worden of dat ik niet veilig mijn werk kan doen, dit aan de uitvoerder heb medegedeeld, maar deze geen extra maatregelen wil treffen of materieel wil inzetten, dan ga ik rustig met de armpjes aan de kant staan, hoor.
Zo heeft onze instructeur het ons ook aangeleerd.

Citaat
Eigen veiligheid is voor mij een klein beetje belangrijker. Mijn gezicht hoeft niet nog lelijker te worden, omdat iemand, koste wat kost, een klusje gedaan wil hebben zonder de veiligheid van zichzelf, van mij en het overige verkeer te waarborgen.
Precies want mijn vrouw wil me liefst na de klus thuis zien komen. En wat jou gezicht betreft valt reuze mee. Zag je toevallig in het filmpje van "man bijt hond". Leuk ff zo live kennis gemaakt te hebben  O0
Mijn gezicht laat ik nooit zien want de meeste chauffeurs schrikken zodanig dat ze, nog voor ik stopteken geef, op de rem staan of heel hard doorrijden... ;D    ;D


sylvester1986

  • Gast
Reactie #109 Gepost op: 7 juni 2014, 13:04:59
Ik stond erbij en keek er naar, dat idee krijg ik van 1 van de verkeersregelaars.
https://www.youtube.com/watch?v=qpZc_HFT2J8
Gerrit-Jan Mondria