Hoe het niet moet... verkeersregelaars

Auteur Topic: Hoe het niet moet... verkeersregelaars  (gelezen 112945 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #130 Gepost op: 6 januari 2015, 15:04:12
Citaat van: DeMassel link=msg=1320504 date=1420552327
Enige wat je volgens mij er aan kunt doen is bewegen om aandacht te houden/krijgen
Dat doe ik sowieso wel. O0


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #131 Gepost op: 6 januari 2015, 16:07:51
Citaat van: Sylvester link=msg=1320506 date=1420553052
Dat doe ik sowieso wel. O0
Dan blijft een helm met blauw flitslicht over als laatste redmiddel  >:D 0098

Blijft een feit dat jij/vkr/agent minder interessant bent dan het ongeval
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


RenéB

  • MotorVerkeersRegelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 105
  • rustig aan, we hebben haast
Reactie #132 Gepost op: 6 januari 2015, 16:08:26
Wat ik voorts doe/zou doen:

- VR hes/jas aan
- opstellen op zodanige plek dat tegemoetkomend verkeer niet wordt "verblind" door tegenlicht (zoals koplampen, flitslichten, e.d.) en bij voorkeur onder de straatverlichting en op veilige/overzichtelijke locatie
- 's avonds altijd een VR lamp gebruiken
(en tenslotte: schietgebedje doen  98uiye)
Voorzitter BMW Motorbegeleidingsteam Nederland (BMTN)


en-er-gy

  • Uit de hand gelopen hobby: Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 99
Reactie #133 Gepost op: 9 januari 2015, 03:08:41
Flares op je auto zetten en die fend-off achter de ambu(is mijn mening).


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #134 Gepost op: 9 januari 2015, 11:28:18
Wanneer de ambu aanwezig is en de ambu word als buffer geplaatst en deze zet hem dus fend-off kun je naar mijn mening je eigen voertuig verplaatsen tot na het ongeval.... als ik me niet vergis is op deze wijze in het IM beschreven.
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


sylvester1986

  • Gast
Reactie #135 Gepost op: 9 januari 2015, 11:41:47
Citaat van: en-er-gy link=msg=1321364 date=1420769321
Flares op je auto zetten en die fend-off achter de ambu(is mijn mening).
Je gaat toch niet je auto achter een ambulance met Blauw/Blauw zetten met Flares? Dit heeft geen enkele meerwaarde en een ambulance valt veel beter op.
Daarnaast was er in genoemde situatie vrij snel Ambulance/VOA aanwezig.

@thetwin, IM spreekt over voor of voorbij het ongeval.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #136 Gepost op: 9 januari 2015, 11:45:08
Citaat van: en-er-gy link=msg=1321364 date=1420769321
Flares op je auto zetten en die fend-off achter de ambu(is mijn mening).

Ok, nu ff gal spuien.
Ik word ziek van mensen die deze dingen als zaligmakend beschouwen.
Waar zijn flares voor gemaakt en hoe vallen ze het beste op?
Flares zijn gemaakt om van bovenaf of met een hoek van 45 graden het beste op te vallen, dit houd in dat automobilisten een flare ( ook in het donker ) geplaatst op een auto niet of nauwelijks zullen waarnemen*. De leds zijn directioneel geplaatst en vallen dus niet op zoals bedoeld.
Ik weet de Action verkoopt ze goedkoop en ongekeurd, maar geeft dan 10 euri meer uit als je veilig wilt staan  ook als VKR en koop een simplele zwaailamp op je sigarettenaansteker, deze zijn dan weliswaar vaak niet gekeurd maar vallen wel beter op.

*) Flares geplaatst op een verkeerskegel van 75cm vallen op 250m nog op, geplaatst op de grond kan dit oplopen tot 500m. Door plaatsing op een autodak richt je door de bolling van het dak de lichtbundel of naar de grond of naar onze lieve heer.

Citaat van: thetwin84 link=msg=1321415 date=1420799298
Wanneer de ambu aanwezig is en de ambu word als buffer geplaatst en deze zet hem dus fend-off kun je naar mijn mening je eigen voertuig verplaatsen tot na het ongeval.... als ik me niet vergis is op deze wijze in het IM beschreven.
Klopt helemaal, tenzij de Ambu op meer dan de helft van de max. snelheid dicht op het ongeval staat. In dat geval is er geen bufferzone en als er wel een auto staat die deze creëert dan blijft deze gewoon staan.

Wanneer je staat bij een voertuig met blauw val jij als VKR maar ook een agent in vol kledij gewoon minder op. Het blauw op politievoertuigen is niet voor niets blauw, onderzoek heeft uitgewezen dat blauw, rood en amber meer opvallen dan groen bijv. Omdat wij verder blauw associeren met politie letten wij daar ook meer op en is onze aandacht ook gelijk weg van het overige verkeer. Denk maar eens aan al die mooie kerstverlichting in het blauw, het trekt gelijk je aandacht.
Kan je meer doen, je kan hooguit vragen aan de ambu als men tijd heeft om over te schakelen van blauw naar amber, dit houdt al minder de aandacht van de weggebruiker ( soms jammer soms wel goed ).

Citaat van: Sylvester link=msg=1321416 date=1420800107
@thetwin, IM spreekt over voor of voorbij het ongeval.
Zowel Twin als ik gingen ervanuit voor het ongeval omdat het voertuig in buffer stond?
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #137 Gepost op: 9 januari 2015, 11:58:04
Citaat van: HIT link=msg=1321418 date=1420800308
Zowel Twin als ik gingen ervanuit voor het ongeval omdat het voertuig in buffer stond?
Dit was de situatie. (Kloosterweg te Assen)
De koplampen van de ambulance/VOA waren op mij gericht.

 - Bij de Rode streep (verkeerslicht), stond mijn vriendin. Verkeerslichten gaan op Rood als er fietsers/(streek)bussen willen kruisen.
 - Blauwe streep is VOA.
 - Gele streep is ambulance, deze stond ietsjes schuin.
 - Bij de Oranje streep, daar stond ik.
 - Zwart kruis, daar was het ongeval.



HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #138 Gepost op: 9 januari 2015, 12:09:32
Citaat van: Sylvester link=msg=1321423 date=1420801084
Dit was de situatie. (Kloosterweg te Assen)
De koplampen van de ambulance/VOA waren op mij gericht.

 - Bij de Rode streep (verkeerslicht), stond mijn vriendin. Verkeerslichten gaan op Rood als er fietsers/(streek)bussen willen kruisen.
 - Blauwe streep is VOA.
 - Gele streep is ambulance, deze stond ietsjes schuin.
 - Bij de Oranje streep, daar stond ik.
 - Zwart kruis, daar was het ongeval.


Enige dat je hier had kunnen doen is nog iets dichter op de rotonde gaan staan met een lamp met kegel, doordat je meer ruimte creëert tussen jou en het ongeval val je iets beter op.

( bekend punt btw, ik kom er over anderhalf uur langs  O0 )
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #139 Gepost op: 9 januari 2015, 12:15:50
Citaat van: HIT link=msg=1321427 date=1420801772
Enige dat je hier had kunnen doen is nog iets dichter op de rotonde gaan staan met een lamp met kegel, doordat je meer ruimte creëert tussen jou en het ongeval val je iets beter op.
Dit was inderdaad een mogelijkheid, maar dan zag ik mijn vriendin niet meer  e050