Flares op je auto zetten en die fend-off achter de ambu(is mijn mening).
Ok, nu ff gal spuien.
Ik word ziek van mensen die deze dingen als zaligmakend beschouwen.
Waar zijn flares voor gemaakt en hoe vallen ze het beste op?
Flares zijn gemaakt om van bovenaf of met een hoek van 45 graden het beste op te vallen, dit houd in dat automobilisten een flare ( ook in het donker ) geplaatst op een auto niet of nauwelijks zullen waarnemen*. De leds zijn directioneel geplaatst en vallen dus niet op zoals bedoeld.
Ik weet de Action verkoopt ze goedkoop en ongekeurd, maar geeft dan 10 euri meer uit als je veilig wilt staan ook als VKR en koop een simplele zwaailamp op je sigarettenaansteker, deze zijn dan weliswaar vaak niet gekeurd maar vallen wel beter op.
*) Flares geplaatst op een verkeerskegel van 75cm vallen op 250m nog op, geplaatst op de grond kan dit oplopen tot 500m. Door plaatsing op een autodak richt je door de bolling van het dak de lichtbundel of naar de grond of naar onze lieve heer.
Wanneer de ambu aanwezig is en de ambu word als buffer geplaatst en deze zet hem dus fend-off kun je naar mijn mening je eigen voertuig verplaatsen tot na het ongeval.... als ik me niet vergis is op deze wijze in het IM beschreven.
Klopt helemaal, tenzij de Ambu op meer dan de helft van de max. snelheid dicht op het ongeval staat. In dat geval is er geen bufferzone en als er wel een auto staat die deze creëert dan blijft deze gewoon staan.
Wanneer je staat bij een voertuig met blauw val jij als VKR maar ook een agent in vol kledij gewoon minder op. Het blauw op politievoertuigen is niet voor niets blauw, onderzoek heeft uitgewezen dat blauw, rood en amber meer opvallen dan groen bijv. Omdat wij verder blauw associeren met politie letten wij daar ook meer op en is onze aandacht ook gelijk weg van het overige verkeer. Denk maar eens aan al die mooie kerstverlichting in het blauw, het trekt gelijk je aandacht.
Kan je meer doen, je kan hooguit vragen aan de ambu als men tijd heeft om over te schakelen van blauw naar amber, dit houdt al minder de aandacht van de weggebruiker ( soms jammer soms wel goed ).
@thetwin, IM spreekt over voor of voorbij het ongeval.
Zowel Twin als ik gingen ervanuit voor het ongeval omdat het voertuig in buffer stond?