OVD

Auteur Topic: OVD  (gelezen 1881 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Straalpijp Rick

• Senior gebruiker
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
OVD
Gepost op: 8 juli 2007, 13:05:41
Ik ken een OVD uit zeeland en ik heb hem is gevraagd waarom ze met zo'n eierdoppie lopen. "We lopen met zo'n doppie omdat het makkelijker telefoneren is. Anders moet je heel de tijd je helm afzetten".
Tis ook zo'n grote moeite om je helm af te zetten ::)

RalfW

• Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 8 juli 2007, 13:49:01
je kan toch ook bellen via de c2000 porto?

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 8 juli 2007, 13:51:27
je kan toch ook bellen via de c2000 porto?

Met de nadruk op KAN....  ;)

Bart S

• Gast
Reactie #3 Gepost op: 8 juli 2007, 14:08:31
Met de nadruk op KAN....  ;)

Bij ons is dat inmiddels KON ;)

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #4 Gepost op: 9 juli 2007, 20:18:16
Ik ken een OVD uit zeeland en ik heb hem is gevraagd waarom ze met zo'n eierdoppie lopen. "We lopen met zo'n doppie omdat het makkelijker telefoneren is. Anders moet je heel de tijd je helm afzetten".
Tis ook zo'n grote moeite om je helm af te zetten ::)

Aan de andere kant: als ze nu bellen blijft er in ieder geval hoofdbescherming aanwezig. Bij een brandweerhelm ben je tijdens het bellen dus kwetsbaarder.

Ja, of een headsetje in (zo'n oordopje met een mic. op het snoer, makkelijker kan bijna niet) en brandweerhelm op, dat zou nog beter zijn natuurlijk.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

RalfW

• Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 10 juli 2007, 15:13:23
tja maar is zown snoertje bestand tegen hitte die een brand met zich mee brengt?

Just'in

• Forum gebruiker
  • HBT / brandweerduiker
    • Brandweer Zaanstad Kring 7
Reactie #6 Gepost op: 10 juli 2007, 19:57:55

Vraag ik mij toch af met wie een OvD tijdens een inzet moet bellen ???
"There is no higher honor than human service. To work for the common good is the greatest deed."

Hotdog

• Forum gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 10 juli 2007, 21:30:45
tja maar is zown snoertje bestand tegen hitte die een brand met zich mee brengt?

Een OVD heeft tijdens een inzet binnen niets te zoeken. Dus dat snoertje hoeft ook niet tegen hitte bestand te zijn.

RalfW

• Senior gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 10 juli 2007, 21:38:20
en als hij dicht bij het pand staat? of direct na dat de brand geblust is ter controle? die warmte krijg je er toch niet 123 uit

Hotdog

• Forum gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 10 juli 2007, 21:44:24
en als hij dicht bij het pand staat? of direct na dat de brand geblust is ter controle? die warmte krijg je er toch niet 123 uit

Dicht bij het pand heeft een OVD in 1e instantie niets te zoeken. Nacontrole is ook geen taak van een OVD. Voor die taken zijn de bevelvoerers aangewezen. Wat wel een keertje kan voorkomen is dat de OVD naar binnen gaat bij vreemde situaties, maar dan is de hitte al lang uit het pand.