Hoi, ik denk ik reageer even op bericht van TS.
Ik ben zelf sinds 6 jaar werkzaam op een huisartsenpost oa als Triagist. Ik kan beamen dat er veel trainingen worden gegeven in urgentiegericht triage uitvoeren.
oa door het bedrijf Latona, wat ook verantwoordelijk is voor de resultaten van het rapport uit 2011.
Persoonlijk vind ik het deel triage aan de telefoon het moeilijkste wat er is., uit beperkte, vaak gekleurde info moet je net die ene witte raaf uit halen.
Juist omdat dit vak zo moeilijk is hebben ( wij in elk geval) hoge uitval! Ook wel wat mensen die uitvallen tijdens een inwerkperiode, veel mensen onderschatten het vak.
Het is gewoon zonder meer waar dat je soms na je dienst nog wel even de boel moet laten zakken, soms hoor of beleef je echt maffe dingen. dat zal denk ik voor eenieder in de tak gelden.
Ik ben benieuwd hoe anderen tegen de triagist aankijken.....
Hoor het graag,
Groet Nicole