Waarschuwing KNMI en Incidenten gevaarlijk weer (geel) of extreem weer (oranje) 2009

Auteur Topic: Waarschuwing KNMI en Incidenten gevaarlijk weer (geel) of extreem weer (oranje) 2009  (gelezen 41928 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Misschien een beetje sneeuw. Hoop niet dat ze weer een weeralarm aankondigen. Pffff, ik vraag me af waar de zelfredzaamheid van de gemiddelde Nederlander is gebleven. Alhoewel, de laatste keer heb ik nog nooit zo rustig over de A2 gereden...  ;D


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Wat mij betreft een halve meter sneeuw. Prachtig!

Alhoewel, de laatste keer heb ik nog nooit zo rustig over de A2 gereden...  ;D
Komt dat omdat ze toen links en rechts langs je heen gleden of had je die dag toevallig eens géén last van een zware voet...  :P


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Pffff, ik vraag me af waar de zelfredzaamheid van de gemiddelde Nederlander is gebleven. Alhoewel, de laatste keer heb ik nog nooit zo rustig over de A2 gereden...  ;D

Bedank onze overheid daar maar voor... ;D
Die weet immers precies wat wel en niet goed is en die bepaalt dat netjes voor je...


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Komt dat omdat ze toen links en rechts langs je heen gleden of had je die dag toevallig eens géén last van een zware voet...  :P

Viel 1 cm sneeuw en er werd direct een weeralarm aangekondigd. Dus...... Geen kip op de weg.  :D


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Zware woensdagavondspits verwacht door sneeuw

http://www.depers.nl/binnenland/361054/Zware-spits-door-sneeuw.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+DePersHome+%28De+Pers.nl+-+Voorpagina%29
Gepubliceerd: vandaag 14:38
Update: vandaag 14:41

Het verkeer moet woensdag rekening houden met een zware avondspits. De VerkeersInformatieDienst verwacht dat het verkeer hinder zal ondervinden van sneeuwbuien.

In de ochtend sneeuwt het al in het noorden van het land. Zoals het er nu naar uitziet, sneeuwt het tijdens de avondspits in het midden en zuiden van het land.

Het KNMI verwacht een tot drie centimeter sneeuw. In de kustgebieden regent het of valt natte sneeuw. Ook de rest van de week vallen er nog winterse buien en blijft het koud.
Samen sterk in de hulpverlening!


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Tis niet te geleuven...

Morgen gaan we met school (nouja, VWO 5 dan, ik ga als extraatje ook maar mee ;D) naar Münster. Ben benieuwd hoe laat we 's nachts thuis aankomen >:( ;D
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
PRIO 2 Deur Openen : ZEDD 40741 houd u eventueel rekening met gladheid

Hier in Zwijndrecht moet je hier en daar al uitkijken....heb net met de hond uitlaten al wat leuke danspasjes gemaakt, ongewild.  ;D


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
HEADS-UP!!!!!!!!!!!

Het knmi meldt voor het noord en noordwesten van het land regen, sneeuw en IJZEL!!!!!!

Weest voorzichtig!!!!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Sneeuw geeft zware donderdagochtend spits

http://www.anwb.nl/verkeer/nieuws-en-tips/archief,/nederland/2009/december/Zware-ochtendspits.html

In heel Nederland (maar vooral in het midden van het land) valt in de nacht van woensdag op donderdag sneeuw. Door deze sneeuwval wordt er donderdag een zeer drukke ochtendspits verwacht.

In een strook van Noord-Brabant over de Veluwe richting Groningen ligt volgens de weerdiensten al voor de ochtendspits 5 tot 15 centimeter sneeuw. Hierdoor worden grote problemen op de wegen in het midden van het land verwacht.

De ANWB verkeersinformatie verwacht donderdagochtend dan ook meer dan 400 kilometer file. Op een gemiddelde donderdagochtend in december staat er zo'n 280 kilometer file. De spits van woensdagavond wordt niet drukker dan gebruikelijk.

Begin dit jaar zorgde sneeuw al voor veel problemen op de weg. Op maandagochtend 5 januari stond er 520 kilometer file. Sneeuw trok toen over het midden en zuiden van het land. Er ontstonden ‘monsterfiles’ van meer dan 50 kilometer lang in het zuiden op de A2 en de A58.
Samen sterk in de hulpverlening!