Waarschuwing KNMI en Incidenten gevaarlijk weer (geel) of extreem weer (oranje) 2008

Auteur Topic: Waarschuwing KNMI en Incidenten gevaarlijk weer (geel) of extreem weer (oranje) 2008  (gelezen 29695 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Wat hier bijzonder aan is, is het feit dat het nu hoogzomer is en de bomen vol in blad staan.

Kan dus weldegelijk wat problemen gaan geven.

Maar dan nog, dan is er geen weeralarm afgegeven door het KNMI. En daar is dit topic juist voor bedoeld ;)


ollie76

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 92
Wat hier bijzonder aan is, is het feit dat het nu hoogzomer is en de bomen vol in blad staan.

Kan dus weldegelijk wat problemen gaan geven.

U begrijpt mij ;) Is volgens mij geen 'alledaags weerbericht' (had het ook anders niet geplaatst hier)

Als de verwachtingen uitkomen, kan dit zeker (lokaal) gevaar opleveren!

Maar dan nog, dan is er geen weeralarm afgegeven door het KNMI. En daar is dit topic juist voor bedoeld ;)

Waar staat dat dan? Dit topic is ooit gestart n.a.v. een weeralaram en als ik de berichten die daarna volgen bekijk, kan mijn bericht hier ook gewoon geplaatst worden?!?!

We zullen het meemaken straks ;)

Dames en Heren, dit topic is bedoeld om weeralarmen en wat daar mee te maken heeft, af te geven.

Voor een weerpraatje kunt u terecht in het kippenhok,   :)

Back on-topic dus

Anneke

mod


Ja, waar ligt, en wie bepaalt hier de grens?! ;)


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Mogelijk de titel veranderen in "Bijzondere weersomstandigheden" ? ? ?


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Wat hier bijzonder aan is, is het feit dat het nu hoogzomer is en de bomen vol in blad staan.

Kan dus weldegelijk wat problemen gaan geven.

Er is inderdaad meer dan genoeg te vinden op P2000 als je zoekt op storm of water ;) O0..


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
En dus was de eerste melding van ollie 76 niet zonder reden. Veel brandweermeldingen zijn momenteel weer gerelateerd, weeralarm of niet.


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
En als de hagelstenen zo groot als pingpong ballen op je hoofd vallen mag je best spreken van een weeralarm... officieël afgegeven of niet...  ;D
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


AMK

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 695
  • VPK io
U begrijpt mij ;) Is volgens mij geen 'alledaags weerbericht' (had het ook anders niet geplaatst hier)


Ja, waar ligt, en wie bepaalt hier de grens?! ;)

ik denk zo de mod's?  O0


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Dus als het ergens noodweer is, waarvoor geen weeralarm is afgegeven dan eerst overleggen met een mod...? :-\


guest4965

  • Gast
Dus als het ergens noodweer is, waarvoor geen weeralarm is afgegeven dan eerst overleggen met een mod...? :-\

Word dit niet een beetje té off topic, ik denk dat iedereen begrijpt wat jullie bedoelen.

zullen we weer on toppic gaan?


ollie76

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 92
Word dit niet een beetje té off topic, ik denk dat iedereen begrijpt wat jullie bedoelen.

zullen we weer on toppic gaan?

Goed plan!!  ;)

Laten we beginnen met wat leesvoer:
http://www.nu.nl/news/1623555/10/Veel_schade_door_onweer_en_hagel_in_oosten.html

Gevolgd door een filmpje:


En we doen er gewoon nog één:


En zo zijn er nog veel meer te vinden op Youtube. Het heeft dus aardig 'gespookt' in het oosten. Voor een landelijk weeralarm werden de criteria niet gehaald. http://www.knmi.nl/VinkCMS/explained_subject_detail.jsp?id=31357

De onweersbuien zijn voorbij, maar het waait nog wel stevig door op dit moment.