Waarschuwing KNMI en Incidenten gevaarlijk weer (geel) of extreem weer (oranje) 2008

Auteur Topic: Waarschuwing KNMI en Incidenten gevaarlijk weer (geel) of extreem weer (oranje) 2008  (gelezen 29461 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

guest4965

  • Gast
Bij mij doet buienradar het nu helemaal niet... >:(
Voor mensen die ook dat probleem hebben: www6.buienradar.nl


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
@ Voederbietel:

Groot zijt gij en geweldig!


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Voor de liefhebbers komt er tegen of na middernacht nog een frontje aan zo te zien


Bart S

  • Gast
Voor de liefhebbers komt er tegen of na middernacht nog een frontje aan zo te zien

Euh.... even de regenjas in de auto leggen zie ik... :|


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
20-07-2008 15.02 PRIO 2 HO901 (Hoofdofficier Rotterdam-Rijnmond) SO901 (Stafofficier Rotterdam-Rijnmond) Meldkamer VRR Wilhelminakade 947 Rotterdam HV extreem weersomst.
 
BUIEN
Weersituatie:

Een depressie, die richting Noorwegen trekt bepaalt nog enkele dagen ons weer.

Verwachting voor vandaag en morgen:  

Er is vandaag veel bewolking en er is kans op enkele buien. Pas in de loop van de middag neemt de kans op een bui af en volgen enkele opklaringen. De wind is matig tot krachtig uit het westen tot noordwesten. Het wordt maximaal 17 graden.

Vanavond en vannacht nemen bewolking en wind toe. Er kan een enkele bui vallen. Het koelt af naar 12 graden.

Morgen is er veel bewolking en er staat een krachtige, aan zee mogelijk een harde wind uit het westen tot noordwesten. Er is kans op enige regen. Het wordt maar 16 graden.

De verwachting voor morgen wat betreft de neerslag is nog enigszins onzeker. Er zijn modellen, die de neerslag net buiten onze regio houden.

Bron: Rijnmond.nl
greetz,  Enrique


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Dit is toch een heel normaal weer bericht??  :| ::)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Dit is toch een heel normaal weer bericht??  :| ::)

Ja, maar dat weerbericht dateert van 08.00 vanochtend, terwijl de alarmering voor de HO en de SO om 15.02 plaatsvond. Ik vermoed dus dat dat met de harde wind te maken heeft. Voor een "normaal" weerbericht hoeft die alarmering er niet uit te gaan. Ik hoorde ook iets voor een waarschuwing van het KNMI voor watersporters enzo, dus ik denk dat dat met mekaar samenhangt.
greetz,  Enrique


Gast48368

  • Gast
Storm op komst
Uitgegeven: 21 juli 2008 08:53
Laatst gewijzigd: 21 juli 2008 09:20

AMSTERDAM - Het gaat stormen maandag. Het KNMI voorspelt windstoten van tachtig kilometer per uur in het noordwestelijk kustgebied. Het weerinstituut waarschuwt watersporters en scheepvaart voor zeer zware windstoten.
 
Boven land neemt de wind met kracht 4 of 5 matige tot vrij krachtige vorm aan. Aan de kust en op het IJsselmeer kan de wind aanzwellen tot een 'harde' windkracht 7.

In het kustgebied wordt rond het middaguur een stormachtige windkracht 8 verwacht. Het wordt maximaal 15 graden. Later in de middag neemt de wind geleidelijk af.

Gevaar

Ook zondag werden watersporters aan grote delen van de Nederlandse kust gewaarschuwd. Toen gaf het KNMI de code 'gevaar' af voor zeilers en surfers.

bron:www.nu.nl


jeroenbos

  • jeugdbrandweer/ fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 697
en nu hier in de regio naar een warme dag stevige onweersklappen en hoeveelheden regen de straten staan blank

KNMI waarschuwt voor zware onweersbuien
DE BILT - Het KNMI waarschuwt voor zware onweersbuien met windstoten tot 100 kilometer per uur. Zaterdag rond 15.45 uur waren er hevige buien in de buurt van Den Helder, boven Schiphol en in het oosten van Nederland.
Boven Duitsland hebben zich volgens een woordvoerder van het weerinstituut buien ontwikkeld die naar het westen drijven. Vooral Oost-Nederland, maar ook andere delen van het land moeten daarom de komende uren met zware neerslag en onweer rekening houden. Omdat de buien slechts langzaam wegtrekken, zal er op sommige plaatsen veel regen vallen. De regenbuien kunnen gepaard gaan met veel bliksem.


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Druk in het westen van de provincie, hier in het oosten nog niets aan het handje. Het rommelt wat en spettert wat... [edit 17:30 uur, inmiddels ook hier serieuze regen]

Vanuit Veenendaal naar Mijdrecht, dat is best een eind rijden. (volgens mij moeten er ook dichtbij grote pompen beschikbaar zijn..)