Waarschuwing KNMI en Incidenten gevaarlijk weer (geel) of extreem weer (oranje) 2007

Auteur Topic: Waarschuwing KNMI en Incidenten gevaarlijk weer (geel) of extreem weer (oranje) 2007  (gelezen 40688 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Christian010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,829
Ik wilde net al vragen of ik alvast me laarzen moet gaan klaar zetten, hij ligt aardig op koers richting het zuidwesten  :|

Nu nog zo'n bui als vrijdag en al het leven is uit de sloten verdwenen, het is nu al een vissenkerkhof.  :(


Christian010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,829
Momenteel gaat het in de Achterhoek flink tekeer.
Live te volgen via:

http://www.beleefdelente.nl/vogel/1

Klik op livecam 2

Even OT; Leuk linkje, maar hebben die vogels geen recht op pivacy ofzo  ;D ;D


Shire

  • Verkeersleider / OvD-OV in Rotjeknor.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 828
  • Back to the sixties.
Douchen doen ze zonder webcam!!!  ;D
De hele dag met metro-treinen spelen en nog betaald krijgen ook ! Soms buiten spelen als OvD-OV


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Ik had zelf vrijdag en zaterdag dienst. Maar heb er vrij weinig van gemerkt (kop van N-H), op wat regen en onweer na.  :|
343, never forget.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Noodweer veroorzaakt overlast
HOOGEVEEN - Het zware onweer dat over Nederland trekt, heeft in de Drentse plaats Hoogeveen voor grote overlast gezorgd. Volgens een woordvoerder van de politie zijn daken afgewaaid en werden ook bomen geveld door de harde wind die met het noodweer gepaard gaat.

Onweer in Nederland  
Het KNMI waarschuwt donderdagavond voor grote weersverschillen die op korte afstand van elkaar kunnen voorkomen. Weggebruikers moeten vooral in het midden en het noorden van het land rekening houden met zware tot zeer zware regenbuien.

Hilversum
Een stroomstoring heeft donderdagavond een deel van Hilversum in het donker gezet. Volgens een woordvoerder van energiebedrijf Nuon kwamen 2600 huishoudens zonder elektriciteit te zitten, mogelijk als gevolg van de zware regenval. In de loop van de avond kregen de meeste huishoudens weer stroom, maar volgens de Nuon zitten ongeveer negenhonderd woningen nog zonder.
Oorzaak van de storing was een kabelbreuk. "Mogelijk is er tijdens graafwerkzaamheden ooit schade aan de kabels ontstaan en is door de regen vocht bijgekomen. Dan ontstaat kortsluiting." De Nuon zoekt nog naar een waarschijnlijke tweede kabelbreuk. De elektriciteit wordt via een ander station gevoerd, waardoor naar verwachting donderdagavond nog de hele stad weer stroom heeft.

Emmen
Een gemeenteraadsvergadering in de gemeente Emmen moest donderdagavond worden afgelast omdat een groot aantal plafondplaten naar beneden kwam. Door de zware regenval hield het dak van het gemeentehuis het niet, meldden getuigen. Niemand raakte gewond.

Zuid-Holland
Hevige regenval heeft donderdagavond voor grote overlast gezorgd in sommige delen van Zuid-Holland. Een woordvoerder meldde dat de brandweer al meer dan 250 meldingen heeft gekregen over ondergelopen straten, tunnels, huizen en kelders.
Vooral uit Leiden kwamen veel meldingen. Maar ook veel mensen in Leiderdorp, Sassenheim, Voorschoten en Oegstgeest hebben overlast van de hevige neerslag.
"We kunnen lang niet iedereen helpen en moeten prioriteiten stellen. Op sommige plaatsen kunnen we pas over enkele uren zijn. Ik vrees dat dit nachtwerk gaat worden", aldus de zegsman. Volgens hem hebben zich nog geen persoonlijke ongevallen voorgedaan.

Luchtverkeer
Het luchtverkeer boven Nederland ondervindt veel hinder van de zware regenbuien en het onweer dat donderdagavond over het land trekt. Tegen 19.45 uur was de vertraging van veel binnenkomende vluchten op Schiphol opgelopen tot een uur. Dat maakte een woordvoerster van de Luchtverkeersleiding Nederland donderdag bekend.
Het grootste probleem vormen de felle buienformaties die hoog in het luchtruim hangen en waar geen vliegtuigen doorheen kunnen. De luchtverkeersleiding verwacht dat wanneer het weer op de luchthaven zelf verslechtert, zoals voor in de loop van de avond is voorspeld, de vertragingen kunnen oplopen tot twee uur.
De woordvoerster benadrukt dat de vertragingen ook worden veroorzaakt door slecht weer elders in Europa.
www.nu.nl


Bommel17

  • Gast
a.s dinsag is er mogelijk weer kans op een weeralarm. Er word storm verwacht, als ik zo de diverse forums doorlees!


Christian010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,829
a.s dinsag is er mogelijk weer kans op een weeralarm. Er word storm verwacht, als ik zo de diverse forums doorlees!

Dat kan wat worden dan met alle bomen vol in blad.  :-\


RUIJ

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
a.s dinsag is er mogelijk weer kans op een weeralarm. Er word storm verwacht, als ik zo de diverse forums doorlees!

Waar vind ik die forums???


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Waar vind ik die forums???
http://forum.fok.nl/topic/1042878

Trek je conclussie,betrouwbaarheid van 0 ::)


nick1107

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 626
di : 90% kans op neerslag het zou kunnen maar het is de laatste tijd al snel een weeralarm