Politievoertuigen: Handmatig schakelen of automaat?

Auteur Topic: Politievoertuigen: Handmatig schakelen of automaat?  (gelezen 18151 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #30 Gepost op: 12 december 2012, 15:05:10
Ook andere HV voertuigen zijn makkelijker in automaat, bv bedrijfswagens van security bedrijven. Heb zo eentje gereden tijdens mijn mobiele surveillancetijd en grandioos. Vlgs klant opdracht enkel buitenkant bedrijven of eventueel rondje rond gebouw en dan is een automaatje perfect.
Laat hem lekker in de D stand lopen en met een gangetje van 15km kun je rustig s'nacht langs de diverse panden kuieren. Helemaal aandacht voor omgeving en de auto loopt lekker mee.
Dan ff iets zien, zo in de R gezet em met draaien-keren enz geen punt, kon rustig oog op bedrijven houden.
Privé ook automaat, ik hoef geen schakelbak meer.  O0


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #31 Gepost op: 12 december 2012, 22:12:19
Met alle huidige technieken die er zijn in de autoindustrie hoeft een automaatauto zeker niet meer brandstof
te verbruiken in vergelijking met handschakel.

En vergeet ook niet met grote wagenparken schakelauto's dat elk persoon anders schakeld en ik heb regelmatig
meegemaakt dat men verkeerd schakelde en je de overbrenging ( tandwielen Lees: tandjespoetsen ) op ruime afstand
kwa geluid kon waarmaken.
En juist daar heb je met een automaat geen last van en dus ook kostenbesparend in de onderhoudskosten.

Neem per buro voor het gemak 6 schakelauto's waarin misschien wel 60 man/vrouw per week in rijden met elk hun
eigen maniertjes en dat maal x buro's per Nederland.
Ik ben er zeker van dat je dat aantal auto's met automaat een aanzienlijke kosten besparing kan opleveren.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #32 Gepost op: 12 december 2012, 23:21:22
Vergeet niet dat een automaat ook een lerend vermogen heeft en zéker ook stuk kan... Onze (nieuwe) Touran is hard op weg naar de 100.000 kilometer en daar lijkt toch ook wel meer speling in de P-stand te komen (15 cm voor of achteruit)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #33 Gepost op: 13 december 2012, 10:39:06
Tja hier nog één, ik heb de politie rijopleiding gehad in een handgeschakelde Touran. Hier ben ik heel erg blij mee, ik denk dat als je handgeschakeld leert rijden, het rijden in een automaat na wat aanpassingsvermogen als vanzelf gaat. Andersom daarentegen, les in een automaat en om wat voor reden in een handgeschakeld moeten rijden, is misschien lastiger.

Wij rijden in de regio alleen in automaten en ik heb er nooit moeite mee gehad, komt omdat ik privé ook regelmatig in een automaat heb gereden. Opzich snap ik de keuze voor een automaat, minder handelingen verrichten dus meer focus op de weg. Aan de andere kant merk ik aan mezelf dat ik tijdens spoedritten steeds vaker handmatig ga schakelen omdat de Touran veel te snel opschakelt of in de sportstand juist teveel opschakelt. Soms heb je even geen enkele 'kracht' in de bocht, maar dat kan ook aan de oude Touran liggen  ;D
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #34 Gepost op: 13 december 2012, 11:05:41
Wat in het begin kan helpen is je linker been anders plaatsen dan normaal. Helemaal links tegen de wand of zelfs dwars naar rechts, onder je rechter bovenbeen (soort halve kleermakerszit). Het tweede werkte erg goed voor mij.


knarf1990

  • Team Verkeer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 180
Reactie #35 Gepost op: 13 december 2012, 13:10:20
Aankomende nacht voor het eerst in de nieuwe Touran! Dus morgen kan ik ook met jullie meepraten!
Zal mij benieuwen!
--Niets is wat het lijkt--


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #36 Gepost op: 13 december 2012, 13:13:43
Vergeet niet dat een automaat ook een lerend vermogen heeft en zéker ook stuk kan... Onze (nieuwe) Touran is hard op weg naar de 100.000 kilometer en daar lijkt toch ook wel meer speling in de P-stand te komen (15 cm voor of achteruit)

zegt niet zo heel veel. Wij hebben een nieuwe dsg (5000km) en die doet het ook...


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #37 Gepost op: 13 december 2012, 13:14:12
Bij ons zat er in het begin een grote sticker boven de display op het dashboard....
Daar stond iets op in de trend van : "Let op! Automaat, alleen rechtervoet gebruiken!"   ::)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #38 Gepost op: 13 december 2012, 13:19:55
Bij ons zat er in het begin een grote sticker boven de display op het dashboard....
Daar stond iets op in de trend van : "Let op! Automaat, alleen rechtervoet gebruiken!"   ::)

Haha, dat werd zeker gezien als instructie voor het rijden in een automaat  >:D 98uiye
Senior GGP / Oost-Brabant


HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #39 Gepost op: 13 december 2012, 17:15:34
Vergeet niet dat een automaat ook een lerend vermogen heeft en zéker ook stuk kan... Onze (nieuwe) Touran is hard op weg naar de 100.000 kilometer en daar lijkt toch ook wel meer speling in de P-stand te komen (15 cm voor of achteruit)

Hoe moet ik die speling zien/ merken want heb totaal geen idee wat je bedoelt :P