Oud & Nieuw en Vuurwerk incidenten en nieuws 2012/2013

Auteur Topic: Oud & Nieuw en Vuurwerk incidenten en nieuws 2012/2013  (gelezen 70290 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

klf grimmenstein markt

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #230 Gepost op: 31 december 2012, 23:12:23
Ik zie het alweer, genoeg moraalridders hier. Maar goed, alvast de beste wensen allemaal en sterkte / succes aan de hulpverleners komende uren.

Wel eens iemand gezien die zonder smink voor zwarte piet door kon gaan (en niet van nature) ik wel toen ik een jaar of tien geleden in de spiegel keek na een sierpot die ietsjes sneller afging dan de bedoeling zou moeten zijn. Enig idee welk gevoel je daarbij hebt (pijn en schaamte) enig idee hoe het er na het koelen en ziekenhuis bezoek uitzag... ik wel toen ik bij thuis komst wederom in de spiegel keek.... Enig idee hoe omstanders en aanwezige kinderen reageerden, ik wel toen ik weer opstond....
Enig idee hoelang ik met pijn aan mijn gezicht en zonder wenkbrouwen en wimpers heb rond gelopen maar in plaats daarvan wel een paar hele mooie rode plekken ...
Enig idee hoelang ik me een "rund" gevoeld heb.
Ik heb al eerder aangegeven dat het bij mij om LEGAAL vuurwerk ging en neem van mij aan dat je dat niemand gunt en zeker niet van illegaal of homebrew vuurwerk.

Als je daar enig idee van hebt Tommy Gun dan heb je ook enig idee waarom mensen zo tegen illegaal en homebrew vuurwerk zijn want de gevolgen daarvan zijn vele malen ernstiger dan hetgeen waar ik last van gehad heb. Ik zou bijna zeggen dat je het eens zou moeten voelen en zeg dan nog eens dat mensen die illegaal vuurwerk afsteken / verhandelen geen leeg hoofden zijn... maar weet je ik kan het je niet aandoen om je dat te wensen want dat zou mij ook tot leeghoofd maken en dan zullen we het nog niet hebben over de hulpverleners die zich in moeten zetten om je op te rapen en te fatsoeneren...

Ik wens je een wijs 2013
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #231 Gepost op: 31 december 2012, 23:15:36
Omdat er een paar grammetjes meer in zit, nou... wat een crimineel ben ik nu zeg  :'(

En een kick? Neh, het is er VEEL goedkoper en dat het mooier / zwaarder is, is simpelweg leuk meegenomen.

Woon vlak op de grens dus het is zo gehaald.
Laat ik het anders zeggen. Ze hebben het hier in nederland niet voor niets verboden. Gebeuren er in nederland wel vaker zaken die verboden zijn. Maar in dit geval zit daar weldegelijk een reden achter. Jouw veiligheid, maar ook de veiligheid van de omstanders of mensen die helemaal niets te maken willen hebben met jouw vuurwerk.
Om nog maar te zwijgen van de nederlandse middenstander die euro's misloopt omdat mensen zonodig in Belgie hun vuurwerk inslaan. Hij moet het vuurwerk wel inkopen om te kunnen verkopen.

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #232 Gepost op: 31 december 2012, 23:15:50
Omdat er een paar grammetjes meer in zit, nou... wat een crimineel ben ik nu zeg  :'(

En een kick? Neh, het is er VEEL goedkoper en dat het mooier / zwaarder is, is simpelweg leuk meegenomen.

Woon vlak op de grens dus het is zo gehaald.
Ik haal de poedersuiker voor mijn oliebollen graag in Colombia, omdat het daar goedkoper is en mooier / zwaarder...  998765 Ben ik nu een crimineel?  ::)

en nu graag weer back on topic, dit is een vuurwerk incidenten / nieuws topic, en dus niet een persoonlijk Meld Misdaad Anoniem topic.
Samen sterk in de hulpverlening!

Gast

• Gast
Reactie #233 Gepost op: 31 december 2012, 23:19:13
Hier in Nederland verzinnen ze wel vaker regeltjes die een bedenkelijke reden hebben.. of het nou vuurwerk is, of zwaailichtregels.
We zijn ook heel goed in wijzende vingertjes, vanuit onze eigen waarden, normen, omgeving, kaders. Maar, vanuit een ander kader (in België is het wel legaal, mag het wel verkocht, is het wel te koop) kijken is nog wel eens lastig.
Als iets in een ander land wel toegestaan is, maar in Nederland niet, wil dat nog niet persé zeggen dat "wij" het dan persé bij het rechte eind hebben.

Ik wens U allen het drievoudige toe van wat U mij wenst.

Be carefull out there
Groet
René

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #234 Gepost op: 31 december 2012, 23:34:34
Myrna Sepers @PRRSepers
Net bericht gehad over het vuurwerk #erasmusbrug Het gaat officieel DOOR! #on12
23:13 uur - 31 Dec 12 · Twitter for BlackBerry®

U kunt dus gewoon inschakelen om 23:55 uur op RTL 5 en RTL 8
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

Professor in fictie

• Forum gebruiker
  • ^Samen sta je sterk^
Reactie #235 Gepost op: 31 december 2012, 23:34:51
Vuurwerk wordt niet alleen afgekeurd omdat het bv "te zwaar"is.

Er wordt gekeken of het stabiel staat
Of het niet te snel tot ontploffing komt
Of het niet te langzaam tot ontploffing komt (he hij doe ut nie ff kijkuh joh!)
Of er duidelijke instructies op het product staan.

En zo zijn er tal van andere zaken. Legaal betekent niet dat het ongevaarlijk is. Niet getest (kan illigaal zijn) vuurwerk kan dus extra gevaar meebrengen. Niet goedgekeurd vuurwerk (is illigaal) heeft grotere risico's op schade en of letsel. Het correct gebruiken van dit vuurwerk verlaagd soms de evt. risico's.
Freude am Fahren

TommyGun

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #236 Gepost op: 31 december 2012, 23:35:58
Dus in België zijn ze dom en vallen er vele doden komende nacht.

Het zal wel loslopen.

Ontopic gaan lijkt me prima  O0

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #237 Gepost op: 1 januari 2013, 03:00:31
Politie Amsterdam ‏@politieaa
Vuurwerkbom gaat af in woning Borneostraat: 1 gewonde overgebracht naar ziekenhuis.
1 januari 13 om 2:56 's ochtends

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #238 Gepost op: 1 januari 2013, 03:04:42
Huis zwaarbeschadigd door vuurwerkbom

Huis zwaarbeschadigd door vuurwerkbom
TVGelderland·
Gepubliceerd op 31 dec 2012

VELP - Een huis in Velp is oudjaarsavond zwaar beschadigd geraakt nadat een juten zak met daarin explosieven ontplofte. De zak was door onbekenden aan de voordeur gemaakt. Ook is vuurwerk door de brievenbus gegooid.

Door de explosie zijn het kozijn en de wand van de douche eruit geblazen. Ook is de gevel van de woning ontzet. Niemand raakte gewond. De bewoner van het huis was tijdens de explosie niet thuis.
Een kleine brand is geblust door de brandweer en een buurvrouw. De technische recherche doet onderzoek.

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #239 Gepost op: 1 januari 2013, 03:10:12
Grote schade door vuurwerk op station in Heeze

Grote schade door vuurwerk op station in Heeze
edtvnl· 4307 video's
Gepubliceerd op 31 dec 2012
Een twintigtal grote ruiten van een voetgangerstunnel op NS-station Heeze is maandagmiddag rond 16.30 uur vernield door vuurwerk.