Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1214936 keer)

0 gebruikers (en 16 gasten bekijken dit topic.

ReinierNH

• Hoofdagent, motorrijder, ME-lid
  • Forum gebruiker
  • Noodhulp
Reactie #1000 Gepost op: 28 december 2013, 17:16:55
Citaat van: r1200gs link=msg=1231817 date=1388169176
Ja als het goed is komt er een ander vest voor de motorrijders en een koelvest.

Het nieuwe vhv heeft aan de binnenzijde een coolmax 'voering'. Bedoel je dit niet? Voor zover ik weet komt er geen speciaal andere veiligheidsvest voor motorrijders.

Senior GGP

• Senior GGP
  • Forum gebruiker
  • Back the Blue
Reactie #1001 Gepost op: 28 december 2013, 20:09:13
Zover ik begrepen heb ga ik het zelfde vest testen dat gekozen is voor de reguliere dienst. Geen speciaal gemaakt vest voor motorrijders dus.

ReinierNH

• Hoofdagent, motorrijder, ME-lid
  • Forum gebruiker
  • Noodhulp
Reactie #1002 Gepost op: 29 december 2013, 12:25:21
Citaat van: Maarten ZWB link=msg=1232063 date=1388257753
Zover ik begrepen heb ga ik het zelfde vest testen dat gekozen is voor de reguliere dienst. Geen speciaal gemaakt vest voor motorrijders dus.
Dat was inderdaad ook wat ze zeiden toen ik het vest inleverde na de draagproef voor de volgende groep proefdragers.

Senior GGP

• Senior GGP
  • Forum gebruiker
  • Back the Blue
Reactie #1003 Gepost op: 29 december 2013, 14:50:51
Ik zal hier laten weten als ik het vest ontvangen heb.
Tot op heden heb ik nog niets gehoord, maar dat zal vast komen door de feestdagen.

MartinJ

• daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #1004 Gepost op: 5 januari 2014, 14:58:19
Citaat van: silque link=msg=1231727 date=1388145772
Ja ik heb het ook gehoord, iets met een korrel zout. Zoals Crosslee al zegt, roeien met de riemen die je hebt. Bovendien, welke regel overtreed ik precies als het gebeurt? Ik mag gewoon politiekleding dragen, of het nou wel of niet in mijn pakket zit. Als je gaat bestellen voor je partner, vriend of neefje ben je verkeerd bezig en volgensmij wordt juist hier onderzoek naar gedaan.

Iets bestellen voor je collega die geen punten heeft of iets niet in het pakket heeft gebeurt al vanaf de invoering van dit systeem en is m.i. niets mis mee.

Je zou het kleding draagvoorschrift kunnen overtreden en als een stok gezocht wordt om de hond te slaan, dan kan dat gezien worden als plichtsverzuim.

Nog even wachten met z'n allen en dan hebben we landelijk allemaal hetzelfde pak en hoeft er niks meer geritseld te worden.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #1005 Gepost op: 5 januari 2014, 18:44:25
Citaat van: MartinJ link=msg=1234266 date=1388930299

Je zou het kleding draagvoorschrift kunnen overtreden en als een stok gezocht wordt om de hond te slaan, dan kan dat gezien worden als plichtsverzuim.

Nog even wachten met z'n allen en dan hebben we landelijk allemaal hetzelfde pak en hoeft er niks meer geritseld te worden.

Welk kleding draagschrift? Waar staat te lezen wat ik verplicht in welke omstandigheden moet dragen ? Het kleding draagschrift waar jij op doelt is niet bindend, in die zin dat het nooit formeel is vastgesteld.
Of ik nou een coltrui of een trui met V-hals draag, daar gaat echt geen plichtsverzuim uit komen en is m.i. pure stemmingmakerij.  :-X Dan kan je 95% van de dienders op straat naar huis toe sturen.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

MartinJ

• daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • EPP-schutter
Reactie #1006 Gepost op: 5 januari 2014, 21:05:19
Citaat van: silque link=msg=1234319 date=1388943865
Welk kleding draagschrift? Waar staat te lezen wat ik verplicht in welke omstandigheden moet dragen ? Het kleding draagschrift waar jij op doelt is niet bindend, in die zin dat het nooit formeel is vastgesteld.
Of ik nou een coltrui of een trui met V-hals draag, daar gaat echt geen plichtsverzuim uit komen en is m.i. pure stemmingmakerij.  :-X Dan kan je 95% van de dienders op straat naar huis toe sturen.

Oei, je reageert m.i. alsof ik je gebeten hebt. Het draagvoorschrift is te vinden op de website van de dienst politie uitrusting, voorheen vtsPN, ook wel genaamd de webwinkel. Het draagvoorschrift is zeker wel formeel vastgesteld.
Ik wil geen stemming maken, maar wijs alleen op de risico's die er aan verbonden kunnen zijn. Ik verwacht ook niet dat het zo'n vaart zal lopen, zeker gezien de enorme verscheidenheid die momenteel gedoogd wordt.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.

MartinJ

• Forum gebruiker
  • EPP-schutter
Reactie #1007 Gepost op: 5 januari 2014, 21:20:34
Citaat van: silque link=msg=1231381 date=1387970348
Zijn hier afbeeldingen van? Jammer, hoopte op een windstopper die de VP nu heeft.

Zoals al gemeld is er voor de VP geen eigen windstopper. Windstopper is overigens een merknaam voor een softshell. In het  nieuwe kledingpakket komt de zogenaamde softshell voor iedereen die op straat in uniform werkt. Allemaal dezelfde dus. Met epauletten voor de geborduurde schuifpassanten en links en rechts, net onder het sleutelbeen een  lus voor spreeksleutel van de porto. Er zijn nog geen officiële foto's verspreid. Dat komt omdat er een uitgebreide voorlichtingscampagne aan komt om ons, de dienders, het Nederlandse volk maar ook het buitenland te laten kennismaken met het nieuwe uniform.

In het programmateam operationeel politie uniform worstelen we met het probleem of we foto's moeten publiceren. Bekend is dat er heel veel behoefte is aan de officiële foto's, maar zodra er iets intern gepubliceerd wordt is het binnen de kortste keren via het internet gedeeld o.a. via dit forum en dat zou de voorlichtingscampagne hinderen.

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #1008 Gepost op: 5 januari 2014, 21:26:27
Is er ondertussen al wat bekend over de gele hoes voor het nieuwe vhv. Er zijn mails richt vts gegaan ivm de RWS norm oa. Ben benieuwd of er nu eindelijk weleens wat mee gedaan gaat worden.

MartinJ

• Forum gebruiker
  • EPP-schutter
Reactie #1009 Gepost op: 5 januari 2014, 22:31:31
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1234385 date=1388953587
Is er ondertussen al wat bekend over de gele hoes voor het nieuwe vhv. Er zijn mails richt vts gegaan ivm de RWS norm oa. Ben benieuwd of er nu eindelijk weleens wat mee gedaan gaat worden.

Er lijken verschillende normen te zijn. Bekend is in ieder geval de Europese regelgeving op arbogebied. Uit het hoofd hebben we het dan over NEN741. Deze schrijft een bepaald oppervlak aan geel en reflectie voor. Dat is dan ook de reden dat de huidige zichtbaarheidsvesten niet in kleine dames maten te krijgen zijn, althans niet via de webwinkel. Het heeft binnen het programmateam in ieder geval de aandacht en er zijn mensen bezig de diverse regels op dit gebied uit te zoeken.