Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1214890 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #1010 Gepost op: 5 januari 2014, 22:36:00
Citaat van: MartinJ link=msg=1234381 date=1388953234
Er zijn nog geen officiële foto's verspreid. Dat komt omdat er een uitgebreide voorlichtingscampagne aan komt om ons, de dienders, het Nederlandse volk maar ook het buitenland te laten kennismaken met het nieuwe uniform.

In het programmateam operationeel politie uniform worstelen we met het probleem of we foto's moeten publiceren. Bekend is dat er heel veel behoefte is aan de officiële foto's, maar zodra er iets intern gepubliceerd wordt is het binnen de kortste keren via het internet gedeeld o.a. via dit forum en dat zou de voorlichtingscampagne hinderen.
Is toevallig al wel bekend wanneer ongeveer deze campagne van start gaat?
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #1011 Gepost op: 5 januari 2014, 22:42:32
Citaat van: MartinJ link=msg=1234412 date=1388957491
Er lijken verschillende normen te zijn. Bekend is in ieder geval de Europese regelgeving op arbogebied. Uit het hoofd hebben we het dan over NEN741. Deze schrijft een bepaald oppervlak aan geel en reflectie voor. Dat is dan ook de reden dat de huidige zichtbaarheidsvesten niet in kleine dames maten te krijgen zijn, althans niet via de webwinkel. Het heeft binnen het programmateam in ieder geval de aandacht en er zijn mensen bezig de diverse regels op dit gebied uit te zoeken.

Martin,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik hoop persoonlijk dat men de RWS-norm wel gaat toepassen. Wel handig voor ons die de hele dag op de snelwegen werken, anders zouden we officieel net als bij de huidige gele jassen het zichtbaarheidsvestje er overheen moeten dragen.

Nick

• Senior gebruiker
Reactie #1012 Gepost op: 5 januari 2014, 23:43:53
Zoals al gemeld is er voor de VP geen eigen windstopper. Windstopper is overigens een merknaam voor een softshell. In het  nieuwe kledingpakket komt de zogenaamde softshell voor iedereen die op straat in uniform werkt. Allemaal dezelfde dus. Met epauletten voor de geborduurde schuifpassanten en links en rechts, net onder het sleutelbeen een  lus voor spreeksleutel van de porto. Er zijn nog geen officiële foto's verspreid. Dat komt omdat er een uitgebreide voorlichtingscampagne aan komt om ons, de dienders, het Nederlandse volk maar ook het buitenland te laten kennismaken met het nieuwe uniform.

In het programmateam operationeel politie uniform worstelen we met het probleem of we foto's moeten publiceren. Bekend is dat er heel veel behoefte is aan de officiële foto's, maar zodra er iets intern gepubliceerd wordt is het binnen de kortste keren via het internet gedeeld o.a. via dit forum en dat zou de voorlichtingscampagne hinderen.

Hoe zou het publiceren van foto's een voorlichtingscampagne kunnen hinderen? Hoe meer aandacht hoe beter lijkt me...
Senior GGP / Oost-Brabant

EvEs

• HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
Reactie #1013 Gepost op: 6 januari 2014, 08:19:59
Citaat van: Nick link=msg=1234430 date=1388961833
Hoe zou het publiceren van foto's een voorlichtingscampagne kunnen hinderen? Hoe meer aandacht hoe beter lijkt me...

Dat snap ik op zich wel. Als ik ergens foto's van maak, die ik in de krant of iets dergelijks wil hebben is het zonde als men de foto's al lang op internet heeft gezien. Dan is de aandacht weg. Laat ze de voorlichtingscampagne maar snel starten. Ik wil graag meer foto's zien.

Nick

• Senior gebruiker
Reactie #1014 Gepost op: 6 januari 2014, 08:51:49
Citaat van: EvEs link=msg=1234524 date=1388992799
Dat snap ik op zich wel. Als ik ergens foto's van maak, die ik in de krant of iets dergelijks wil hebben is het zonde als men de foto's al lang op internet heeft gezien. Dan is de aandacht weg. Laat ze de voorlichtingscampagne maar snel starten. Ik wil graag meer foto's zien.

Als je er centen mee wil verdienen snap ik het ook ja. In dit geval lijkt het negatieve effect mij niet zo groot. Maar dat komt misschien ook door mijn nieuwsgierigheid.  0098
Senior GGP / Oost-Brabant

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #1015 Gepost op: 6 januari 2014, 09:47:43
Citaat van: MartinJ link=msg=1234373 date=1388952319
Oei, je reageert m.i. alsof ik je gebeten hebt.

Dat is niet de bedoeling, er wordt alleen zoveel geroepen wat nergens op is gebaseerd. Het WIS is sterker dan de regelgeving, dat belemmert collega's die gewoon goed hun werk willen uitvoeren met goede spullen maar die - om wat voor reden dan ook - niet hebben. Bij ons rijdt er nog een motorrijder rond met een oude wit/oranje motorjas uit 1996, heus niet omdat hij dat zo mooi vindt maar omdat hij op het moment niets anders heeft.

Zo zie ik collega's uit de BPZ die de hele nacht buiten lopen een losse col bestellen en die bovenop hun V-hals trui doen, het effect is precies hetzelfde als de normale coltrui maar die kunnen ze weer niet op de reguliere manier bestellen. Die losse col wel, dus doen ze het maar zo.... tis te bezopen voor woorden. Ik geef de collega's die onderling ruilen dan ook absoluut geen ongelijk.   Maargoed, laten we hier maar OT blijven.

Ook ik wil graag foto's zien, maar begrijp jullie dilemma. Misschien ook verstandig om nog even met de publicatie te wachten tot de campagne van start gaat, met ruim 55.000 medewerkers die toegang hebben tot het intranet lekt zo'n foto binnen de kortste keren uit.
Bovendien, het is al bijna April.  O0
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

Bart.

• Politievrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • It's a beautiful day to save lives.
Reactie #1016 Gepost op: 6 januari 2014, 09:53:52
Citaat van: silque link=msg=1234537 date=1388998063
met ruim 55.000 medewerkers die toegang hebben tot het intranet lekt zo'n foto binnen de kortste keren uit.
Dan kan het net zo goed gelijk op internet geplaatst worden ;)
Voornamelijk werkzaam in: horeca (arrestanten en camera-toezicht), publiek domein (GPZ) en bij verkeerscontroles.  Tevens BHV'er en geïnteresseerd in

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #1017 Gepost op: 6 januari 2014, 10:08:00
Citaat van: silque link=msg=1234537 date=1388998063

Zo zie ik collega's uit de BPZ die de hele nacht buiten lopen een losse col bestellen en die bovenop hun V-hals trui doen, het effect is precies hetzelfde als de normale coltrui maar die kunnen ze weer niet op de reguliere manier bestellen.
Wat is er überhaubt mis mee? Als ik in de nacht werk met koud weer wil ik bij een melding niet eerst 5 minuten wijden aan het omdoen van mijn coll en om daarna mijn oortje weer goed te doen. Gewoon standaard aan, zodra er iets binnenkomt jas aan en rennen ;-) Bovendien kan ik hierdoor mijn strop in mijn tas laten zitten ;-)
Hobby Bobby eenheid Den Haag

HAVP

• Blauw
  • Senior gebruiker
Reactie #1018 Gepost op: 6 januari 2014, 10:52:18
Citaat van: kaasje link=msg=1234541 date=1388999280
Wat is er überhaubt mis mee? Als ik in de nacht werk met koud weer wil ik bij een melding niet eerst 5 minuten wijden aan het omdoen van mijn coll en om daarna mijn oortje weer goed te doen. Gewoon standaard aan, zodra er iets binnenkomt jas aan en rennen ;-) Bovendien kan ik hierdoor mijn strop in mijn tas laten zitten ;-)

Helemaal niks. Ik denk dat de collega bedoelt dat het te zot is dat je niet gewoon een normale coltrui kunt bestellen. (waar overigens helemaal gelijk in heeft, ik heb er nog een paar liggen gelukkig) Want wat is het verschil tussen het dragen van een losse col of een coltrui? Ja, dat de coltrui beter zit. Maar onze leiding (op kantoor dus) heeft ooit anders besloten.

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #1019 Gepost op: 6 januari 2014, 10:53:42
Citaat van: HAVP link=msg=1234550 date=1389001938
Helemaal niks. Ik denk dat de collega bedoelt dat het te zot is dat je niet gewoon een normale coltrui kunt bestellen. (waar overigens helemaal gelijk in heeft, ik heb er nog een paar liggen gelukkig) Want wat is het verschil tussen het dragen van een losse col of een coltrui? Ja, dat de coltrui beter zit.
Bedoel meer, wat zou iemand erop kunnen aanmerken ;-)
Hobby Bobby eenheid Den Haag