Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1214891 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #1020 Gepost op: 6 januari 2014, 11:11:52
Kaasje, ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Ik doelde idd op het feit dat je een coltrui niet mag bestellen, maar de losse col boven een V-hals weer wel.... het is zo krom als een banaan.
Overigens kun je me beter per PM beantwoorden, we gaan nogal offtopic hier en dat vind ik zonde.  ^-^
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

Fays

• Politievrijwilliger
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Houd vast aan je idealen.
Reactie #1021 Gepost op: 6 januari 2014, 14:38:11
Overigens kun je me beter per PM beantwoorden, we gaan nogal offtopic hier en dat vind ik zonde.  ^-^

Verstandige opmerking! ;)

MartinJ

• daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #1022 Gepost op: 6 januari 2014, 15:47:50
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1234418 date=1388958152
Martin,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik hoop persoonlijk dat men de RWS-norm wel gaat toepassen. Wel handig voor ons die de hele dag op de snelwegen werken, anders zouden we officieel net als bij de huidige gele jassen het zichtbaarheidsvestje er overheen moeten dragen.

Ik zat er niet ver naast met het door mij uit het hoofd genoemde NEN 741. Moet inderdaad 471 zijn. Dat is inderdaad de Europese arbonorm en vandaar dat RWS deze ook voert. Zoals al vermeld worden de diverse regelingen naast elkaar gelegd. Ik kan me overigens niet voorstellen dat over de huidige gele jassen nog een zichtbaarheidsvestje gedragen moet worden. Immers het gele vlak van de jas heeft is groter dan dat van de het hesje of er zou te weinig reflectie op zitten. Af en toe zie je wel eens gele jassen, die wat kleur betreft wel afwijken. Die gaan bijna naar het oranje toe.

Ik las in een later bericht dat er nog iemand in de oranje/witte kleding op een motor kruipt. Ik kan me voorstellen dat iemand graag motor wil rijden, maar dit lijkt me toch echt niet verstandig. Je loopt kans op een bon van de arbeidsinspectie en wat belangrijker is: de kans dat je omver wordt gereden is m.i. veel groter dan bij de gele kleding, want die valt echt veel beter op.
Ik heb zelf een gele blouson in bruikleen van een collega van de LE, gewoon voor de veiligheid. Wordt wel een het ei genoemd en dat komt dan niet alleen door de gele jas. Maar dat even terzijde. Ik heb liever dat ik gezien word en niet omver gereden wordt, dan dat ik een keer iemand moet laten lopen omdat ik teveel opval. Ik heb daarover vergaande discussies gehad met de kledingcontactpersoon en zijn chef uit mijn oude korps. In het voormalige NHN hadden alleen de afdeling verkeer en motorrijders gele kleding. De mannen vonden dat ik een slecht voorbeeld was en daardoor niet thuishoor in het programmateam operationeel politie uniform. Bekrompen geesten.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #1023 Gepost op: 6 januari 2014, 15:58:42
Citaat van: MartinJ link=msg=1234627 date=1389019670

Ik las in een later bericht dat er nog iemand in de oranje/witte kleding op een motor kruipt.
Tja je moet wat als er geen budget voor nieuw is. Ben het met je eens dat de zichtbaarheid slecht is en bij een aanrijding heb je kans op heel wat gezeur.

Citaat
Ik heb zelf een gele blouson in bruikleen van een............... In het voormalige NHN hadden alleen de afdeling verkeer en motorrijders gele kleding. De mannen vonden dat ik een slecht voorbeeld was en daardoor niet thuishoor in het programmateam operationeel politie uniform. Bekrompen geesten.

Staat dat niet heel haaks op waar je mij net op aanspreekt? Het dragen van kleding wat niet in je pakket zit?  ::)

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #1024 Gepost op: 6 januari 2014, 16:05:35
Citaat van: MartinJ link=msg=1234627 date=1389019670
Ik zat er niet ver naast met het door mij uit het hoofd genoemde NEN 741. Moet inderdaad 471 zijn. Dat is inderdaad de Europese arbonorm en vandaar dat RWS deze ook voert. Zoals al vermeld worden de diverse regelingen naast elkaar gelegd. Ik kan me overigens niet voorstellen dat over de huidige gele jassen nog een zichtbaarheidsvestje gedragen moet worden. Immers het gele vlak van de jas heeft is groter dan dat van de het hesje of er zou te weinig reflectie op zitten. Af en toe zie je wel eens gele jassen, die wat kleur betreft wel afwijken. Die gaan bijna naar het oranje toe.

Ik gaf ook alleen aan dat als men het officieel gaat bekijken de huidige gele jas niet voldoet voor het werken op de wegen. De reflectie die de RWS norm stelt voor het werken op de wegen is niet aanwezig op de huidige gele jassen. De WIS zou ons hier dus op kunnen aanspreken, dat doen ze niet MAAR het zou kunnen.
Op het zichtbaarheidsvest zit de zogenaamde H in reflectiebanden, dit is niet aanwezig op de gele jas en ook niet op de proefversie van de gele hoes voor het vhv.

Vandaar dat er door een collega van mij(en forumlid hier TDMdR) een mail met daarin de verwijzing is gestuurd naar de VTSPN om te kijken of men daar rekening mee kan en wil gaan houden.

MartinJ

• daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • EPP-schutter
Reactie #1025 Gepost op: 6 januari 2014, 16:45:21
Citaat van: silque link=msg=1234633 date=1389020322
Tja je moet wat als er geen budget voor nieuw is. Ben het met je eens dat de zichtbaarheid slecht is en bij een aanrijding heb je kans op heel wat gezeur.

Staat dat niet heel haaks op waar je mij net op aanspreekt? Het dragen van kleding wat niet in je pakket zit?  ::)

Ik heb me verkeerd uitgedrukt denk ik. Ik begrijp heel goed dat men prettig dragende kleding wil en dan gaat "shoppen". Dat is ook de reden dat ik mezelf heb voorgedragen voor de klankbordgroep basispolitieuniform om de wensen vanaf de werkvloer uit te dragen. Ik denk dat we daar grotendeels in geslagd zijn in het OPU. Het was niet mijn strekking je er op aan te spreken alleen te wijzen op mogelijke consequenties. Net als bij de motorrijder in zijn wit/oranje pak. Ik zou de ondernemingsraad benaderen, die gaan o.a. over veiligheid. Zeker in dit geval als de werkgever niet de vereiste middelen verstrekt.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.

MartinJ

• Forum gebruiker
  • EPP-schutter
Reactie #1026 Gepost op: 6 januari 2014, 16:46:38
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1234635 date=1389020735
Ik gaf ook alleen aan dat als men het officieel gaat bekijken de huidige gele jas niet voldoet voor het werken op de wegen. De reflectie die de RWS norm stelt voor het werken op de wegen is niet aanwezig op de huidige gele jassen. De WIS zou ons hier dus op kunnen aanspreken, dat doen ze niet MAAR het zou kunnen.
Op het zichtbaarheidsvest zit de zogenaamde H in reflectiebanden, dit is niet aanwezig op de gele jas en ook niet op de proefversie van de gele hoes voor het vhv.

Vandaar dat er door een collega van mij(en forumlid hier TDMdR) een mail met daarin de verwijzing is gestuurd naar de VTSPN om te kijken of men daar rekening mee kan en wil gaan houden.

Het zit 'm dus in een tekort aan reflectie. Ik zal de programmamanager inlichten.

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #1027 Gepost op: 6 januari 2014, 16:51:51
Citaat van: MartinJ link=msg=1234650 date=1389023198
Het zit 'm dus in een tekort aan reflectie. Ik zal de programmamanager inlichten.

JA, dat is het hele probleem. De huidige gele kleiding heeft 2 horizontale reflectiestrepen(gele jassen, motorjassen, proefhoes vhv) dit voldoet aan de NEN-471, echter om het aan de RWS-norm te laten voldoen moeten er nog 2 verticalen reflectiestrepen bij(zoals het zichtbaarheidsvest).

ik zou het op prijs stellen als je het bespreekbaar wil maken bij de programmamanager. Wellicht levert het wat op.

TDMdR

• Senior gebruiker
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #1028 Gepost op: 6 januari 2014, 18:40:18
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1234635 date=1389020735

Ik heb het document waar dielangemotormuis naar linkt hierboven naar het VTSPN gestuurd. Volgens mij ook naar de programmamanager, maar dat weet ik niet zeker meer. Ik heb in ieder geval een mail terug gehad dat men zou kijken of het nog mogelijk was om het mee te nemen in het ontwerp.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #1029 Gepost op: 7 januari 2014, 09:58:10
Toch handig, zo'n forum  ;D