Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1214839 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #1140 Gepost op: 12 februari 2014, 13:26:29
Zit dat wat onder je motorjas??

Senior GGP

• Senior GGP
  • Forum gebruiker
  • Back the Blue
Reactie #1141 Gepost op: 12 februari 2014, 14:17:25
Zeker niet slechter dan het oude vest.  O0
Dit vest draagt wat comfort betreft een stuk beter. Dat maakt een hoop goed.
Ideaal zal het nooit worden, want een vest blijft een vest. Maar de eerste indrukken zijn goed.
Overigens zijn ook de gele en witte hoes meegeleverd.

FlyingDutchman

• HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
Reactie #1142 Gepost op: 12 februari 2014, 15:25:25
Vraagje: zijn dit testvesten (d.w.z. worden de definitieve vesten/blauwe hoezen nog in kleurstelling aangepast aan de nieuwe uniformen) of is de kleurstelling al definitief? Misschien heb ik dit detail gemist... in dat geval sorry.
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #1143 Gepost op: 12 februari 2014, 15:26:15
Ziet er netjes uit Maarten! Wat is precies het verschil met het vest dat de reguliere BPZ krijgt? Krijg jij dit vest ook (en dus twee vesten)?
Op de foto lijkt het vest een stuk langer te zijn dan het huidige vest wat we dragen.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

Senior GGP

• Senior GGP
  • Forum gebruiker
  • Back the Blue
Reactie #1144 Gepost op: 12 februari 2014, 15:34:38
Nee hoor. de motorrijders krijgen dezelfde vesten, maar men wil zeker weten dat ook de motorrijders goed hebben kunnen testen. Wellicht dat hij zelfs wat korter is vanwege de functie motorrijder.
Of dit de definitieve hoes / kleur is durf ik (nog) niet te zeggen. Als ik daar wat over hoor laat ik het weten.
Uiteraard ga ik dit vest de komende drie maanden ook tijdens de reguliere dienst en ME dragen want het zit echt vele malen beter.

Nick

• Senior gebruiker
Reactie #1145 Gepost op: 12 februari 2014, 16:18:31
Citaat van: FlyingDutchman link=msg=1243761 date=1392215125
Vraagje: zijn dit testvesten (d.w.z. worden de definitieve vesten/blauwe hoezen nog in kleurstelling aangepast aan de nieuwe uniformen) of is de kleurstelling al definitief? Misschien heb ik dit detail gemist... in dat geval sorry.

Deze testvesten zijn niet voorzien van de definitieve kleurstelling, welke gelijkend zal zijn aan het operationeel uniform. Zie onderstaande afbeelding:

Senior GGP / Oost-Brabant

Jeroen!

• Senior gebruiker
Reactie #1146 Gepost op: 12 februari 2014, 19:18:28
Citaat van: Maarten ZWB link=msg=1243751 date=1392211045
Zeker niet slechter dan het oude vest.  O0
Dit vest draagt wat comfort betreft een stuk beter. Dat maakt een hoop goed.
Ideaal zal het nooit worden, want een vest blijft een vest. Maar de eerste indrukken zijn goed.
Overigens zijn ook de gele en witte hoes meegeleverd.

De schouderbedekking/rangonderscheiding zit ondersteboven op het vest zo te zien?

Senior GGP

• Senior GGP
  • Forum gebruiker
  • Back the Blue
Reactie #1147 Gepost op: 12 februari 2014, 19:27:31
Citaat van: Jeroen! link=msg=1243800 date=1392229108
De schouderbedekking/rangonderscheiding zit ondersteboven op het vest zo te zien?

Dat heb je goed gezien! Deze zitten zo vast genaaid...
Inmiddels heb ik begrepen dat deze niet terugkomen op de definitieve versie van de hoes. (zie post hierboven)

ReinierNH

• Hoofdagent, motorrijder, ME-lid
  • Forum gebruiker
  • Noodhulp
Reactie #1148 Gepost op: 12 februari 2014, 20:27:02
Citaat van: Maarten ZWB link=msg=1243803 date=1392229651
Dat heb je goed gezien! Deze zitten zo vast genaaid...
Inmiddels heb ik begrepen dat deze niet terugkomen op de definitieve versie van de hoes. (zie post hierboven)

Klopt, het bekende korpsbrevet verdwijnt ook, net als de flap over de rits. Maar het is inderdaad allemaal te zien op de hierboven door Nick geplaatste definitieve foto.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1149 Gepost op: 12 februari 2014, 21:50:01
Toch vind ik het wel vreemd dat de test-dragers niet de definitieve versie testen.
De gele kleurstof op de blauwe hoes zou zomaar eens krakelee kunnen worden na verloop van tijd (zoals we nu op de sportkleding zien bijvoorbeeld) of andere gebreken die eerder nog niet opgevallen waren zouden met een test aan het licht kunnen komen.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !