Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1214822 keer)

0 gebruikers (en 14 gasten bekijken dit topic.

ReinierNH

• Hoofdagent, motorrijder, ME-lid
  • Forum gebruiker
  • Noodhulp
Reactie #1160 Gepost op: 15 februari 2014, 00:42:41
Citaat van: rutger84 link=msg=1244203 date=1392407882
oké, goed dat je reageert! Ben erg benieuwd. Mijn ervaringen met het ME pak zijn echter erg negatief

Het ME pak ben ik met je eens. Het nieuwe operationele uniform heb ik aangehad tijdens de winkelsessies van vtspn en zit goed. Mooie kwaliteit hoor. En het vest van de KMAR is zo ongeveer ons huidige vest met een andere hoes. Ons nieuwe vest zit inderdaad veel beter en het materiaal is ook volledig anders. Het is veel soepeler en sluit beter aan. Ik heb met het huidige vest vaak last van mijn rug na een dag in de auto werken, met het nieuwe had ik dat niet.
Ik denk dat de politie forsere eisen stelt dan de KMar.. Wij werken in de combi-surveillanc met ze en ik hoor zodoende ook weleens de keerzijdes ervan.

Senior GGP

• Senior GGP
  • Forum gebruiker
  • Back the Blue
Reactie #1161 Gepost op: 15 februari 2014, 10:10:21
De eerste dagen in het nieuwe vest bevallen prima. Tijdens de afgelopen dagen tijdens de ME training NSS heb ik het vest ook gedragen. Echt stukken soepeler en draagt ook veel fijner. Inderdaad jammer dat het niet compleet is zoals het zal worden, maar goed.
Laat maar komen...

Daniel!

• i.o.
  • Senior gebruiker
Reactie #1162 Gepost op: 17 februari 2014, 17:36:08
Zat net een aflevering van Overtreders te kijken en daar viel mij op dat één van de OvD's van Den Bosch een vest draagt dat ik nog niet eerder heb gezien.

Normaal dragen de OvD's een groen hesje, maar dit leek op een speciale hoes voor het nieuwe vest!

Voorkant:

Achterkant:

Foto's zijn screencaps van DEZE aflevering. Eigendom van SBS6.

Klopt het dat het inderdaad om het nieuwe vest gaat?

Ik vind het er veel beter uit zien dan die goedkope hesjes die nu worden gebruikt O0

Frank.

• Hoofdagent
  • Senior gebruiker
Reactie #1163 Gepost op: 17 februari 2014, 18:03:09
Gaat niet om het nieuwe vest, het is gewoon een wat minder simpel hesje. Ik zie deze vaak bij de bevelvoerders van de brandweer. Zitten ook twee portofoonzakken op.

Overigens wel karige reflectie, voldoet zo niet aan de EN471 norm.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #1164 Gepost op: 17 februari 2014, 18:06:56
Inderdaad, is gewoon een hesje. ;) Is ook te zien in de aflevering als hij hem aantrekt.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

Daniel!

• i.o.
  • Senior gebruiker
Reactie #1165 Gepost op: 17 februari 2014, 18:42:45
Aah! Dank voor de uitleg heren ;)

Zag de zakken en rits (?) en dacht dat het om het nieuwe vest ging.

Bart.

• Politievrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • It's a beautiful day to save lives.
Reactie #1166 Gepost op: 17 februari 2014, 19:09:10
Citaat van: Daniel! link=msg=1244832 date=1392658965
Het nieuwe vest is behoorlijk wat dikker, dat zwiept niet zo heen en weer als je loopt ;)
Voornamelijk werkzaam in: horeca (arrestanten en camera-toezicht), publiek domein (GPZ) en bij verkeerscontroles.  Tevens BHV'er en geïnteresseerd in

Venture

• Eenheid AD
  • Senior gebruiker
Reactie #1167 Gepost op: 17 februari 2014, 19:11:54
Citaat van: Daniel! link=msg=1244832 date=1392658965
Aah! Dank voor de uitleg heren ;)

Er zijn ook hesjes met rits bij ons ;)

Ik heb een aantal prototypes van het nieuw aan te besteden (gele) hesje gezien, die zag er qua zakjes e.d. uit zoals deze maar die aanbesteding kwam stil te liggen denk ik door het nieuwe veiligheidsvest die ook al geel is. Maar ook de hesjes worden tzt denk ik een keer vervangen al heb ik nooit meer iets van die draagproeven gehoord.

Jeroen!

• Senior gebruiker
Reactie #1168 Gepost op: 17 februari 2014, 21:10:31
Citaat van: Daniel! link=msg=1244804 date=1392654968
Zat net een aflevering van Overtreders te kijken en daar viel mij op dat één van de OvD's van Den Bosch een vest draagt dat ik nog niet eerder heb gezien.

Normaal dragen de OvD's een groen hesje, maar dit leek op een speciale hoes voor het nieuwe vest!

Voorkant:

Achterkant:

Foto's zijn screencaps van DEZE aflevering. Eigendom van SBS6.

Klopt het dat het inderdaad om het nieuwe vest gaat?

Ik vind het er veel beter uit zien dan die goedkope hesjes die nu worden gebruikt O0

De OVD's in district Kennemerland (Eenheid Noord-Holland) dragen ze ook al een tijdje; http://www.112ijmond.nl/index.php/nieuws1/1587-dode-en-gewonden-bij-groot-ongeval-op-a22-beverwijk

Bernt

• Senior gebruiker
Reactie #1169 Gepost op: 18 februari 2014, 06:02:53
Zijn gewone hesjes. Kon je op de beurs in Gorinchem kopen. OVDP BZO loopt er allanger mee..