Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1214732 keer)

0 gebruikers (en 15 gasten bekijken dit topic.

Senior GGP

• Senior GGP
  • Forum gebruiker
  • Back the Blue
Reactie #1320 Gepost op: 22 mei 2014, 20:39:06
Zojuist deze foto gespot op Twitter. Ik had hem nog niet eerder gezien.

Edwinvw

• Senior gebruiker
Reactie #1321 Gepost op: 22 mei 2014, 20:51:56

Ben eigenlijk wel benieuwd naar de draagplicht van de pet. Is daar al wat over bekend?

Cop/Fireman

• Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • Hoofdagent en overige HV diensten geïnterreseerd
Reactie #1322 Gepost op: 22 mei 2014, 21:05:27
Citaat van: Maarten ZWB link=msg=1269848 date=1400783946
Zojuist deze foto gespot op Twitter. Ik had hem nog niet eerder gezien.

Helaas, ook dit is een oude foto. We moeten nog geduld hebben. Vind ik ook lastig. Alleen de broek is definitieve versie. Dit was toen (voor de winkelsessies) uitgebreid getest.
"Waakzaam & Dienstbaar"

MartinJ

• daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #1323 Gepost op: 22 mei 2014, 22:57:43
De foto is bijna een jaar oud. Is genomen tijdens bij de ondertekening van de gunningen van de aanbesteding. De cap is op grond van de winkelsessies aangepast. Voorkant is iets minder hoog en het logo, zoals op de gewone pet (dus zonder de tekst politie) is er op de voorkant op geprint in dezelfde gele kleur als de gele banden op de bovenkleding.
Foto is uit dezelfde serie waarvan er een paar geplaatst zijn een paar bladzijde terug. Omdat de vrouwelijke leden van het programma team allen verhinderd waren is het meisje op de foto geleend van de academie. Was net enkele weken in dienst. Vond het uiteraard prachtig dit mee te mogen maken.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.

Cop/Fireman

• Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • Hoofdagent en overige HV diensten geïnterreseerd
Reactie #1324 Gepost op: 23 mei 2014, 07:28:45
Citaat van: MartinJ link=msg=1269896 date=1400792263
De foto is bijna een jaar oud. Is genomen tijdens bij de ondertekening van de gunningen van de aanbesteding. De cap is op grond van de winkelsessies aangepast. Voorkant is iets minder hoog en het logo, zoals op de gewone pet (dus zonder de tekst politie) is er op de voorkant op geprint in dezelfde gele kleur als de gele banden op de bovenkleding.
Foto is uit dezelfde serie waarvan er een paar geplaatst zijn een paar bladzijde terug. Omdat de vrouwelijke leden van het programma team allen verhinderd waren is het meisje op de foto geleend van de academie. Was net enkele weken in dienst. Vond het uiteraard prachtig dit mee te mogen maken.

Foto is niet genomen tijdens de ondertekening van de gunningen van de aanbestedingen, maar tijdens de winkelsessie waar ik zelf bij was. Het is een detail, maar is niet echt belangrijk....

Ik vermoed dat er vanaf 6 juni ook meer bekend wordt over het draagvoorschrift van het OPU.
"Waakzaam & Dienstbaar"

Senior GGP

• Senior GGP
  • Forum gebruiker
  • Back the Blue
Reactie #1325 Gepost op: 23 mei 2014, 10:55:34
In dat geval sorry...ik dacht een nieuw plaatje te hebben gevonden.
6 juni nadert snel, dus dan komen we prima aan ons trekken met foto's, filmpjes en nieuwsberichten.

In de herhaling: Iemand die iets weet over de draagplicht van de cap? Is daar iets van opgenomen in het draagvoorschrift?

RanTheMan21

• Nieuwe gebruiker
  • *
Reactie #1326 Gepost op: 23 mei 2014, 15:52:18
Hoi,

Ik ben ten tijde van de uitrol van het nieuwe uniform in mijn eenheid
op vakantie. Is er bekend of hiervoor iets geregeld kan worden?

Groetjes

EvEs

• HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
Reactie #1327 Gepost op: 23 mei 2014, 18:25:32
Daarvoor moet je bij je kledingcontactpersoon in je korps wezen. of bij je chef..
Niet hier op het HVforum. Wij kunnen niks voor je betekenen 😃

Maddog30

• Forum gebruiker
Reactie #1328 Gepost op: 23 mei 2014, 19:01:43
Bij ons op het intranet stond deze week een berichtje. Iedereen van onze regio is ingepland om zijn uniform te gaan passen. Nu heb ik die dag een noodhulpdienst van 14:00 tot 23:00 uur. Ik moet om 15:00 uur mijn nieuwe uniform gaan passen. De dag erna zou dan het complete nieuw uniform op het bureau voor mij klaar liggen om mee te nemen en te gaan dragen. Allemaal natuurlijk geen probleem.

Nu staat er in hetzelfde bericht dat je bij de passessie je oude veiligheidsvest moet meenemen en inleveren. Dat zou dus betekenen dat ik de noodhulpdienst dan zonder vest moet werken aangezien ik deze om 15:00 uur moet inleveren en de dag erna mijn nieuwe uniform krijg.

Zal je dadelijk net zien dat er dan een of andere gek in die ene dienst je aanvalt met een mes of erger en je dan net geen vest hebt...

Is hier over nagedacht?? Of mag je je oud vest houden en deze de dag erna inleveren. Of krijg je bij de passessie als enige je nieuwe vest wek direct mee??

MartinJ

• daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #1329 Gepost op: 23 mei 2014, 21:03:23
Citaat van: Cop/Fireman link=msg=1269954 date=1400822925
Foto is niet genomen tijdens de ondertekening van de gunningen van de aanbestedingen, maar tijdens de winkelsessie waar ik zelf bij was. Het is een detail, maar is niet echt belangrijk....

Ik vermoed dat er vanaf 6 juni ook meer bekend wordt over het draagvoorschrift van het OPU.
Ik moet je betichten van enige eigenwijsheid. De foto is genomen onder de boom die voor het politiekasteeltje in Warnsveld staat. Foto is echt genomen bij de tekening van de contracten. Er was niemand bij die aan de winkelsesies mee deed. Alleen leden vanvhet programmateam, van het ministerie en producenten.

Tijdens de winkelsessies mocht immers niet gefotografeerd worden.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.