@MartinJ Hartelijk dank voor al je inbreng. Ik vind het fijn dat er steeds een reactie van jouw zijde kwam. Het is goed dat alle verhalen of wel ondersteunt dan wel gecorrigeerd werden door jou. Jij bent min of meer degene geweest die de 'werkelijke' verhalen vertelde. Moet vaker gebeuren op dit forum. Het is leuk om te discussiëren met elkaar. Maar soms blijft het gissen en als iemand zoals jij het 'werkelijke' verhaal is dat veel beter.
Echter nog een ding dat mij als biker bezig houdt. Wat is waar van het verhaal dat we hetzelfde uniform gaan dragen. De stof van de broek is veel te warm en de schoenen te stug. Ik heb ze zelf aan gehad.
En wanneer verschijnt het draagvoorschrift?
Dank voor de complimenten. Je streelt mijn eer. Bij aanbestedingen heb je te maken met geheimhouding. Ik heb me vooral in het begin erg in moeten houden om niet te reageren om enkele citaten.
Over het bikersuniform weet ik alleen dat het stil is gezet en dat de bikers het "gewone" OPU krijgen. Of definitief is of dat er gewacht wordt op reacties uit het bikersveld weet ik niet. Ik hoorde ook al verhalen dat men dan toch in de oude broek gaat rijden. Dat lijkt me niet wenselijk. Ik lees graag ervaringen.
Het
wasvoorschrift mis ik nog bij de uitgeleverde stukken. Daar moet ik rap even achteraan. Het gebruik van wasverzachters is uit den boze, maar dat geldt ook voor je eigen kleding. Wasverzachters tasten de vezels aan, waardoor de slijtage versneld wordt.
Het
draagvoorschrift zou al op intranet moeten staan. Is zeer beperkt en geldt alleen voor het OPU. Er is bepaald dat je het niet samen met oude uniformstukken mag dragen. Voor de cap en het VHV is voorlopig een draagplicht. Na enige tijd zal er een evaluatie volgen, ik neem aan om te bepalen of de draagplicht gehandhaafd dient te worden. Of het draagvoorschrift voor het HUNP, met name wat gedrag rond stropdas en korte mouwen betreft, op ons advies is aangepast weet ik niet.
De draagwijze van de operationele broek is vrij. Je mag de onderkant dus op de wreef van de schoen laten vallen, maar je mag ook het koordje in de zoom aan snoeren om er een "stoere" broek van te maken. Binnen ons team mochten we niet over worker praten omdat daarover onrust ontstond op het ministerie. Vooral toen mevr. Ter Horst nog Onze Minister van..... was. KC Bouman hoorde ik tijdens de presentatie de broek toch worker noemen. Kennelijk is de incubatietermijn verstreken.