Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1214653 keer)

0 gebruikers (en 17 gasten bekijken dit topic.

Venture

• Eenheid AD
  • Senior gebruiker
Reactie #1540 Gepost op: 8 juni 2014, 18:41:44
Toch ben ik tijdens de dienst door meerdere burgers al aangeslroken erop. "Zag er goed uit!" , " wanneer gaan jullie over? ". Positieve reacties tot nu toe.

Cop/Fireman

• Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • Hoofdagent en overige HV diensten geïnterreseerd
Reactie #1541 Gepost op: 8 juni 2014, 18:48:25
Citaat van: Frank. link=msg=1274344 date=1402238434
Die eeuwige onderscheidingsdrang. Het idee van een uniform is volgens mij... Uniformiteit! Dat je een ander materiaal wenst als biker kan ik begrijpen maar ik zie geen reden voor een andere kleurstelling.

We hebben allemaal juist dezelfde taak, allicht met andere middelen.

Een motoragent rijdt ook met een volledige jas. En niet alleen ivm zijn/haar veiligheid.
"Waakzaam & Dienstbaar"

Frank.

• Hoofdagent
  • Senior gebruiker
Reactie #1542 Gepost op: 8 juni 2014, 19:35:12
Nee, omdat hij verplicht is zichtbaarheidskleding te dragen.

guest15549

• Gast
Reactie #1543 Gepost op: 8 juni 2014, 19:54:40
Wordt het biker uniform wel in de zelfde kleuren als het onlangs gelanceerde operationeel uniform maar dan wat, voor bikers, beter zittende kleding of wordt het geheel nieuw?

ReinierNH

• Hoofdagent, motorrijder, ME-lid
  • Forum gebruiker
  • Noodhulp
Reactie #1544 Gepost op: 8 juni 2014, 20:05:39
Citaat van: Frank. link=msg=1274378 date=1402248912
Nee, omdat hij verplicht is zichtbaarheidskleding te dragen.

Inderdaad O0

7194

• Senior gebruiker
Reactie #1545 Gepost op: 8 juni 2014, 20:07:31
Ik heb als biker niet de drang om mezelf te onderscheiden. Ik heb er echter ook geen zin in om halverwege mijn surveillance om te vallen vanwege hittestuwing. Of dat de polo telkens uit mijn broek kruipt. Wel heb ik er zin in om met 30 graden of meer mijn broek om te toveren naar een korte broek. Dat zie ik niet echt gebeuren met het nieuwe OPU. Ik mag dan ook echt hopen dat men de aanbesteding voor de bikers doorzet. Mocht men dat onverhoopt niet doen? Jammer dan, maar dan ga ik voor een gecombineerd uniform, of dat nu wel of niet mag.

29Thomas10

• Forum gebruiker
  • Hulpverlening geïnteresseerd
Reactie #1546 Gepost op: 8 juni 2014, 20:38:35
Ik moet zeggen dat ik het nieuwe uniform veel meer gezag vindt uitstralen dan het oude uniform. Verder is het een net en degelijk uniform welke duidelijk herkenbaar is.
Eerst een HBO opleiding, en daarna gaan solliciteren bij de marechaussee

ReinierNH

• Hoofdagent, motorrijder, ME-lid
  • Forum gebruiker
  • Noodhulp
Reactie #1547 Gepost op: 8 juni 2014, 21:44:54
Citaat van: 7194 link=msg=1274404 date=1402250851
Ik heb als biker niet de drang om mezelf te onderscheiden. Ik heb er echter ook geen zin in om halverwege mijn surveillance om te vallen vanwege hittestuwing. Of dat de polo telkens uit mijn broek kruipt. Wel heb ik er zin in om met 30 graden of meer mijn broek om te toveren naar een korte broek. Dat zie ik niet echt gebeuren met het nieuwe OPU. Ik mag dan ook echt hopen dat men de aanbesteding voor de bikers doorzet. Mocht men dat onverhoopt niet doen? Jammer dan, maar dan ga ik voor een gecombineerd uniform, of dat nu wel of niet mag.

Ik zou me er niet te druk om maken, de nieuwe draagproeven voor het nieuwe biketenue zijn allang gestart. De materialen zijn anders als het gewone nieuwe uniform.. Het is gewoon gemaakt om mee te biken. De kleurstelling wordt alleen precies hetzelfde.

EvEs

• HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
Reactie #1548 Gepost op: 8 juni 2014, 21:46:43

Ik droeg nu als biker nooit mijn vhv omdat dit al veel te warm was en ik die warmte niet kwijt kon. Zelf in de winter zweet ik nog. Broeken echter, heb ik nog nooit afgeritst behalve tijdens een enkele bike IBT. Het staat ook zo gek om onder kisten een korte broek dragen :-P

Ik hoop wel dat ze er rekening mee houden dat je tijdens een bikedienst iets anders doet dan het merendeel van de dag autorijden. Het geheel moet wel werken, anders gaat de reguliere bikebroek weer aan of blijft de bike in de garage als dat niet mag. Ik pas er voor om tijdens m'n werk om te vallen van de hitte.

0501

• Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #1549 Gepost op: 9 juni 2014, 00:37:23
@MartinJ, bedankt voor wat meer uitleg! Waarom heeft de KL er eigenlijk voor gekozen het definitieve uniform niet apart eerder aan collega's te presenteren? Ivm geheimhouding oid?

Overigens gisteren ook 24/7 mogen ontvangen. Vond 2 karige bladzijdes wel erg weinig voor het nieuwe uniform. Had op zn minst toch wel wat meer plaatjes verwacht.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.