Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1214601 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

Pepernoot

• Forum gebruiker
Reactie #1660 Gepost op: 11 juni 2014, 17:45:05
Citaat van: kaasje link=msg=1275765 date=1402469806
1 september mag ik mijn nieuwe uniform ophalen, ook nog in de avonduren ook! 098uo

Hoe kom je aan deze datum dan?

Bart.

• Politievrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • It's a beautiful day to save lives.
Reactie #1661 Gepost op: 11 juni 2014, 18:00:36
Citaat van: ReinierNH link=msg=1275811 date=1402482864
Tja, en toch gaat iemand die niet mee wilt werken dat echt niet ineens wel doen omdat we een ander pak hebben. Dat andere nieuwe pak is natuurlijk wel een stuk beter bestand tegen de consequenties die daarna volgen  ::)
Dat zou kunnen kloppen, aan de andere kant zal iemand het misschien wel sneller opgeven, bijvoorbeeld omdat het nu zichtbaar is dat we vesten dragen, etc..
We gaan het zien ;)
Voornamelijk werkzaam in: horeca (arrestanten en camera-toezicht), publiek domein (GPZ) en bij verkeerscontroles.  Tevens BHV'er en geïnteresseerd in

DKAG

• Forum gebruiker
Reactie #1662 Gepost op: 11 juni 2014, 18:42:30
Toch jammer dat behoorlijk wat reacties mbt het nieuwe uniform in combinatie worden geuit met "stoer en respect". Speelt toch wel een rol bij de vrouw/man op straat. Begrijpelijk, maar alleen dit nieuwe uniform zal echt niet meer respect opleveren ... misschien wel meer richting afstand en mogelijk misschien wel een vorm van angst. Misschien moeten sommigen dan toch eens goed het artikel in de Volkskrant lezen....wat daar staat is niet alleen maar onzin. Het geheel kan namelijk ook averechts werken. Voor diegene die stelt dat uniformen culturen kunnen veranderen...zeker...maar dat is niet altijd even positief geweest. Die medaille kent twee kanten...
Nogmaals de toekomst zal het moeten uitmaken.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #1663 Gepost op: 11 juni 2014, 18:47:08
Citaat van: DKAG link=msg=1275918 date=1402504950
Begrijpelijk, maar alleen dit nieuwe uniform zal echt niet meer respect opleveren ... misschien wel meer richting afstand en mogelijk misschien wel een vorm van angst.
Waar baseer je die uitspraken op? Eigen gevoelens? Of een onderzoek. Er zullen vast mensen zijn die meer respect tonen, net zo goed als dat er mensen zullen zijn die meer afstand ervaren, en angst zou ook kunnen.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

MartinJ

• daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #1664 Gepost op: 11 juni 2014, 20:16:41
Citaat van: Venture link=msg=1275803 date=1402481183
Da's de All Weather Jacket (zoals in dat Flikken Maastricht filmpje) en geloof me dat kreng is bloedheet, zeker met tshirt+poloLM+windstopper+VHV+AWJ :P
Je hoeft niet alles aan, als je het AWJ aan wilt zou je de softshell (Windstopper is een merknaam en niet die van de nieuwe) uit kunnen laten.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.

DKAG

• Forum gebruiker
Reactie #1665 Gepost op: 11 juni 2014, 20:42:21
Red: Op de eerste plaats mijn eigen mening. Dat wil ik vooropstellen. Ik hoor hier vrijwel maar een geluid, en ik vindt het zelf een eenzijdig geluid. Nogmaals dat is mijn mening. Op de tweede plaats: Klaarblijkelijk ben ik niet de enige, want er is een artikel van dezelfde strekking verschenen in de VK. Elke officiële foto die ik heb gezien is stoer. Argument, dat is wat de pers laat zien. Volgens mij heeft het Ministerie een hele goed PR en voorlichtingsafdeling. Is er een campagne die wat anders laat zien, nee...Het is enkel stoer en respect wat er gecommuniceerd wordt en dat is ook de opdracht. Alsof het daar alleen maar om gaat. Dienstbaarheid? Waar is dat stukje gebleven? Nogmaals..ik heb het eerder gezegd...ik ben niet negatief over het nieuwe uniform. De wijze waarop het gepresenteerd wordt in een adem met respect...dat vindt ik gewoon minder.

ReinierNH

• Hoofdagent, motorrijder, ME-lid
  • Forum gebruiker
  • Noodhulp
Reactie #1666 Gepost op: 11 juni 2014, 21:51:28
Citaat van: DKAG link=msg=1275963 date=1402512141
Red: Op de eerste plaats mijn eigen mening. Dat wil ik vooropstellen. Ik hoor hier vrijwel maar een geluid, en ik vindt het zelf een eenzijdig geluid. Nogmaals dat is mijn mening. Op de tweede plaats: Klaarblijkelijk ben ik niet de enige, want er is een artikel van dezelfde strekking verschenen in de VK. Elke officiële foto die ik heb gezien is stoer. Argument, dat is wat de pers laat zien. Volgens mij heeft het Ministerie een hele goed PR en voorlichtingsafdeling. Is er een campagne die wat anders laat zien, nee...Het is enkel stoer en respect wat er gecommuniceerd wordt en dat is ook de opdracht. Alsof het daar alleen maar om gaat. Dienstbaarheid? Waar is dat stukje gebleven? Nogmaals..ik heb het eerder gezegd...ik ben niet negatief over het nieuwe uniform. De wijze waarop het gepresenteerd wordt in een adem met respect...dat vindt ik gewoon minder.

Alsof die dienstbaarheid verdwijnt door het uniform..net zoals respect door het nieuwe uniform niet ineens uit de lucht komt vallen. Die dienstbaarheid staat al jaren bovenaan (uitgebreidere informatie en terugkoppeling aan aangevers, betere aangiftemogelijkheden, bereikbaarheidsverbetering, etc).
Dat respect en daadkrachtig termen zijn die nu gebruikt worden is helemaal niet zo vreemd.. Dat is ook een belangrijk aspect wat de laatste jaren behoorlijk ondergesneeuwd is.
Ik wil daarmee niet zeggen dat je dat bereikt door alleen een nieuw jasje (letterlijk en figuurlijk) maar die begrippen zijn op zich niet vreemd.

Ik vind het allemaal een beetje het 'andersom-dag' gevoel. Eerst vindt men de politie suf in hun kantoor outfit en dan komt er een nieuw praktisch uniform waarbij, volkomen voorspelbare en al eerder geuite, begrippen gebruikt worden.. En dan ineens hoor je nu al veel mensen zeggen dat de politie zo 'niet echt aanspreekbaar' meer is. De mensen in het uniform zijn nog steeds dezelfde, de uitstraling is alleen anders.

Conclusie: het is toch nooit goed.

Los daarvan mag iedereen natuurlijk zijn ideeën hebben bij de perspresentatie, daar niet van.
Ik mis sowieso het officiële postbus 51 spotje.. Zoiets hoor je als overheid vind ik zelf te introduceren, niet alleen via RTL 4, etc.

En dit is overigens niet persoonlijk richting jou bedoeld hoor.

Maddog30

• Forum gebruiker
Reactie #1667 Gepost op: 11 juni 2014, 21:59:17
Nou gaat toch al een en ander niet goed met de uitlevering...

Collega heeft gisterenavond zijn nieuw uniform gepast. Heeft 1 Polo, 1 broek en het vest met de hoezen meegekregen. Hem werd verteld dat vandaag de rest van het pakket op het bureau voor hem bezorgd zou worden.

Nu heeft hij vandaag een middagdienst gedraaid (in het nieuwe uniform want hij heeft het nieuwe vest alleen maar). Lekker gezweet in de ene nieuwe Polo en je raad het natuurlijk al, er is geen kleding vandaag op het bureau bezorgd...

Hij weet dus niet wanneer dit wel gebeurd en hij heeft morgen weer een dienst... Dus hij kan of in zijn bezweet nieuwe Polo nog een dienst draaien of Zometeen nog thuis halsoverkop de Polo wassen of in het oude uniform met het nieuwe vest erover morgen dienst draaien...

Het zou ook eens een keertje wel goed geregeld worden en goed gaan bij de politie  :(

Jims

• o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
Reactie #1668 Gepost op: 11 juni 2014, 22:01:10
Citaat van: Maddog30 link=msg=1275998 date=1402516757
Het zou ook eens een keertje wel goed geregeld worden en goed gaan bij de politie  :(
Verbaas U niet, verwonder U slechts.
If you can dream it, you can do it.

Senior GGP

• Senior GGP
  • Forum gebruiker
  • Back the Blue
Reactie #1669 Gepost op: 11 juni 2014, 22:06:21
Zo'n mega operatie kan ook niet 100% goed gaan. Ik ben er van overtuigd dat men er alles aan doet het goed te laten verlopen. Het kan voorkomen dat het mis gaat. Ze zullen het vast oplossen.
Respect voor al die mensen die zich de benen onder het lijf uitrennen om het komende 1/2 jaar duizenden dienders in het nieuw te steken!  O0