Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1214554 keer)

0 gebruikers (en 24 gasten bekijken dit topic.

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #1760 Gepost op: 14 juni 2014, 00:54:00
Ik heb zonet agenten aangesproken in het nieuwe uniform en opzich zag dit er supergoed uit! Alleen hadden ze allen geen cap op (ze stonden met 4 bij elkaar, waarvan 2 bikers met helm). Hiervan hadden de bikers de gewone hoes en de lopende agenten (of auto stuk verderop) hadden de gele hoes. Mij lijkt zelf dat de vesten niet weg kunnen voor als je dienst hebt en je draait geen noodhulp maar wordt wel ergens gevraagd erbij te zijn op straat ofzo. Verder merkte ik met dat ongeluk op de A2 (ik reed de andere kant op) dat ikzelf de agenten beetje weg vond vallen tussen de brandweer mensen door de nieuwe kleding. Maar het moet gezegd worden: het ziet er een stuk sportiever en beter uit voor de straatdiensten! Top werk geleverd aan de mensen die dit bedacht/uitgevoerd hebben!!
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1761 Gepost op: 14 juni 2014, 01:27:24
Citaat van: Meneer link=msg=1276641 date=1402697725
Wat me verder opvalt is dat een andere collega een wit shirt onder zijn polo draagt. Ik begrijp dat men niet meteen alle witte ondershirts kan aanpassen naar blauwe, maar vraag me wel af in hoeverre men geïnformeerd is over de draagplicht/draagwijze.

De webwinkel heeft (nog?) geen blauwe ondershirts... Alleen de sport t-shirts en die zijn al heel lang niet leverbaar...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Tony-cc

• Forum gebruiker
Reactie #1762 Gepost op: 14 juni 2014, 05:32:06
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1276648 date=1402700040
Verder merkte ik met dat ongeluk op de A2 (ik reed de andere kant op) dat ikzelf de agenten beetje weg vond vallen tussen de brandweer mensen door de nieuwe kleding.
Hmm... Zelf ook rijdende langs dat ongeval was dat precies het eerste wat mij ook meteen opviel, namelijk het wegvallen van de zichtbaarheid (wie is politie en wie is de rest) tussen de overige hulpdiensten... (Maar denk dat dit misschien ook een kwestie van wennen is, de agenten in 'oude' uniform dragen tenslotte ook alleen maar een geel hestje/jas en die pik je er wel meteen tussen uit !?)
Maar 'overall' een geweldige vooruitgang...
"In canibus confidimus"  -  "In dogs we trust"  Alle bijdragen door mij geplaatst op dit forum zijn op persoonlijke titel...

Gadgetman

• Forum gebruiker
  • ...zo niet...dan tóch....
Reactie #1763 Gepost op: 14 juni 2014, 10:24:20
Citaat van: piet60 link=msg=1276600 date=1402680546
Ik vind, zoals al eerder zei, die "pet" maar pet. Liever de gewone baseball cap. Miss kunnen ze nog veranderen?

Tja dat is een slap 'Hassing hoeden' aftreksels van het origineel, nl de cap van de Guardia Urbana van Barcelona dat ze via mij hebben gekregen. Hier was 'beter goed gejat, dan slecht zelf verzonnen' op z'n plaats geweest.

Grumpy91

• Senior gebruiker
Reactie #1764 Gepost op: 14 juni 2014, 11:14:49
Citaat van: Tony-cc link=msg=1276658 date=1402716726
Hmm... Zelf ook rijdende langs dat ongeval was dat precies het eerste wat mij ook meteen opviel, namelijk het wegvallen van de zichtbaarheid (wie is politie en wie is de rest) tussen de overige hulpdiensten... (Maar denk dat dit misschien ook een kwestie van wennen is, de agenten in 'oude' uniform dragen tenslotte ook alleen maar een geel hestje/jas en die pik je er wel meteen tussen uit !?)
Maar 'overall' een geweldige vooruitgang...

Klopt, die in oud uniform en los hesje haal je er direct tussenuit. Ik vind zelf dat de gewone hesjes ook moeten blijven voor dit soort situaties. Om deze dan aan te trekken, Er is niet echt de tijd om van hoes te wisselen bij zoiets. Deze hesjes kunnen toch ook op de persoon verstrekt worden? Kijk naar bijv. op stations: NS personeel en de beveiliging hebben eigen hesje aan de koppel hangen. Maar als je weet dat je 's avonds je volledige dienst op straat draait dan kan je prima van tevoren van hoes wisselen.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

ReinierNH

• Hoofdagent, motorrijder, ME-lid
  • Forum gebruiker
  • Noodhulp
Reactie #1765 Gepost op: 14 juni 2014, 11:36:38
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1276702 date=1402737289
Klopt, die in oud uniform en los hesje haal je er direct tussenuit. Ik vind zelf dat de gewone hesjes ook moeten blijven voor dit soort situaties. Om deze dan aan te trekken, Er is niet echt de tijd om van hoes te wisselen bij zoiets. Deze hesjes kunnen toch ook op de persoon verstrekt worden? Kijk naar bijv. op stations: NS personeel en de beveiliging hebben eigen hesje aan de koppel hangen. Maar als je weet dat je 's avonds je volledige dienst op straat draait dan kan je prima van tevoren van hoes wisselen.

Er hangt al genoeg aan mijn koppel.. Maar je hebt wel gelijk hoor. Ik denk dat 'zoeken' naar de politie echt een kwestie van wennen is. Maar het is geen zichtbaarheidskleding en de hoes van het vest wisselen kost echt veel te veel tijd. Dus de losse hestjes zullen voorlopig niet verdwijnen.
In Zweden hebben ze hesjes die op maat van de jas zijn en daar wel knap overheen zitten. Die ogen een stuk beter dan onze 'pech langs de weg' variant. Ook hebben ze gewone hesjes maar beiden hebben wel een heel eigen politie uiterlijk door het blauw wat erin zit.

Op de foto staan beide varianten.  

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #1766 Gepost op: 14 juni 2014, 12:01:07
Ik trek bij een VO dat hesje gewoon aan, zit standaard in mn uitruktas en kost minder tijd dan de hoes van het vest wisselen. Wat me nu wel al opvalt is dat ik al heel wat collega's in het nieuwe uniform voorbij heb zien komen zonder veiligheidsvest.  :-\
Ik mag de vergelijking misschien niet helemaal maken, maar we kunnen een groot voorbeeld nemen aan de collega's van de KMar die er allemaal piekfijn uitzien in eenheid van tenue, nooit loopt er iemand zonder vhv.

Ik hoop dat hier wel actief op gestuurd gaat worden.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

Senior GGP

• Senior GGP
  • Forum gebruiker
  • Back the Blue
Reactie #1767 Gepost op: 14 juni 2014, 12:10:18
Dit is de kans om strak te sturen op het uniform. Als je deze kans voorbij laat gaan doet iedereen weer wat hij wil. Dat zou jammer zijn...

ReinierNH

• Hoofdagent, motorrijder, ME-lid
  • Forum gebruiker
  • Noodhulp
Reactie #1768 Gepost op: 14 juni 2014, 12:39:52
Citaat van: Maarten ZWB link=msg=1276723 date=1402740618
Dit is de kans om strak te sturen op het uniform. Als je deze kans voorbij laat gaan doet iedereen weer wat hij wil. Dat zou jammer zijn...

Amen, al blijven dienders waarschijnlijk altijd eigenwijs.. Moet wel zeggen dat ik maar weinig collega's bij ons zonder vhv zie. De enkelen die hem niet dragen wegens ongemakken verheugen zich wel stuk voor stuk op het nieuwe vhv.

Grumpy91

• Senior gebruiker
Reactie #1769 Gepost op: 14 juni 2014, 12:48:41
Citaat van: ReinierNH link=msg=1276732 date=1402742392
Amen, al blijven dienders waarschijnlijk altijd eigenwijs.. Moet wel zeggen dat ik maar weinig collega's bij ons zonder vhv zie. De enkelen die hem niet dragen wegens ongemakken verheugen zich wel stuk voor stuk op het nieuwe vhv.

Van de agenten hier die ik heb gezien (met nieuw uniform) had de meerderheid geen vhv aan. Vond dit wel jammer aangezien comfort ervan best hoog in het vaandel stond als ik het zo las. Heb zoiets van je hebt nu dus een comfortabeler vhv en dan draag je deze niet. Beetje best wel jammer. Hopelijk wordt dit inderdaad goed aangestuurd/aangesproken zodat het wel uniform blijft.