Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1214560 keer)

0 gebruikers (en 22 gasten bekijken dit topic.

Dion

• Senior gebruiker
Reactie #1770 Gepost op: 14 juni 2014, 16:02:06
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1276737 date=1402742921
Van de agenten hier die ik heb gezien (met nieuw uniform) had de meerderheid geen vhv aan. Vond dit wel jammer aangezien comfort ervan best hoog in het vaandel stond als ik het zo las. Heb zoiets van je hebt nu dus een comfortabeler vhv en dan draag je deze niet. Beetje best wel jammer. Hopelijk wordt dit inderdaad goed aangestuurd/aangesproken zodat het wel uniform blijft.
Of men draagt het vhv er misschien nog onder, omdat men niet beter weet?

rusdi

• Junior gebruiker
  • **

MartinJ

• daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #1772 Gepost op: 14 juni 2014, 17:30:52
Citaat van: Venture link=msg=1276425 date=1402653053
Het veiligheidsvest heeft twee pennenzakjes/houders naast de zakken zitten. De worker heeft aan weerszijden ook twee pennenzakjes op de benen. De polo heeft idd géén pennenzakjes in tegenstelling tot het eisenpakket toen bij de aanbesteding, want daar stond in dat het moest. MartinJ weet jij waarom dit alsnog niet gedaan is?!

De polo wordt onder het vhv gedragen en daarom zitten er geen bergmogelijkheden op. Onder het vhv mag je namelijk geen harde voorwerpen dragen? De dames dus ook geen beugelbeha. Ik kan het me dan ook niet voorstellen dat het wel in de aanbestedingsdocumenten heeft gestaan.
Sinds we de broek zijn gaan testen draag ik mijn pennen altijd in de zijvakjes op mijn dijbeen. Bevalt mij uitstekend.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #1773 Gepost op: 14 juni 2014, 17:35:45
Citaat van: MartinJ link=msg=1276790 date=1402759852
De polo wordt onder het vhv gedragen en daarom zitten er geen bergmogelijkheden op. Onder het vhv mag je namelijk geen harde voorwerpen dragen? De dames dus ook geen beugelbeha. Ik kan het me dan ook niet voorstellen dat het wel in de aanbestedingsdocumenten heeft gestaan.
Sinds we de broek zijn gaan testen draag ik mijn pennen altijd in de zijvakjes op mijn dijbeen. Bevalt mij uitstekend.

Nu dragen vrouwen toch ook gewoon een beugelbeha onder hun blouse, dit terwijl het oude vest gedragen wordt.

MartinJ

• daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • EPP-schutter
Reactie #1774 Gepost op: 14 juni 2014, 17:54:42
Citaat van: AureliusM link=msg=1276791 date=1402760145
Nu dragen vrouwen toch ook gewoon een beugelbeha onder hun blouse, dit terwijl het oude vest gedragen wordt.
Er zijn niet alleen eigenwijze mannen maar ook vrouwen bij de politie.  Er is uitdrukkelijk gemeld dat je onder een vhv geen harde voorwerpen moet dragen, omdat die bij indent een extra risico vormen.

Over her zichtbaarheidsvest: er is nadrukkelijk geprobeerd de normen voor reflectie e.d. in het nieuwe pak te integreren.  Er is een bepaald oppervlak aan geel en reflecterend materiaal voorgeschreven.  Kleine maten kunnen nooit aan de eisen voldoen domweg omdar er te weinig oppervlak is.
Van het oude uniform voldoet feitelijk alleen het motorpak aan de eisen.
Daarom blijft het nodig het zichtbaarheidsvest te dragen bij werken op snelwegen, havens en het spoor.
Een jaar of twee terug is er een proefmodel van een geel vestje uitgezet. Met zakken, kusjes voor de spreeksleutels en elastiek in de zijpanden, zodat het niet wappert als je het over je overhemd draagt. Het bevalt mij uitstekend.  Ik hoop dat deze versie alsnog wordt uit geleverd.
De huidige gele blouson mag voorlopig nog gebruikt worden i.c.m het popu. Een geel all weather jack staat wel op de agenda, maar nog niets concreets.

Dan nog even terugkomend op de herkenning van de bikers: een medelid van het programmateam, die zelf niet actief is op dit forum had daar een slimme reactie op, daarom zit hij ook in het programmateam. Bikers zijn te herkennen aan het stalen ros tussen hun benen en de fietshelm op hun hoofd.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.

MartinJ

• Forum gebruiker
  • EPP-schutter
Reactie #1775 Gepost op: 14 juni 2014, 18:06:38
Citaat van: Dion link=msg=1276781 date=1402754526
Of men draagt het vhv er misschien nog onder, omdat men niet beter weet?

Dat zou toch wel de simpelheid ten top zijn. Over de kleding dragen was al jaren de grote wens zodat je het op bureau even uit kan trekken en dan zou men dat nu niet weten.

Ik weet overigens niet beter dan dat er voorlopig een draagplicht is voor vhv en cap en deze plicht terzijnertijd geëvalueerd wordt. Maar ik weet niet wat er daarover bij de verstrekking danwel binnen de eenheid op intranet gecommuniceerd is.
Ik droeg de oude pet alleen bij ceremoniële gelegenheden omdat deze niet praktisch was. De laatste jaren had ik bij regen, sneeuw of geel zonnig weer een me-cap op, puur ter bescherming.  De huidige cap is daarm m.i. een goede vervanger. Daarom heb ikk voor de cap gekozen en niet voor het schuitje, dat in dat opzicht m.i. geen meerwaarde heeft

MartinJ

• Forum gebruiker
  • EPP-schutter
Reactie #1776 Gepost op: 14 juni 2014, 18:11:08
Citaat van: Cop/Fireman link=msg=1276619 date=1402689283
Nog even een vraagje; komt er een groene hoes voor het VHV tbv de OvD-P? Of moet hij/zij dat oude hesje blijven dragen?

N.a.v. het filmpje..... Ik vind de gele ook wennen, maar niet lelijk op zich.
Nee geen andere kleuren voor de hoezen van het vhv. De kleur groen is ook sl geruime tijd ter discussie bij get zichtbaarheidsvest.  Formeel mag daarmeen niet op snelwegen e.d. gewerkt worden.

Maddog30

• Forum gebruiker
Reactie #1777 Gepost op: 14 juni 2014, 18:20:47
Citaat van: MartinJ link=msg=1276804 date=1402761998

Ik weet overigens niet beter dan dat er voorlopig een draagplicht is voor vhv en cap en deze plicht terzijnertijd geëvalueerd wordt. Maar ik weet niet wat er daarover bij de verstrekking danwel binnen de eenheid op intranet gecommuniceerd is.

Bij de passessie krijg je diverse documenten waaronder een formulier waarin staat dat er een draagplicht is voor het veiligheidsvest en de cap. Deze draagplicht is tot juni 2015 waarna een evaluatie volgt om te kijken of dit gehandhaafd dient te worden.

MartinJ

• Forum gebruiker
  • EPP-schutter
Reactie #1778 Gepost op: 14 juni 2014, 19:22:16
Citaat van: MartinJ link=msg=1276796 date=1402761282
Er zijn niet alleen eigenwijze mannen maar ook vrouwen bij de politie.  Er is uitdrukkelijk gemeld dat je onder een vhv geen harde voorwerpen moet dragen, omdat die bij indent een extra risico vormen.

Daarom mogen vrouwen op kosten van de zaak sportbeha's kopen.

MartinJ

• Forum gebruiker
  • EPP-schutter
Reactie #1779 Gepost op: 14 juni 2014, 19:25:42
Citaat van: Maddog30 link=msg=1276811 date=1402762847
Bij de passessie krijg je diverse documenten waaronder een formulier waarin staat dat er een draagplicht is voor het veiligheidsvest en de cap. Deze draagplicht is tot juni 2015 waarna een evaluatie volgt om te kijken of dit gehandhaafd dient te worden.

Dank je. Duidelijkheid alom dus, maar misschien net als bij een nieuwe tv: apparaat uit de doos, stekkers aansluiten en proberen.  Alleen in de papieren snuffelen als het niet goed werkt.